طرح کاهش حجم رسوبات تالاب انزلی اجرایی می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۰:۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۴۳۹
طرح کاهش حجم رسوبات تالاب انزلی 
اجرایی می‌شود

گیلان|

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ گفت: طرح کاهش حجم لجن و رسوبات تالاب انزلی با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان به زودی اجرایی می‌شود. حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: طرح موسوم به کاهش حجم رسوبات موجود در تالاب بین‌المللی انزلی با همکاری سازمان محیط زیست و با اعتباری بالغ بر 850میلیارد تومان در طول مدت سه سال اجرایی می‌شود. عضو کمیسیون عمران مجلس، تالاب انزلی را سرمایه‌یی ملی خواند و بیان داشت: این میراث طبیعی فوق‌العاده ارزشمند تنها متعلق به مردم انزلی و گیلان نیست، بنابراین مسوولان باید برای رفع مشکلات و برطرف کردن آلودگی‌های زیست‌محیطی آن نگاهی ملی داشته باشند.

خسته‌بند از برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد خود با مسوولان ارشد کشور خبر داد و عنوان کرد: تمام دغدغه نمایندگان این است که با استمرار پیگیری‌ها و رساندن دغدغه‌های مردم به مسوولان، روند احیای تالاب انزلی به نوعی تسریع پیدا کند.

نماینده بندرانزلی در مجلس با تاکید بر اینکه روند اقدامات لازم جهت احیای تالاب انزلی باید تسریع شوند، ابراز داشت: باید سمت و سوی فعالیت‌ها و برنامه‌های مسوولان به سمتی حرکت کند که از ایجاد یک دریاچه ارومیه دیگر در کشور و مرگ یک سرمایه ملی جلوگیری به عمل آید.

 

ارسال نظر