اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۳۰
اخبار شهرستان‌ها

 اضافه شدن ناگهانی یک قل به سه‌قلوها

سمنان  یک مادر شاهرودی در دومین زایمان خود صاحب چهار فرزند دختر شد. خانم نیک پور اهل و ساکن شهرستان شاهرود در زایمان دوم خود صاحب چهار نوزاد دختر شد.  پدر این چهار نوزاد با ابراز خرسندی از تولد این چهارقلوها آن را هدیه خداوند دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مشورت با دکتر همسرم در شهرستان شاهرود تصمیم بر این شد که برای تولد فرزندانم به بیمارستان امیرالمومنین سمنان مراجعه کنیم.  نیک پور افزود: در تمامی سونوگرافی‌های انجام شده در مراکز مختلف تا لحظه زایمان سه قلو مشاهده می‌شد که در نهایت پزشک در هنگام زایمان همسرم با قل چهارم مواجه شد و الحمدالله همگی در سلامت به سر می‌برند. به‌دنبال پیگیری‌های قندالی، مدیرکل ثبت احوال استان سمنان، دکتر چاووشی استاندار سمنان به فرمانداری شاهرود دستور داد که به مشکلات احتمالی این خانواده توجه ویژه کنند.

 چقدر «بستنی» بخوریم؟؛ کرمانشاه| رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه گفت: میزان مصرف بستنی تاحدی که برای سلامتی مضر نباشد برای هر فرد متفاوت است و این میزان با توجه به شرایط جسمی افراد تعیین می‌شود. هادی عبدالله زاد با بیان اینکه ترکیب اصلی بستنی از شیر، شکر و چربی تشکیل شده، اظهار کرد: بستنی نیز همانند شیر ارزش غذایی خوبی دارد و به عنوان یک منبع خوب پروتئین، کلسیم، ویتامین 12 B، ریبوفلاوین و سایر ریز مغذی‌ها محسوب می‌شود. او با اشاره به مقدار بالای کالری در بستنی، گفت: اگر یک لیوان شیر بین ٩٠ تا ١۵٠ کیلوکالری انرژی به بدن انسان برساند، همین میزان بستنی می‌تواند دو برابر کالری به بدن برساند، به همین دلیل افراد باید مواظب میزان کالری دریافتی باشند. مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مصرف بستنی برای بچه‌های کم وزن یا افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند گزینه تغذیه‌یی مناسبی است، اما سایر افراد باید توجه داشته باشند که میزان کالری بالای بستنی می‌تواند موجب چاقی آنها شود.

 

 4 هزار کارآفرین در آذربایجان شرقی وجود دارد؛ تبریز| مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 4 هزار کارآفرین محلی در این استان وجود دارد، گفت: همچنین 150کارآفرین ملی نیز در این خطه مشغول فعالیت هستند. میراحد حسینی در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کارآفرینان در همه بخش‌ها حضوری فعال داشته و در لحظات سخت به داد کشور رسیده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم بیشترین رشد کشور و استان در امر تقویت کارآفرینی باشد. وی با اشاره به اینکه برای برپایی این جشنواره از سه ماه پیش اقدام کرده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند، گفت: با شاخص‌های ارائه شده از سوی هیات داوران و مسائلی از قبیل محیط زیست، ۷۵ نفر منتخب وجود داشت که از بین آنها ۱۴ کارآفرین نمونه استان برای این جشنواره انتخاب شدند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام کارفرمایان و صاحبان تولید کارآفرین بوده ولی طبق چارچوب‌های تعیین شده فقط ۱۴ نفر انتخاب شدند.

 پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان؛ خرم‌آباد| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۶۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال تسهیلات به ۱۱۴۱ طرح مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد. علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای طرح مشاغل خانگی در لرستان تاکنون یک‌هزار و 873 طرح به بانک‌ها معرفی‌شده است. او افزود: از این تعداد تاکنون یکهزار و 141 طرح، 64 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند که بیشترین طرح‌ها در زمینه قالی‌بافی، خیاطی، گلیم‌بافی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی بوده است.

 سقف قیمت کلیه 25 میلیون تومان است؛ مشهد| در شرایطی که طی روزهای اخیر گزارش‌های متعددی درباره افزایش متقاضیان فروش کلیه منتشر شده، رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی مشهد گفت: قیمت اعلام‌ شده کلیه از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف 20 میلیون تومان است که بسته به وضعیت مالی بیمار و توافق میان دو طرف این مبلغ تا 25 میلیون تومان درحال تغییر است. خجسته در رابطه با حمایت از بیماران کلیوی عضو این انجمن و شرایط آنها، اظهار کرد: قیمت اعلام‌ شده کلیه از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف 20 میلیون تومان است که بسته به وضعیت مالی بیمار و توافق میان دو طرف این مبلغ تا 25 میلیون تومان درحال تغییر است.

 بهره‌برداری از خط لوله نهم سراسری انتقال گاز کردستان؛ سنندج| مدیرعامل شرکت گاز کردستان از پیشرفت 70 درصدی اجرای خط لوله نهم سراسری انتقال گاز خبر داد که با تزریق گاز به بخش دهگلان تا میاندوآب، این خط پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد. احمد فعله‌گری دیروز در نشست با اهالی رسانه کردستان درباره عملکرد سال گذشته این شرکت افزود: در سال گذشته بیش از 750 کیلومتر شبکه‌گذاری در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان انجام‌ گرفته و تعداد 12 هزار و 400 مورد انشعاب نصب و بیش از 33 هزار مشترک جدید به ‌صف مصرف‌کنندگان این استان اضافه شده است.  او اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 530 هزار نفر از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که 95. 6 درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر