رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۰۶۲
رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی

اصفهان|

محمود اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال سیاست‌گذاری صورت گرفته جهت تامین حداکثری نیاز صنایع پایین دستی کشور، میزان تحویل کالا به بازار داخل در چهارماهه اول سال ۹۷ با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که از این میان یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن کلاف گرم به بازار داخل تحویل شده و نسبت به چهارماهه اول سال ۹۶ رشد ۲۴ درصدی داشته است.

در تیرماه امسال تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۹ درصدی داشته که از این میان تحویل کلاف گرم به بازار داخل با رشد چشمگیر ۵۴ درصدی به ۴۳۹ هزار تن در ماه رسید.

همچنین در چهارماهه اول سال ۹۷ در بخش ورق‌های رنگی نیز تحویل محصولات به بازار داخل بیش از ۱۰ درصد نسبتبه مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و به ۳۷ هزار تن رسید.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، از تخصیص

۲۸ درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و افزود: سهم صنایع تکمیلی ۱۹ درصد، خودروسازان ۱۱ درصد، سازه‌های فلزی ۱۱ درصد و لوله‌های انتقال سیالات ۵ درصد بوده است که این صنایع بزرگ‌ترین مشتریان فولاد مبارکه هستند.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور در بازارهای صادراتی گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور موثر در این بازار، با هدف تامین نیازهای ارزی شرکت مورد توجه قرار گرفت و ضمن حفظ توازن بازارهای داخلی، حضور در بازارهای صادراتی با عرضه محصولات مازاد بر نیاز مصرف کشور مانند تختال هدف گذاری و عملیاتی شد.

 

ارسال نظر