اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۴۹
اخبار شهرستان‌ها

  ساز مسلم عسگری دوباره کوک شد؛ زنجان

ساز مسلم عسگری هنرمند آشیقی زنجان با اجرای دو قطعه دیوانه و مخمس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار زنجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان دوباره کوک شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار زنجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حضور در منزل مسلم عسگری یکی از هنرمندان بنام زنجان در ساز قوپوز با وی دیدار کردند. او که با ساز قوپوز خود در 16 کشور ساز نواخته است، می‌گوید: پیشینه این ساز به دوران پیامبر بر می‌گردد. در ادامه صالحی هم با اشاره به اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از نوارهای آشیق مسلم به منظور گسترش فرهنگ آشیقی در زنجان گفت: به حضور چنین هنرمندانی در کشور افتخار می‌کنیم.

  مجروح شدن 4 نیروی مرزی بانه در درگیری با ضد انقلاب؛سنندج  ‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در درگیری میان نیروهای مرزی و گروه‌های ضد انقلاب در منطقه مرزی بانه 4 نفر از نیروهای کشورمان زخمی شدند. حسین خوش‌اقبال با تایید این خبر اظهار داشت: این درگیری زمانی اتفاق افتاد که خودروی گشت نیروهای مرزبانی در جاده برده بوک نزدیک روستای ابوالحسن در کمین نیروهای ضد انقلاب افتاد. درگیری بین نیروهای مرزبانی و گروه‌های ضد انقلاب روی داد و بر اثر تیراندازی شدید 4 نیروی مرزی کشورمان زخمی و به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که حال آنها رو به بهبود است.

    نتایج آسیب شناسی روانی هشدار‌دهنده است؛شیراز   به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نتایج طرح آسیب شناسی روانی دختران دوم متوسطه در کشور هشدار‌دهنده بوده و در این زمینه نتایج خوبی واصل نشده است . اطهره نژادی در سومین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: در رابطه با تاب‌آوری اجتماعی با بررسی‌های متعدد از میزان آسیبب‌های مردمی در این زمینه متوجه شدیم که مردم کم تاب‌آوری اجتماعی را تمرین کرده‌اند. مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با تاکید بر این نکته که مردم باید یاد بگیرند تاب‌آور باشند و تاب‌آوری صرفا به معنای تحمل همه‌چیز و هر شرایطی نیست، ظرفیت جذب، تطبیق و گذار را از سه عنصر اصلی در طرح تاب‌آوری عنوان کرد .

 حمایت ۴۷ بانوی اندیمشکی از دانش‌آموزان؛اندیمشک     رییس اداره صنعت، معدن اندیمشک گفت: دریک اقدام خیرخواهانه ۴۷ بانوی اندیمشکی حاضر شدند پوشاک ۲۸ هزار دانش‌آموزان شهرستان را ارزان‌تر از سال گذشته به دانش‌آموزان عرضه کنند. مظفر حیدری بیان داشت: این موضوع مزیت‌هایی از جمله آماده شدن پوشاک مدارس زودتر از سال‌های گذشته، خرید زود هنگام پارچه ولوازم پوشاک جهت جلوگیری از تورم و گرانی، تحویل به‌‌موقع پوشاک به دانش‌آموزان، و فعال شدن بانوان خیاط و واحدهای تولید کننده در اواخر بهار و تابستان که معمولا فصل بیکاری است را بدنبال داشت.

  افزایش ۴۵ درصدی قیمت مرغ در لرستان؛خرم‌آباد  مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: قیمت مرغ ۴۵ درصد افزایش داشته است. «بهزاد منصوری» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: در دو ماه اخیر برخورد با افراد متخلف به‌شدت افزایش یافته و شاهد اقدامات خوبی در این راستا هستیم. ستاد تنظیم بازار برای هر حوزه تکالیفی را مشخص کرده که در این راستا قیمت مرغ به‌صورت عمده 8175 تومان درنظر گرفته شده است.

  کشف دو انبار برنج و کولر احتکارشده در باوی؛اهواز   فرمانده انتظامی خوزستان از کشف دو انبار بزرگ کولر و برنج احتکار شده به ارزش 401 میلیارد و 381 میلیون ریال در شهرستان باوی خبر داد. سردار حیدر عباس‌زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکار شده را 401 میلیارد و 381 میلیون ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

   ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران قزوینی پرداخت شد؛قزوین  معاون امور اقتصادی استاندار قزوین از پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران قزوینی خبر داد. منوچهر حبیبی دیروز اظهار داشت: براساس آمارها تاکنون بیش از 152 میلیارد تومان به گندم‌کاران پرداخت شده و 50 درصد مطالبات آنها باقی مانده است.او با اشاره به میزان گندم خریداری شده به صورت تضمینی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 236 هزار تن گندم که مازاد بر مصرف کشاورزان استان قزوین بوده به صورت تضمینی خریداری شده است.

 

ارسال نظر