تاثیر مثبت افزایش نرخ دلار بر افزایش تعداد گردشگران خارجی

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۶۴
تاثیر مثبت افزایش نرخ دلار بر افزایش تعداد گردشگران خارجی

خراسان رضوی| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: تاثیر افزایش نرخ دلار برای بازار گردشگری تاکنون مثبت بوده است و در 2 ماه اخیر نسبت به سال گذشته با افزایش گردشگر روبرو بوده‌ایم.

ابوالفضل مکرمی‌فر در جریان بازدید از تحریریه این خبرگزاری، اظهار کرد: بیشتر این گردشگران عرب زبان و شیعه هستند که با توجه به ارزان شدن سفر به ایران از این سفر بیش از گذشته استقبال می‌کنند.

او ادامه داد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت گردشگران نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، از 11 الی 15 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد بعد از یک دهه توقف برگزار می‌شود.

مکرمی‌فر تصریح کرد: وسعت این نمایشگاه در مساحت 25 هزار متر شامل صنایع دستی استان‌های کشور، تجهیزات هتل‌داری، واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافر، آیین‌ها و نواها است و همچنین بخشی از نمایشگاه به محصولات غذایی استان اختصاص دارد. دو همایش سرمایه‌گذاری، در حاشیه این نمایشگاه طی دو روز متوالی برگزار می‌شود. شهرستان‌های استان هم در این نمایشگاه حضور دارند و تمام داشته‌های خود در خصوص میراث فرهنگی و صنایع گردشگری حاضر کرده و در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهند داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: حدود 20 کشور خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و دعوت‌نامه‌ها برای آنها ارسال شده است، تاکنون حضور 10 کشور در آسیای میانه از جمله افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، کویت، عمان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و دو کشور دیگر در نمایشگاه قطعی شده است.

 

ارسال نظر