اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۱۰
اخبار شهرستان‌ها

 کشف یک قبر باستانی هنگام پی‌کنی واحد مسکونی

 سرپل ذهاب| رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرپل ذهاب گفت: قبر باستانی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان سرپل ذهاب کشف شد. غلامی گفت: یک قبر باستانی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد (دوره قبل از مادها) در جریان پی کنی یک واحد مسکونی در این شهرستان کشف شد. او گفت: در این قبر باستانی تعدادی اشیای تاریخی شامل لیوان، انگشتر، گوشواره، نیزه و کوزه مربوط به دوران قبل از اسلام کشف شده است. او از ادامه حفاری‌ها و تحقیقات برای کسب اطلاعات یا اشیای تاریخی بیشتر و همچنین قبرهای احتمالی دیگر در این محدوده خبر داد.

 فروش دلار توسط اعراب کشورهای همسایه در قم

قم| در این روزهای پر تلاطم بازار ارز کشور که هر روز نوسان قیمت را شاهد هستیم، شهر مقدس قم به دلیل وجود حرم کریمه اهل بیت(س) و ورود زائران همیشگی به این شهر چهره‌یی متفاوت به خود گرفته است. در مجاورت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و ابتدای خیابان چهارمردان از ساعات ابتدایی صبح و ورود زائران که بیشتر اعراب هستند، بازار خیابانی برای خرید و فروش ارز به راه افتاده است‌ که در ساعاتی از شبانه روز تعداد خریداران ارز حتی نزدیک به صد نفر می‌رسد و تعداد خریداران و فروشندگان ارز از حوالی غروب با اتمام ساعات اداری به اوج خود می‌رسد.

 مصادره اموال شهرداری بوشهر توسط بیمه

بوشهر| عضو شورای شهر بوشهر با انتقاد از عملکرد شهرداران پیشین گفت: شهرداری بدهی‌های فراوانی دارد که بعد از بازرسی و حسابرسی مشخص می‌شود چقدر از درآمدهای شهرداری در خارج از شهرداری هزینه شده است. طاهره شمشیری با بیان اینکه شهرداری نباید پایگاهی برای گرفتن پست و مقام‌های بالاتر برخی اشخاص در استان و کشور باشد، افزود: در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر نمی‌بریم، بیمه به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه‌ها از آبان ماه تا فروردین می‌خواهد تمام اموال شهرداری را مصادره کند؛ اداره مالیات نیز حساب‌های اعضای هیات‌مدیره را مصادره و ضبط کرده است. او ادامه داد: من نمی‌دانم این پول‌ها کجا رفته که ما الان این همه بدهی داریم؛ پول‌هایی از قبیل ارزش افزوده که استانداری به شهرداری داده کجا هزینه شده است؟ ما نه نمود بیرونی آن را می‌بینیم که بگوییم کار عمرانی یا کار خدمات شهری انجام شده و نه نمود داخلی می‌بینیم که بگوییم افزایش حقوق آن‌چنانی به کارکنانشان داده شده است.

 بی‌خانمان‌های یزد صاحب سرپناه می‌شوند

یزد| شهرداری یزد که این روزها بار کم‌کاری بسیاری از نهادها و ارگان‌های شهر را به دوش می‌کشد، این‌بار سعی دارد با ایجاد گرمخانه‌یی در شهر یزد علاوه بر وظیفه جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و بی‌خانمان‌های شهر، ساماندهی آنها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه را فراتر از وظایف خود انجام دهد. مهدی جمالی نژاد، با اشاره به اینکه تکدی‌گری خط قرمز شهرداری محسوب می‌شود، اظهار کرد: موضوع جمع‌آوری متکدیان سطح شهر یزد را از اواخر سال 95 تاکنون با جدیت و فوریت در دستور کار داریم. او ادامه داد: هرچند در شهر جهانی یزد معضل کارتن‌خوابی قابل قیاس با بسیاری از دیگر شهرهای کشورمان نیست ولی با ایجاد گرمخانه در شهر به عنوان محلی جهت اسکان موقت و شبانه افراد بی‌خانمان شهر می‌توان این مشکل را در شهر یزد تقریباً در حد صفر نگه داشت.

 صدور مجوز پرواز هواپیمای آبپاش برای خاموش کردن هورالعظیم

اهواز| مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مجوز پرواز هواپیمای آبپاش برای خاموش کردن آتش تالاب هورالعظیم در کشور عراق صادرشد.  کیامرث حاجی زاده، گفت: مجوز پرواز مجدد هواپیمای آبپاش برای خاموش کردن آتش در تالاب هورالعظیم در کشور عراق صادر شده است. او با اشاره به منبع صدور مجوز افزود: مجوز امروز از سوی دولت عراق صادر شده است.

 انجام 400 کیلومتر پیگرانی در منطقه 9 عملیات انتقال گاز

ساری| مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: بیش از 400 کیلومتر در منطقه 9 عملیات انتقال گاز در سال گذشته پیگرانی انجام شد. رسول داودی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال 96 سه مسیر خط لوله به طول بیش از 400 کیلومتر در محدوده منطقه 9 عملیات انتقال گاز پیگرانی شد. او افزود: پیگرانی تمیز‌کننده در خط سراسری اول رشت - آستارا در اردیبهشت ماه سال گذشته به طول 168 کیلومتر صورت گرفت. مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز با اشاره به انجام نخستین پیگرانی تمیز‌کننده خط لوله 42 اینچ دامغان – کیاسر –نکا خاطرنشان کرد: در سال گذشته خط 42 اینچ برای نخستین بار پس از بهره‌برداری به طول 170 کیلومتر پیگرانی شد.

  احمدعلی موهبتی فرماندار مشهد شد

مشهد| معاون ‌استاندار خراسان‌رضوی گفت: احمدعلی موهبتی که سابق بر این فرماندار تربت حیدریه بود به سمت فرمانداری مشهد مقدس منصوب شد. محمدرحیم نوروزیان اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده و در نظر گرفتن سوابق کاری آقای احمد علی موهبتی به سمت فرماندار مشهد مقدس منصوب شده‌اند. او ادامه داد: وی سابق بر این فرماندار تربت حیدریه بود‌ و عملکرد بسیار خوبی در کارنامه کاری خود دارد.

 

 

ارسال نظر