اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۳۴
اخبار شهرستان‌ها

 ورود بیش از ۳ میلیون زائر به مشهد الرضا(ع) مشهد   بیش از ۳ میلیون زائر همزمان با دهه کرامت به مشهد الرضا وارد شده‌اند.  سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از تاریخ 23 تیر تا دیروز، دوم مرداد، 3 میلیون و 159 هزار و 893 زائر و مسافر به مشهد مقدس وارد شده‌اند.  فروزان افزود: در این مدت دو میلیون و 467 هزارو 663 نفر با وسایل نقلیه شخصی به مشهد الرضا سفر کرده‌اند. 337 هزارو 936 نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، 195 هزارو 558 نفر از طریق ریلی، 158 هزارو 736 نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد به مشهد الرضا وارد شده‌اند.  آمار زائران ورودی به مشهد مقدس، در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 7 درصد افزایش دارد.  حدود 10 درصد آمار ورودی زائران به مشهد مقدس، خارجی هستند.

 جزئیات حادثه تیراندازی به خودروی عضو شورای شهر شادگان؛ اهواز| فرماندار شادگان با اشاره به حادثه تیراندازی به خودروی عضو شورای شهر گفت: قطعا علت این حادثه سیاسی نبوده است.  سعید حاجیان اظهار کرد: ساعت 23:30 دوشنبه (اول مرداد ماه) دو سرنشین یک موتورسیکلت با اسلحه جنگی (کلاشینکف) اقدام به تیراندازی به سمت خودروی آقای طاهر مقدم عضو شورای شهر شادگان که در خیابان پارک‌ شده بوده، می‌کنند. در زمان حادثه کسی در خودرو حضور نداشت و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است. فرماندار شادگان تصریح کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی این حادثه هستند و سرنخ‌هایی به دست آمده است اما تاکنون به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

 شناسایی تخلف یک میلیارد ریالی یکی از بانک‌های خصوصی؛ گرگان| سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت ومعدن گلستان گفت: پرونده تخلف یک بانک در شهرستان گرگان به ارزش بیش از یک میلیارد و 336 میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.  «علی‌اصغر اصغری» اظهار کرد: در پی گزارش دریافتی ستاد خبری سازمان مبنی بر بروز تخلف احتمالی در یکی از بانک‌های خصوصی شهرستان گرگان تیمی از بازرسان برای رسیدگی به موارد مطروحه اعزام و پس از بررسی‌های به عمل آمده تخلف عدم اجرای تعهدات و به تبع آن ایجاد خسارت به شاکی در استفاده از تسهیلات بانکی واحد مورد نظر شناسایی و محرز شد.  او افزود: با احراز تخلف ماده 19 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان همچنین ماده 54 قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تخلف این بانک به ارزش یک میلیارد و 336 میلیون و 28 هزار ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

 ضرورت تقویت مغز متفکر تامین امنیت جانی و مالی شهروندان؛ اصفهان| معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سازمان آتش‌نشانی دارای سه ضلع نیروی انسانی، تجهیزات و مدیریت است. این سازمان مغز متفکر تامین امنیت جانی و مالی شهروندان و مرکز عملیات مقابله با حوادث و سوانح خطرناک است. حیدر قاسمی در جلسه‌یی با حضور مدیرعامل جدید سازمان آتش‌نشانی و کارکنان این سازمان با اشاره به اینکه حرفه آتش‌نشانی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفته بیان کرد: در صورت تصویب این موضوع شاهد بازنشستگی تعدادی از نیروهای سازمان آتش‌نشانی خواهیم بود و به همین دلیل شورای شهر باید در جهت تقویت نیروی انسانی این سازمان گام بردارد.

 عادات غلط مصرف برق را کنار بگذاریم؛ زنجان|  مدیر شرکت توزیع نیروی برق خدابنده گفت: مشترکان از عادات غلط در مصرف برق بپرهیزند.  مجید حسین‌خانی اظهار کرد: در تابستان امسال با افزایش دمای هوا و کمبود ذخایر آبی در پشت نیروگاه‌های برق‌آبی، نیازمند همیاری و همکاری همه مردم هستیم و اگر هر مشترک برق فقط 10 درصد از مصرف انرژی برق خود را به ویژه در ساعات اوج مصرف (12-16 بعد از ظهر و 19-23 شب) نسبت به سال گذشته کاهش دهد، صنعت برق مشکلی در تامین برق نخواهد داشت و با خاموشی نیز مواجه نخواهیم شد.  او به مدیریت مصرف در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزانی که از ساعت 12 تا 16 عصر موتورهای چاه خود را خاموش کنند، 20 ساعت بقیه استفاده از برق برای آنها رایگان حساب می‌شود.

 صدور حکم قضایی برای متهمان پرونده ثبت احوال جنوب استان کرمان؛ کرمان| متهمان پرونده ثبت احوال جنوب استان به مجازات حبس، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.  سرپرست مجتمع قضایی دادگاه‌های کیفری دو شهرستان کرمان گفت: متهمان در پرونده ثبت احوال جنوب استان به صورت باندی در سه شهرستان جنوبی استان و در قبال دریافت رشوه مبادرت به جعل اسناد سجلی و صدور شناسنامه و کارت ملی به نام اتباع بیگانه و تحویل به آنها می‌کردند.

 اجرای قانون؛ تنها راه نجات دشت قزوین؛ قزوین| استاندار قزوین در بازدید از اداره کل بازرسی استان تاکید کرد: اجرای قانون بدون تبعیض؛ تنها راه نجات دشت قزوین است.  عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی، ابوالفضل یاری رییس سازمان برنامه‌وبودجه استان و عبدالرضا میقانی مشاور و مدیرکل حوزه استاندار با حضور در اداره بازرسی استان قزوین با کارکنان این اداره دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ارسال نظر