حال و هوای متفاوت شهرزیرزمینی در روزهای داغ تابستانی

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۶۹
حال و هوای متفاوت شهرزیرزمینی در روزهای داغ تابستانی

این روزها حال و هوای متروی تهران و حومه متفاوت از روزهای عادی است و آواهایی از موسیقی کهن ایران زمین توسط نوازندگانی از استان‌های مختلف کشور سبب شده تا لحظاتی متفاوت و زیبا برای مسافران این شهر زیرزمینی رقم بخورد.

به گزارش «تعادل» به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، چند روزی است گروه‌های موسیقی محلی از مناطق مختلف کشورمان عصر هر روز از ساعت 16تا 18 برای مسافران متروی تهران می‌نوازند و می‌خوانند تا خاطراتی خوش و به یادماندنی همراه این شهروندان شود. این اجراهای موسیقی در قالب برنامه‌ای با عنوان «نوای ایران زمین» تدارک دیده شده‌ و همزمان با برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری چهارسوق و به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر زیرزمینی پایتخت، برگزار می‌شود. محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه سرزمین ما رنگین‌کمانی از آداب و رسوم متنوع است و گذرگاه‌های فرهنگی متروی تهران بستر مناسبی برای معرفی و آشنایی بیشتر شهروندان و مسافران با نواها و نغمه‌های محلی و سنتی است، می‌گوید: این برنامه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، به مدت 56 روز از چهارشنبه 3مردادماه 97 آغاز شده است. وی در ادامه می‌افزاید: مسافران متروی تهران هر روز عصر از ساعت 16 تا 18 می‌توانند در ایستگاه‌های منتخب به تماشای اجرای موسیقی و حرکات آیینی بپردازند. در واقع این گروه‌ها ضمن اجرای موسیقی فولک منطقه خود، به انجام حرکات آیینی نیز می‌پردازند که جذابیت‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان دارد. ایستگاه‌های تئاتر شهر، امام‌خمینی‌(ره)، تجریش، میدان آزادی و شهید بهشتی میزبان اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام مختلف کشورمان است که از میان اجراهای هفته گذشته می‌توان به رقص چوب گروه خراسان رضوی در ایستگاه امام خمینی‌(ره)، طنین موسیقی هنرمندان میامی سمنان در ایستگاه تئاتر شهر، موسیقی لری کهگیلویه و بویر احمد در ایستگاه میدان آزادی، اجرای هلپرکه کردی در ایستگاه امام‌خمینی‌(ره) و اجرای گروه سما از استان لرستان در ایستگاه تجریش اشاره کرد.

همچنین گروه گلستان هم در سه بخش قزلباش، اجرای موسیقی شمالی و رقص خنجر گروه ترکمن در ایستگاه شهید بهشتی لحظات شادی را برای شهروندان تهرانی رقم زدند. در هفته جاری گروه استان هرمزگان در ایستگاه تجریش، گروه آذربایجان شرقی در ایستگاه شهید بهشتی، گروه‌های یزد و خوزستان در ایستگاه تئاتر شهر، گروه اردبیل در ایستگاه میدان آزادی و گروه‌های اصفهان، همدان، قم و چهارمحال و بختیاری در ایستگاه امام خمینی‌(ره) به اجرا خواهند پرداخت. روزهای پایانی این برنامه با ایام ماه محرم تقارن خواهد داشت که در این ایام نیز گروه‌های هنری، برنامه‌های خود را در قالب مراسم آیینی و مذهبی اجرا خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر