250 میلیارد تومان به عشایر تعلق گرفت

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۴۴

رییس سازمان امور عشایری ایران گفت: سالیانه از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، دولت مبلغ 250 میلیارد تومان باید صرف خدمات رسانی به عشایر کشور کند و شاخصه‌های توزیع این اعتبارات در هر استان مشخص است. کرمعلی قندالی پنجشنبه در نشست شورای عشایری کرمانشاه که با حضور استاندار برگزار شد؛ افزود: دستگاه‌های اجرایی که موظفند خدمات شهری و روستایی ارایه دهند، باید طبق آیین نامه جامع ساماندهی عشایر در سال 84 به جامعه عشایری نیز خدمت رسانی کنند. آیین نامه جامع ساماندهی عشایر مصوب 84 در 18 ماده 18 دستگاه اجرایی را موظف کرده همان خدماتی که در شهرها و روستاها به شهروندان ارایه می‌دهند به عشایر نیز باید ارایه کنند. قندالی در ادامه اظهار داشت: تاکنون 50 درصد از ظرفیت این آیین نامه استفاده شده و از دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در این رابطه خواسته شده  توجه جدی‌تر و بیشتری به وظایف خود داشته باشند.

   تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی و عشایری

او در ادامه با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این تسهیلات در واقع به نام عشایر ولی به کام عشایر نیست.

رییس سازمان امور عشایری ایران اضافه کرد: عشایر در این تسهیلات به عنوان اولویت آورده شده‌اند، ولی تنها کسانی که استفاده نمی‌کنند، آنها هستند.

رییس سازمان امور عشایری ایران با بیان اینکه اصلا به‌دنبال کار تصنعی نیستیم، گفت: 85 درصد تسهیلاتی که امور عشایری به متقاضیان پرداخت می‌کند از محل مواد 10 و 12 تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی جذب شده است. این مقام مسوول، بانک کشاورزی کرمانشاه را که مصوبه دولت درباره تضامین زنجیره‌ای عشایری را رعایت نمی‌کند مورد انتقاد جدی قرار داد و گفت: این امر باعث متضرر شدن عشایر استان از خسارت‌ها شده است. وی در ادامه گفت: دولت سود و اصل تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری و همچنین مناطق زلزله زده را تضمین کرده و معنی ندارد بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات به عشایر سختگیری کنند لذا باید تضمین‌های زنجیره‌ای را بپذیرند.

   40 میلیارد صرف خرید تجهیزات شده است

قندالی در ادامه با اشاره به 66 هزار راه عشایری در کشور گفت: از سال گذشته تاکنون 40 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات راهداری عشایر از جمله تانکرهای آب‌رسان و خودروهای کمکی برای جاده‌های صعب العبور و سایر تجهیزات و امکانات هزینه شده است. او در ادامه با بیان اینکه مجلس و دولت در خصوص خدمت رسانی به عشایر از هم افزایی خوبی برخوردارند، افزود: 40 میلیارد تومان به اعتبارات تنش آبی عشایر اختصاص یافته که 70 درصد آن یکجا جذب شده است. عشایر کشور شامل 213 هزار خانوار، 552 طایفه و 104 ایل است که 1/8 جمعیت کشور را در بر می‌گیرد.

 

ارسال نظر