اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۵۷
اخبار شهرستان‌ها

 ساماندهی کمپ گردشگری آینالو

آذربایجان شرقی  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی از ساماندهی کمپ گردشگری منطقه حفاظت شده آینالو خبر داد.  حمید قاسمی دیروز اظهار داشت: فرهنگ طبیعت‌گردی در جامعه باید رشد پیدا کند و برنامه‌ریزی برای حفظ طبیعت در همه سطوح انجام شود. او با بیان اینکه براساس ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی بحث واگذاری مناطق حفاظت شده ممنوع است، گفت: امکان واگذاری مناطق حفاظت شده به افراد حقیقی و خصوصی وجود ندارد.

 اعزام دختران بازمانده از ازدواج به اردوی آموزشی و تفریحی؛ زنجان| معاون فرهنگی کمیته امداد استان زنجان، از اعزام دختران بازمانده از ازدواج به اردوی آموزشی و تفریحی خبر داده بود. پیمان چترنور اظهار کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و با هدف تقویت بینش اعتقادی و اخلاقی 77 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به اردوی آموزشی و تفریحی اردوگاه امام علی (ع) در شهرستان البرز اعزام شدند؛ در واقع این اردوها در قالب اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و خانوادگی برگزار می‌شود.

 

 بازار موبایل مشهد همچنان تعطیل است؛ مشهد| رییس اتحادیه موبایل‌ فروشان مشهد گفت: در حال حاضر متاسفانه بازار موبایل کاملا تعطیل است، زیرا در گذشته 90 درصد اجناس به صورت قاچاق وارد می‌شد. افشین اکبری حداد با اشاره به اینکه امکان قاچاق بعد از انجام طرح رجیستری گوشی‌های موبایل به صفر رسیده است، اظهار کرد: ا از اردیبهشت ماه که طرح رجیستری آغاز شده است دولت باید تامین بازار را انجام می‌داد که این امر متاسفانه انجام نگرفت و اکنون ثبت سفارش‌ها را به صورت بانکی لحاظ کرده و اکنون به هیچ عنوان ارز ندارد که آن را عرضه کند. رییس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد بیان کرد: گروه اول، دوم، سوم و بازار ثانویه و درهیچ کدام از آنها عملیاتی نشده است و یکسری شرکت‌های محدودی موفق به اخذ ارز دولتی شدند.

 330میلیون یورو به احداث نیروگاه دوم دز اختصاص یافت؛ اهواز| فرماندار اندیمشک از تصویب پروژه دوم نیروگاه دز در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: 330 میلیون یورو برای احداث این پروژه که گامی ارزنده در حوزه اقتصاد و اشتغال منطقه است، اختصاص یافت. پیمان جهانگیری افزود: این طرح در دومین جلسه شورای اقتصاد با حضور معاون اول رییس‌جمهوری تصویب شد. این طرح بزرگ اقتصادی علاوه بر اینکه در بخش اقتصاد و تولید برق بسیار مفید و ارزشمند است، گامی بزرگ در ایجاد فرصت شغلی به شمار می‌رود.  فرماندار اندیمشک با بیان اینکه نشست‌های متعددی برای تحقق و پیگیری این طرح انجام شده گفت: پروژه دوم نیروگاه سد دز بیش از 2هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

 

 بستن برخی گروه‌های فعال مجازی در مهریز؛ یزد| فرماندار مهریز با تاکید بر پیگیری علت تعطیلی برخی گروه‌های مجازی فعال در شهرستان گفت: به هیچ‌وجه راغب به بسته شدن فضای گفت‌وگو و ممانعت از بیان افکار و انتقادها نیستم. سیدمحمد رستگاری در جمع سمن‌های شهرستان مهریز با اشاره به مباحث مرتبط با تعطیلی گروه‌های مجازی فعال در این شهرستان، اظهار کرد: در مورد بستن گروه‌های مجازی در این شهرستان موضوع را دنبال و مسائل مطرح شده را نیز انتقال خواهم داد چرا که معتقدیم مردم شهرستان مهریز تافته جدا بافته از استان نیستند، ضمن احترام به قانون، از سیستم قضایی هم درخواست دارم که اینگونه موارد به گونه‌یی دنبال شود که تفاوتی بین شهرستان‌ها احساس نشود.

 بهره‌برداری از طرح‌های جدید اتوبوسرانی در مسیر توسعه حمل‌و‌نقل؛ اصفهان| همزمان با دهه کرامت، طرح‌ها و پروژه‌های جدید شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه، با حضور شهردار و فرماندار اصفهان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، کارکنان و رانندگان اتوبوسرانی با هزینه‌یی بالغ بر 377 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.  شهردار اصفهان در این مراسم گفت: با اضافه شدن اتوبوس‌های جدید و استاندارد، کرامت رانندگان و مسافران حفظ می‌شود.  قدرت‌الله نوروزی اظهار کرد: رانندگان پایه و اساس اتوبوسرانی و سرمایه انسانی آن هستند و با رفتار و اخلاق شایسته نقش یک فعال اجتماعی را در محیطی به نام اتوبوس ایفا می‌کنند. این افراد فقط یک راننده نیستند زیرا بخشی از ماموریت شهرداری که شهروند محوری است را انجام می‌دهند.  

 اجرای عملیات روکش آسفالت در محور دهلران –اندیمشک؛ ایلام| دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان ایلام با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان ایلام، عملیات روکش آسفالت در محورهای این استان در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری مسیرهای دهلران-اندیمشک به‌طور جدا در دستور کار قرار گرفت و بیش از22 کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور اختصاص یافته است.  او اضافه کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد.

 

ارسال نظر