اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۵۹
اخبار شهرستان‌ها

 برگزاری جشنواره گردشگری

«غذا و هنر آشپزی»

اردبیل| سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی خبر داد.

علیرضا دباغ عبداللهی با اعلام این خبر تصریح کرد: این جشنواره پیرو جشنواره سراسری استان‌ها با محوریت آشپزی ایرانی و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری غذا در شورابیل برگزار می‌شود. به گفته دباغ عبداللهی جوایز نفیس نقدی از جمله 30 میلیون ریال برای نفر اول، 20میلیون ریال برای نفر دوم و 10 میلیون ریال برای نفر سوم در بخش استعدادیابی آشپزی عمومی

پیش‌بینی شده است و این رقابت مهیج فرصتی جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل فراهم می‌سازد.

 به پویش «سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر» بپیوندید

اصفهان| مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند برای شناسایی، معرفی و حفاظت درختان قدیمی محل زندگی خود به پویش مردمی «سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر» بپیوندند. فروغ مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: پویش مردمی «سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر»، طرحی است که به وسیله آن از عموم شهروندان دعوت می‌شود، با شناسایی و معرفی درختان کهن محل زندگی خود، در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌ها سهمی داشته باشند. او با اشاره به خصوصیات درختان کهنسالی که شامل این طرح مردمی می‌شوند، اذعان داشت: درختانی زنده و سالم با سن بالای ۷۰ سال یا محیط دور تنه بیش از ۷۰ سانتی‌متر، درخت کهنسال محسوب می‌شوند.

 برگزاری دوره آموزشی تربیت مربیان مروج مدیریت مصرف بهینه آب

اصفهان| نخستین دوره آموزشی تربیت مربیان مصرف بهینه آب ویژه مدیران و کارکنان آبفای استان اصفهان برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی به مدت دو ساعت با اقدامات صورت گرفته در سه بخش تعرفه‌ای، فنی و فرهنگی برای مدیریت مصرف آب آشنا شدند. رضا رضایی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در آغاز این دوره آموزشی گفت: در پی دستور معاون سیاسی امنیتی استانداری مبنی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت مصرف برای کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی، تقاضا برای برگزاری اینگونه دوره‌ها در سراسر استان افزایش یافته است.

 امحاء 28 تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف

سنندج| مدیرکل دامپزشکی کردستان از ضبط و معدوم‌سازی 28 هزار و 6 کیلو گرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف طی سه ماهه نخست امسال در این استان خبر داد. مجتبی ورمقانی اظهار داشت: ناظرین و بازرسان دامپزشکی کردستان و به خصوص بخش بهداشت عمومی پس از 41 هزار و 622 مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور با 2080 مرکز غیر بهداشتی برخورد کرده که تعداد 32 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و تعداد 6 واحد نیز پلمب شد. او به هم استانی‌ها توصیه کرد فرآورده‌های خام دام و طیور را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که محصولات آن دارای مهر دامپزشکی و برچسب تاریخ مصرف است، تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه 1512 اطلاع‌رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شود.

 برطرف شدن دایمی مشکل آب آبادان

آبادان| عضو شورای عالی استان خوزستان گفت: با اتمام طرح فاز دوم آب غدیر مشکل آب آبادان برطرف خواهد شد. سید محسن موسوی درباره وضعیت آب آبادان گفت: مشکل شوری آب شهرستان فعلا بطور موقت برطرف شد. هنوز فاز دوم طرح آب غدیر کامل نشده و با سرعت بالایی در حال آماده‌سازی این طرح هستیم که با انجام این کار مشکل آب شهرستان آبادان و مناطق اطراف آن برطرف خواهد شد. او عنوان کرد: با راه‌اندازی این طرح و برطرف شدن مشکل آب منطقه دیگر با جزرو مدهای دریایی و کم شدن آب رودخانه شاهد شوری آب در این مناطق نخواهیم بود.

 نجات مادر باردار عشایر «لردگانی»

شهرکرد| مسوول روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری از نجات یافتن مادر باردار 32 ساله عشایر اهل لردگان به کمک اورژانس 115 و نیروهای هلال‌احمر لردگان خبر داد. «محسن ابراهیمی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: بعد ازاعلام مشکل تکنیسین اورژانس 115 و امدادگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان، توسط دو دستگاه آمبولانس به منطقه سخت‌گذر و صعب‌العبور کوه ریگ در بخش رودشت اعزام شدند و پس از یک ساعت پیاده‌روی و انجام اقدامات درمانی، مادر باردار را به بیمارستان شهدای لردگان منتقل کردند. مسوول روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زایمان مادر باردار با موفقیت انجام شد، خاطرنشان کرد: وضعیت عمومی مادر و نوزاد رضایت‌بخش گزارش شده است.

 قطعی برق در بازار تبریز محدود شد

تبریز| بر اساس توافق انجام گرفته بین شرکت توزیع نیروی برق تبریز و هیات امنای بازار تاریخی تبریز، خاموشی‌های برق بازار محدود شد. در این نشست مشترک، چالش‌های بازاریان در خصوص قطعی‌های برق مطرح و توافق شد خاموشی‌های احتمالی بازار در بازه زمانی 14:30 تا 17 اتفاق بیفتد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این باره گفت: این توافق با توجه به رویداد تبریز2018 و فصل گردشگری تبریز انجام گرفت تا کمترین صدمه به اقتصاد بازار وارد شود. عادل کاظمی با ابراز تشکر از همکاری و بردباری مردم در این ایام، خاطرنشان کرد: همه تلاش همکاران صنعت برق به این نکته معطوف است تا مردم کمترین خسارت را از خاموشی‌ها ببینند.

 

ارسال نظر