هدف‌گذاری ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۳۴
هدف‌گذاری ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هدف‌گذاری ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتقاد داریم غرب کشور یکی از مناطق خوب، بکر و طبیعی است که می‌توان حوزه طبیعت‌گردی را در آن گسترش داد.  

وی با بیان اینکه شهرها و مراکز بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در غرب کشور داریم، افزود: شاید کمتر به این مناطق پرداخته شده باشد بنابراین امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

مونسان هدف از سفر به لرستان را برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی استان عنوان کرد و گفت: قصد داریم با استاندار در این رابطه برنامه‌ریزی کنیم تا مناطق غربی کشور در امر طبیعت گردی نقش ایفا کنند. رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی را از جمله بخش‌های مهم برشمرد و گفت: امیدواریم که به این موضوع نیز پرداخته شود.

از دیگر اهداف خود برای سفر به لرستان بازدید از قلعه فلک الافلاک را عنوان کرد و ادامه داد: این اثر باشکوه تاریخی نماد لرستان است که امیدواریم اگر بحث‌های مرمتی دارد برای آن تمهیداتی اندیشیده شود، همچنین قلعه و حریم آن بتواند کامل در اختیار موزه میراث فرهنگی قرار گیرد.  مونسان اظهار امیدواری کرد که این سفر منجر به رونق گردشگری در مناطق غربی کشور به ویژه لرستان شود و در ادامه گفت: طبیعت گردی یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند اقامت را در منطقه فراهم آورد بحث بوم گردی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی را هدف‌گذاری کردیم، ادامه داد: حدود ۱۶ هزار شغل در این رابطه ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای طرح اشتغال روستایی بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری روستایی و صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است، افزود: سهم لرستان از این محل مشخص بوده و یکی از موضوعاتی که در استان باید پیگیری شود این است که بدانیم این طرح تا چه حدی پیش رفته است‌.

 

ارسال نظر