اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۶۸

  احداث بزرگترین واحد پرورش شترمرغ کشور در چابهار؛زاهدان| رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بزرگترین واحد پرورش شترمرغ کشور در چابهار در حال احداث است. مجتبی پیری در جریان بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از طرح‌های کشاورزی اظهار کرد: این واحد باظرفیت ۲۴ هزار قطعه شترمرغ پروازی و ۷۰۰ قطعه شتر مرغ مولد در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در حال احداث است.او گفت: ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای تسریع در روند اجرایی کار به این طرح اختصاص یافته است، در گام اول این طرح ایجاد اشتغال برای هزار خانوار روستایی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

 پشت پرده «ریزش معدن طلا در ورزقان»؛ تبریز| رییس خانه معدن آذربایجان‌شرقی گفت: افرادی در محدوده معدن طلای ورزقان اقدام به سرقت رگه‌های طلا دار کرده اند.«نصیر نوری» در خصوص دلیل ریزش معدن طلا در ورزقان، اظهار کرد: این موضوع ریزش معدن طلا نبوده بلکه در محدوده معدن افرادی به صورت غیر مجاز اقدام به برداشت طلا کرده و در محل اکتشاف سنگ بر رویشان ریزش کرده  و محبوس شده اند.  او با بیان این‌که در خود معدن طلای ورزقان

هیچ‌گونه حادثه ای رخ نداده است، ادامه داد:  این افراد از کارگران معدن نبوده و به صورت غیر مجاز در محدوده معدن، اقدام به سرقت رگه‌های طلادار کرده اند.وی ادامه داد: این معدن در زمینی به مساحت چهار هزار هکتار واقع شده است؛ بنابراین نمی توان در سراسر این محل نگهبان مستقر شود، از این رو طبیعی است که افراد از طریق کانال های مختلف اقدام به سرقت کنند.

 مصرف سرانه در نائین به ۱۱۵ لیتر کاهش یافت؛اصفهان|درهمایش سازگاری باکم آبی که در شهر نائین با  حضور بیش از ۴ هزارنفربرگزارشد مدیر آبفا نائین گفت : شهرستان نائین با داشتن ۴۶ آب انبار به شهرآب انبارها در کشور معروف شده و برخورداری از بیشترین تعداد آب انبار در کشور در این شهرستان موجب شد گذر ازبحران کم آبی در تابستان در سال جاری بدون کمترین چالشی فراهم شود.حسن میری با توجه به ظرفیت آب انبارها عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت آب انبارهای نائین ۲۴ هزار متر مکعب است که رفع نیاز مردم به آب شرب بسیار موثر بوده است.او مصرف آب شرب را در شهرستان نائین مطابق با استاندارد تعریف شده خواند و عنوان کرد: در سال گذشته مصرف سرانه آب در نائین

۱۴۰ لیتر در شبانه روز بود اما با اقدامات فرهنگی و فنی که در دستور کار قرار گرفت این رقم به ۱۱۵ لیتر در شبانه روز کاهش یافت.

  استحصال 17هزارلیتر فرآورده نفتی از نفتکش واژگون شده؛اراک|بیش از

17 هزارلیتر فرآورده نفتگاز از نفتکش واژگون شده در محورمواصلاتی اصفهان – دلیجان استحصال شد. رییس ناحیه دلیجان گفت :در روز یکشنبه نفتکش با محتوای فرآورده نفتگاز در محور اصفهان – دلیجان(رمپ خروجی شهرک صنعتی دلیجان ) واژگون شد. حمید بنی اسدی به امداد رسانی مسوولان منطقه و کارکنان ناحیه دلیجان اشاره کرد و گفت : با دریافت خبرفوق تیم امدادرسان ناحیه دلیجان با همکاری و مساعدت دیگر نهادها و ارگانهای شهر دلیجان با استفاده از یک دستگاه نفتکش بیش از 17 هزار لیتر فرآورده جهت تخلیه به انبار نفت اصفهان عودت داده شد . عبداله گیتی منش نیز به نقش اقدام در شرایط بحران اشاره کرد و گفت: امید است با ارائه

آموزش‌های مستمر HSE برای کلیه زنجیره های تامین سوخت شاهد چنین حوادثی نباشیم و در صورت مواجه شدن بتوان بر اساس رعایت شرایط ایمن آن را به خوبی مدیریت کرد.

  شهردار جوان امیدآفرینی را برای شهروندان معنا کرد؛ ساری| عصر جمعه پنجم مرداد ماه مسجد علی بن موسی الرضا(ع) در بوستان ولایت با حضور حضرت آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان، محمد اسلامی، استاندار مازندران، رضایی فرماندار ساری و عبوری شهردار مرکز استان، اعضا شورای اسلامی شهر ساری، روحانیت معظم و جمع کثیری از شهروندان ساروی افتتاح شد. در این مراسم حضرت آیت الله طبرسی در سخنانی با تبریک و تهنیت به مناسبت ایام دهه کرامت و افتتاح مسجد زیبای بوستان ولایت و قدردانی از اقدامات مدیریت شهری در سال‌های اخیر اظهار داشت: احداث این مسجد در بوستان ولایت که با اهتمام شهردار محبوب و عزیز و نیز حمایت های شورای اسلامی شهر انجام شده، جلوه ویژه‌ای به این بوستان بخشیده است.

 آبفای اصفهان به دنبال اشتغالزایی است؛ اصفهان| شرکت آبفا در راستای توسعه اشتغال اقدام به استخدام نیروی های واجد شرایط

می‌کند. معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب  استان اصفهان پیرامون آزمون استخدامی سال 97 گفت: براساس مجوز صادره از وزارت نیرو و  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به پایان دوره خدمت برخی از کارکنان از طریق آزمون  افرادی که دارای  واجد شرایط  هستند استخدام می کند. مجتبی قبادیان افزود:شرکت آبفا استان اصفهان در راستای توسعه اشتغال و مطابق با برنامه پنج ساله مدیریت منابع انسانی نسبت به اخذ مجوز 81 نفر نیروی انسانی در بخش های مختلف اقدام کرد.

 

ارسال نظر