تصویب منطقه آزاد سبب توسعه می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۲۵
تصویب منطقه آزاد سبب توسعه می‌شود

 نماینده مردم شهرستان خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد و کورین در مجلس دهم گفت: ایجاد و راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان در دستور کار مجلس قرار دارد که با تصویب آن چرخ توسعه استان به چرخش در می‌آید.

علی کرد دیروز اظهار داشت: فعالیت‌های ارزشمند تجاری و صنعتی منطقه آزاد چابهار نیاز به پشتوانه قوی چون منطقه آزاد سیستان دارد که با تصویب این منطقه اتصال مرزهای دریایی با خشکی سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود و اجرای طرح‌های مهم خط آهن و راه ترانزیتی چابهار به «میلک» و بهره بردن از ظرفیت‌های برجسته استان سرعت می‌گیرد و می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک کند.  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با اشاره به اینکه در 2 دهه خشکسالی مداوم و مستمر آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی به مردم سیستان و بلوچستان وارد شده است، بیان کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم این استان را کاهش دهد.

کرد ضرورت توجه به مرزداران سیستان و بلوچستان و استفاده بهینه از مرز میرجاوه، روتک خاش و سایر مرزهای سیستان و بلوچستان را خواستار شد و تاکید کرد: در هر نقطه این استان، فرصت برای سرمایه‌گذاری و خدمت به مردم فراهم است که ایجاد منطقه آزاد سیستان بهترین ظرفیت برای بهره‌گیری از این سرمایه‌ها است.

او ادامه داد: در دولت، مجلس و سایر ارکان کشور باید با نگاه‌های وسیع و به دور از تنگ نظری کارها در جهت تسهیل امور مردم و رونق دادن به فعالیت‌های توسعه‌‌یی، اقتصادی و معیشتی پیش برود. نماینده مردم شهرستان خاش، نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال‌های قبل کار پیگیری ایجاد منطقه آزاد سیستان در دستور کار دولت و نمایندگان مردم در مجلس بوده است.

او ادامه داد: در چند روز اخیر این پیگیری‌ها نتیجه داد و در نشست این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای این کمیسیون با ایجاد مناطق آزاد بانه - مریوان در کردستان، اینچه برون در گلستان، مهران در ایلام، جاسک در هرمزگان، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در سیستان و بلوچستان، بوشهر در استان بوشهر و قصر شیرین در کرمانشاه موافقت کردند.

نائب رییس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس دهم اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی بافق، بناب، ملکان، ورزقان، بوکان، ابهر، ایرانشهر، سراوان، مهریز، مرند، آباده، انار، آمل، نور، محمودآباد، اورامانات، اشنویه، انرژی‌های نو سربیشه، اسفراین، بیجار، گردشگری پارسه، امیدیه، سپیدان، معدنی بوانات و خرم بید، داراب، قزوین، سقز، ریلی زرند، شهر بابک و گل‌گوهر سیرجان موافقت کردند.

 

ارسال نظر