نخبه کسی است که بتواند شغل ایجاد کند

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۶۸۵
نخبه کسی است که بتواند شغل ایجاد کند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، ورود جوانان به عرصه دانش بنیان را سبب جهش اقتصادی دانست و گفت: گسترش شرکت‌های این حوزه در کشور به رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری کمک می‌کند. ستاری همچنین در تعریف نخبه در جامعه گفت: نخبه کسی است که بتواند در فرآیند اشتغالزایی مشارکت کند و بتواند شغلی ایجاد کند.

سورنا ستاری که راهی کرمانشاه شده دیروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: جوانانی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند با مشکلات فراوانی رشد کرده‌اند اما توانسته‌اند عملکرد خوب و مناسبی داشته باشند. شرکت‌های دانش بنیان با تسهیلات بانکی و پول نفت رشد نکرده‌اند بلکه با همت و تلاش جوانانی با بنیه مالی ضعیف و از اتاق‌های کوچک توسعه یافته‌اند و نیاز به حمایت جدی دارند.

ستاری نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه ایران دانست و گفت: هیچ کشوری در منطقه به اندازه ما نیروی جوان، تحصیل کرده، متعهد و خوش فکر ندارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و کمک به تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم.

او با بیان اینکه ایران از نظر منابع زیرزمینی در زمره کشورهای برتر جهان است، گفت: ما افزون بر این منابع، نیروهای جوان تحصیل کرده فراوانی داریم که می‌توانند در بخش‌های مختلف، از این منابع ثروت بیشتری تولید کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشورهای پیشرفته دنیا با فکر و اندیشه اقتصاد خود را به رشد رسانده‌اند، تاکید کرد: این توان علمی و فکری در کشور نیز فراوان وجود دارد و باید از آن حمایت کرد.

ستاری به 34 میلیون جوان و پنج میلیون دانشجو در ایران اشاره کرد و افزود: کمتر کشوری به اندازه ما نیروی جوان تحصیل کرده دارد که باید از این ظرفیت بزرگ برای رشد اقتصادی استفاده کنیم. اکنون شاهد فعالیت نسل جدیدی از کارآفرینان جوان در حوزه دانش بنیان هستیم که همه باید از آنان حمایت کنیم. ایران امروز در حوزه فناوری اطلاعات یکی از کشورهای برتر منطقه با 47میلیون کاربر است که رقم بالایی به شمار می‌رود و از این راه می‌توان شغل‌های بسیاری ایجاد کرد.

معاون علمی رییس‌جمهوری ارزش افزوده محصولات شرکت‌های دانش بنیان را بسیار بالا دانست و افزود: امروز سرمایه‌گذاری روی صنایع بزرگ که منجر به آلودگی محیط زیست می‌شود و نقدینگی بالایی می‌خواهد صرفه ندارد و باید به سمت ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش بنیان رفت.

ستاری ادامه داد: دانش و مواد اولیه تولید محصولات با ارزش افزوده بالایی داریم و باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود. در راستای تقویت شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در این حوزه ترویج کنیم. نباید جوانان آرزوی استخدام و پشت میزنشینی داشته باشند بلکه باید با ورود به عرصه دانش بنیان، اعتماد به نفس خود را تقویت و نوآوری و کارآفرینی داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، فعالان حوزه دانش بنیان را نخبه دانست و بیان کرد: نخبه کسی است که بتواند شغل ایجاد کند و با کارآفرینی برای جامعه موثر باشد.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب به حمایت از حوزه دانش بنیان به عنوان یکی از حوزه‌های جدید کشور اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است از جوانان این حوزه حمایت کنیم.

 

ارسال نظر