اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۰۶

 تاکید بر ایجاد فضای امن برای گردشگران خارجی در خراسان رضوی؛ مشهد|‌ معاون استاندار خراسان رضوی بر ارتقای امنیت گردشگران خارجی در استان با هدف افزایش گردشگر در کشور تاکید کرد. محمدرحیم نوروزیان گفت: ایجاد فضای امن برای گردشگران خارجی موجب افزایش ورود آنان به کشور و افزایش درآمد پایدار برای کشور می‌شود. محمدرحیم نوروزیان در جلسه ستاد ارتقای امنیت گردشگران خارجی افزود: سالانه حدود 8میلیون تردد اتباع خارجی در خراسان رضوی ثبت می‌شود. از این رو باید ورود گردشگر از کشورهای مختلف با تصدی آژانس‌های تخصصی مجوز‌دار تخصصی شود، زیرا ارتقای امنیت این گردشگران می‌تواند به افزایش ورود زائران خارجی کمک کند.  

 پرونده تجاوز ایرانشهر به کجا کشیده شد؟؛ زاهدان| رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ۴ متهم پرونده تجاوز در ایرانشهر ۳ نفر تاکنون بازداشت شدند و نفر چهارم تحت پیگرد قانونی است. حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: دستور قضایی برای بازداشت چهار متهم پرونده تجاوز به ایرانشهر صادر شده و تاکنون

۳ متهم بازداشت و تحویل مرجع قضایی شدند. او افزود: نفر چهارم هم تحت پیگیرد قانونی است و ان‌شاءالله به زودی بازداشت می‌شود، ما منتظر بازداشت او و تحویلش نمی‌مانیم و روند قضایی پرونده با بازداشت این افراد هم ادامه پیدا می‌کند.

 استان تهران 300 مگاوات صرفه‌جویی برق داشته است؛ تهران|  استاندار تهران از صرفه‌جویی 300 مگاواتی برق در تهران بزرگ از ابتدای اجرای طرح تغییر ساعات اداری خبر داد. محمدحسین مقیمی با بیان اینکه این میزان صرفه‌جویی به اندازه مصرف یک نیروگاه عظیم است، افزود: تهران امسال با کمبود 4000 مگاواتی برق مواجه است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی پشت سدهاست. او گفت: کمبود منابع آبی در تهران باعث شده است تا تولید برق نیروگاهی حاصل از آب از 9 هزار به 5 هزار مگاوات کاهش یابد و هم‌اکنون تهران با کمبود 4 هزار مگاواتی برق مواجه است.

 90درصد اصفهانی‌ها آب را مطابق الگو مصرف می‌کنند؛ اصفهان| معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا استان اصفهان در نشست با فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برخوار پیرامون تغییر سبک زندگی اظهار داشت: مشترکان را به دو بخش خانگی و غیرخانگی تقسیم کردیم و برای مدیریت مصرف، نخستین قدم شناسایی مشترکان پرمصرف بود که در ابتدا با درج پیام‌هایی مبتنی بر چگونگی مصرف بهینه روی قبوض مشترکان را ترغیب به مدیریت مصرف کردیم. رضایی افزود: در سال 93، تعداد مشترکان که مطابق الگو، آب مصرف می‌کردند 83 حدود درصد بودند که در سال 96 این رقم به 86درصد رسید درحالی که هم‌اکنون 90 درصد مشترکان مطابق با الگو مصرف می‌کنند.

 خطر انفجار در پالایشگاه شازند بر اثر برداشت از سفره‌های زیرزمینی؛ اراک| عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی در دشت شازند به قیمت انفجار در پالایشگاه شازند تمام می‌شود. ابراهیمی درباره وضعیت برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی دشت شازند گفت: تذکرات پی در پی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه از آب‌های سفره‌های زیرزمینی از دشت شازند تاثیری نداشته است، بنابراین مسوولان باید این موضوع را درک کنند، زیرا با این اوصاف مسلم است که خطر انفجار پالایشگاه شازند را تهدید می‌کند.

 پیمانکاران محور «ایلام - مهران» نگران اعتبار نباشند؛ ایلام| استاندار ایلام گفت: پیمانکاران نگران اعتبار نباشند و در راهسازی محور «ایلام – مهران» به کیفیت کار توجه داشته باشند. «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست بررسی پیشرفت محورهای اربعین بر اهمیت به سرانجام رسیدن این محورها در موعد مقرر تاکید و اظهار کرد: پیمانکاران با تلاش به فعالیت خود ادامه دهند و نگران تخصیص اعتبار نباشند. او گفت: راهسازی‌ها باید مطابق برنامه و در موعد مقرر و با بالاترین کیفیت انجام شود تا عبور مردم از استان برای زیارت عتبات و شرکت در پیاده‌روی اربعین به بهترین شکل انجام شود.

 

ارسال نظر