اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۴۶

 اطلاعات دقیقی از واردات، صادرات و تولید استان البرز نیست؛کرج| رییس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در خصوص وضعیت صادرات، واردات و تولید استان گفت: متاسفانه در حال حاضر اطلاعات در این موارد به صورت جزیره‌یی بوده و از شفافیت دقیقی برخوردار نیست. رحیم بنا مولایی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی فعلی دولت باید

در‌راستای اعتمادسازی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان گام بردارد. برای اینکه بتوانیم از این جنگ اقتصادی سلامت و پیروز خارج شویم؛ مولفه‌هایی لازم است که یکی از مهم‌ترین آنها حمایت دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب تولیدکننده، کارآفرین و... است. او ادامه داد: با ساماندهی پنجره واحد گمرک در استان اطلاعات جامعی در این خصوص جمع‌آوری می‌شود و با توجه به این اطلاعات می‌توان اهداف اقتصادی را پیش برد.

 تزریق ۱۷۰ مگاوات برق نیروگاه فولاد مبارکه به شبکه سراسری؛اصفهان| 170 مگاوات برق تولید شده در نیروگاه فولادمبارکه به شبکه سراسری تزریق شد. مدیر ناحیه انرژی و سیالات فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: شرکت فولاد مبارکه با اجرای پروژه‌های متعدد در بخش‌های مختلف شرکت به یکی از نمونه‌های موفق کاهش مصرف برق و مدیریت پیک بار در استان اصفهان مبدل شده است. به‌نحوی که در این راستا با برنامه‌ریزی‌های مدون توانسته است نه تنها میزان مصرف خود را در زمان اوج مصرف کاهش دهد، بلکه با تولید برق در نیروگاه‌های داخلی، شبکه سراسری برق کشور را نیز با تزریق برق خود یاری کرده است. عباس اکبری محمدی در همین راستا افزود: فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور، مدیریت انرژی را به عنوان یک اصل، همیشه در اولویت قرار داده است. به نحوی که علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در خطوط تولید در ساعات اوج بار، تولید نیروگاه بخار ۲۰۰ مگاواتی شرکت را در زمان اوج مصرف، در اختیار شبکه سراسری و شهروندان قرار داده است.

 کودکان شهرک طرزیلو ارومیه یک وجب زمین بازی ندارند؛ارومیه|شهرک طرزیلو در ارومیه جزو مناطق فراموش شده این شهر است که صدها کودک ساکن در آن از ابتدایی‌ترین امکانات برای کودکی کردن محرومند. شهرک طرزیلو در تپه‌ها و دره‌های اطراف این شهر سال‌هاست میزبان صدها خانواری است که در مسکن مهر به عشق اینکه در خانه خودشان ساکن می‌شوند آمده‌اند تا زندگی کنند غافل از آنکه نمی‌دانستند سال‌های سال گاز نخواهند داشت، شبکه فاضلاب و تلفن نخواهند داشت یا حتی راه دسترسی مناسب و آسفالت هم نخواهند داشت. اما کودکانی که در این شهرک زندگی می‌کنند دردشان بیشتر از بزرگ‌تر‌هاست کودکانی که حسرت یک وجب فضای سبز به دلشان مانده است، کودکانی که یک متر فضای بازی و ورزش ندارند، کودکانی که نه مسجد و مدرسه‌یی در اطرافشان هست و نه از کتابخانه یا مرکز فرهنگی یا تفریحی را می‌توانند در اطرافشان ببینند.

 افتتاح مسجد بوستان ولایت در ساری؛ساری| عصر جمعه پنجم مرداد ماه مسجد علی بن موسی‌الرضا (ع) در بوستان ولایت با حضور حضرت آیت‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان، محمد اسلامی، استاندار مازندران، رضایی، فرماندار ساری و عبوری شهردار مرکز استان، اعضای شورای شهر ساری، روحانیت معظم و جمع کثیری از شهروندان ساروی افتتاح شد. در این مراسم که با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد، حضرت آیت‌الله طبرسی به مساله بازسازی مسجدجامع ساری اشاره کرد و افزود: مسجد برای مردم است و انتظار می‌رود که همشهریان عزیز به هر میزانی که توان دارند در کمک به بازسازی مسجدجامع از هیچ کوششی فروگذار ننمایند و البته لازم است ضمن مشارکت جدی مردم در بازسازی مسجد، مسوولان محترم هم حمایت‌های لازم را داشته باشند.

 توزیع سوخت در جایگاه‌های غرب مازندران عادی شد؛ساری|کمبود بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان‌های غرب مازندران از صبح دیروز دوشنبه بر طرف شده و وضعیت توزیع این فرآورده نفتی در تمامی جایگاه‌ها به روال عادی برگشته است. از جمعه هفته پیش بیشتر جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه غرب مازندران به ویژه شهرستان‌های نوشهر و چالوس به علت تغییر در مبدا تامین سوخت و نیز ترافیک جاده‌یی در مسیرهای منتهی به استان مازندران دچار کمبود ذخیره و در نهایت تعطیل شدند که مشکلاتی را برای مسافران و بومیان در پی داشت. کامبیز حمیدی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران دیروز گفت: در بازدیدهای میدانی صورت گرفته از جایگاه‌های سوخت این منطقه نیز مشاهده شد که اغلب این جایگاه‌ها فعال هستند.

 تدوین بسته توسعه گردشگری دریایی در هرمزگان؛بندرعباس|مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تدوین بسته توسعه گردشگری دریایی در این استان، تهیه فهرست نیازمندی‌ها و شناسایی 13 بندرگاه و اسکله در جزایر و مناطق ساحلی خبر داد. ‌اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر تدوین بسته توسعه گردشگری دریایی در استان هرمزگان اظهار کرد: در قالب این بسته، سه بخش ساخت و نصب تجهیزات فنی، اقدامات عمرانی و همچنین توسعه دریایی و شناورها در نظر گرفته شد. او با بیان اینکه تاکنون 13 بندر و اسکله گردشگری شناسایی و جانمایی شده است، افزود: لافت قدیم، کندالو، طبل، سهیلی، گورزین و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام، شیو و تبن در شهرستان پارسیان، تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک، خور خلاصی در شهرستان جاسک و جنگل حرا در بندرخمیر به عنوان مناطق سیزده‌گانه‌یی محسوب می‌شوند که تاکنون اقداماتی برای ایجاد اسکله‌ها و بندرگاه‌های استاندارد گردشگری صورت گرفته یا در حال مطالعه و انجام است.

 

ارسال نظر