خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۷۴
خبر

 روی خوش استان اصفهان به کارتن خواب‌ها؛اصفهان|

رییس انجمن کارتن‌خواب‌های استان اصفهان از آمادگی خدمت رسانی به بی خانمان‌ها در این استان خبر داد. محسن انصاری اظهار داشت: به دلیل ممانعت و جلوگیری از تجمع کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر، خیلی در شهر دیده نمی‌شوند و بیشتر به حاشیه شهر و مناطقی که ساختمان‌های نیمه کاره وجود دارد، منتقل شده‌اند. او افزود: تعداد زنان بی‌خانمان استان اصفهان به یکصد نفر می‌رسد که بسیار در معرض خطر قرار دارند و سعی شده با جمع‌آوری و انتقال آنها به گرم‌خانه‌ها، امنیت لازم برقرار شود. رییس انجمن کارتن‌خواب‌های استان اصفهان در ارتباط با مناطقی که بیشترین کارتن‌خواب‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: از آنجایی که کارتن‌خواب‌ها بیشتر به حاشیه شهرها کشیده شده‌اند در مناطقی مانند حصه، ارزنان، زینبیه، کهندژ، جوی‌آباد و مهرنجان در نزدیکی روستای فلاورجان بیشترین کارتن‌خواب‌ها را داریم.

 امدادرسانی‌ به روستاییان گرفتار سیلاب در سه شهر مازندران؛ساری| امدارسانی هلال‌احمر و راهداران در مناطق سیل زده سوادکوه و کیاسر ادامه دارد، راه‌های روستایی از گل و لای پاکسازی و بازگشایی شد. احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا که از روز پنج‌شنبه در شهر‌های نور، سوادکوه و کیاسر آغاز شده بود، گفت: هم‌اکنون خطر سیلاب در مناطق روستایی این شهر‌ها برطرف شده است. او افزود: وقوع سیلاب در منطقه بلده نور موجب آبگرفتگی سطحی در معابر درون شهری و روستایی شده بود و تلفات جانی به همراه نداشته است.

 انبار احتکار بیش از ۴۰۰۰ تن برنج خارجی در تبریز کشف شد؛تبریز| رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کشف انبار احتکار چندین تن برنج خارجی در یکی از انبارهای تبریز گفت: بر‌اساس برآورد اولیه بیش از ۴ هزار تن برنج خارجی از اردیبهشت‌ماه در این انبار کالا احتکار شده است. سرهنگ صابر عباس‌زاده با بیان اینکه با کنترل اسناد ارایه شده از انبار، برنج‌ها از اردیبهشت ماه در این انبار دپو شده است افزود: این انبار به «ظن» قاچاق و «ظن» به احتکار امروز پلمب خواهد شد تا بیشتر بررسی شود، چراکه بر‌اساس اسناد اولیه، از تاریخی که وارد انبار شده، حتی یک کیلو هم خارج نشده است.

 ادارات و بانک‌های خوزستان چهارشنبه «تعطیل» شد؛اهواز| مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری گفت: براساس اطلاعیه هواشناسی مبنی بر افزایش دما و به‌منظور کاهش مصرف برق ادارات و بانک‌های استان خوزستان روز چهارشنبه تعطیل هستند. کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به اخطاریه هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش دما در هفته جاری افزود: به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق صرفه جویی در مصرف آب و برق و پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق بانک‌ها، مراکز آموزشی سطح استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی جز مراکز امدادی درمانی، خدماتی عملیاتی، آتش‌نشان‌ها، در روز چهارشبه تعطیل هستند.

 خطر بی آبی بیخ گوش زنجان؛زنجان| مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان گفت: وضعیت سد تهم که تنها سد تامین کننده آب شرب زنجان است زیاد جالب نیست و در حال حاضر ۴۸ درصد مخزن آب پر بوده و این خیلی خطرناک است. به گفته یوسف رضاپور اگر مراقبت نشود و مصرف آب متناسب با کم‌بارشی سازگار نشود ممکن است به حجم مرده مخزن که زیر 10 درصد است برسیم و عملاً هیچ برداشتی نداشته باشیم. شهر زنجان نیاز به 67 میلیون مترمکعب آب دارد که از این میزان حدود 36 میلیون مترمکعب آن با بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی و حدود 30 میلیون مترمکعب آن توسط آب تنظیم شده سد تهم تامین می‌شود.  

 دادستانی قزوین با برهم زنندگان بازار قاطعانه برخورد می‌کند؛قزوین| دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با سودجویانی که نابسامانی بازار را تشدید می‌کنند، برخورد می‌شود. حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه عده‌ای از اوضاع اقتصادی کشور سوءاستفاده می‌کنند و موجب تشدید نابسامانی بازار می‌شوند، اظهار کرد: در بحث کالا‌های ضروری و اساسی گا‌ها با افزایش قیمت نامتعارف ۱۰۰ درصدی در مدت کمتر از یک ماه بودیم که این بیان‌گر این امر است که عده‌ای سودجو و فرصت طلب با توجه به اوضاع اقتصادی کشور به دنبال منافع شخصی خود هستند.

 کلاهبرداری این بار با گوشت ماهی؛جهرم| معاون مرکز علمی آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از فروش گوشت ماهی قزل‌آلا به جای سالمون خبر داد. مهدی پورداود گفت: سالمون شبیه قزل‌آلا ولی گوشتش قرمز یا نارنجی پررنگ است که فروشندگان سودجو، رنگدانه‌های طبیعی و رنگ‌های مصنوعی (مضر برای سلامتی) را به خورد قزل‌آلا می‌دهند تا جای سالمون فروخته شود.مردم باید  به این موضوع توجه کنند.

 

ارسال نظر