اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۶۱

  اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در قالب اسناد خزانه توزیع می‌شود

ایلام| فرماندار ایلام اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌یی و توازن شهرستان در سال جاری را 428 میلیارد و 386 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: توزیع اعتبارات میان دستگاه‌ها در قالب اسناد خزانه اسلامی صورت می‌گیرد.

معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ایلام اظهار کرد: این اعتبارات در 19 فصل، 22 برنامه و بالغ بر 220 پروژه عمرانی توزیع شده است. وی افزود: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته

10 تا 12درصد کاهش داشته و مسوولان باید اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. فرماندار ایلام تاکید کرد: توزیع اعتبارات در سال جاری به صورت اسناد خزانه‌یی بین دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و باتوجه به کمبود بودجه امسال باید از این اعتبارات بهره‌مندی لازم را در بخش‌های مختلف ببریم.

بسطامی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سال جاری در اولویت قرار دارند، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های توزیع اعتبارات شهرستان طرح‌های عمرانی نیمه تمامی است که بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری حایز اهمیت هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال پروژه جدیدی تعریف نمی‌شود، افزود: یکی از مشکلات هزینه کرد بودجه، توزیع اعتبارات الزام‌آور است و سهم این اعتبارات بیش از 80درصد و به پروژه‌هایی که خواسته و مطالبات اصلی شهرستان است، تعلق می‌گیرد. فرماندار ایلام اضافه کرد: 50درصد اعتبارات امسال برای پروژه‌های نیمه تمام تعریف و 50درصد باقی‌مانده به سال آینده موکول می‌شود.

  آغاز گازرسانی به 16 روستای کلات با 130 میلیارد ریال اعتبار

طرح گازرسانی به 16 روستای شهرستان کلات در خراسان رضوی با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان و تنی چند از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. به گزارش خبرنگار اعتماد در مشهد، سیدحمید فانی در این مراسم گفت: شرکت گاز خراسان‌رضوی رکورددار اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بحث گازرسانی روستایی در کشور بوده است. وی افزود: در سال 96 موفق شدیم به لطف خدا و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت گاز استان، 365 روستا را گازرسانی و عملیات اجرایی 365 روستا را آغاز کنیم، به تعبیری که در سال گذشته هر 12 ساعت یک روستا گازرسانی شد. امسال نیز عهد کرده‌ایم هر روز یک روستا و دو مورد صنعت را گازرسانی کنیم. فانی در ادامه به تشریح وضعیت گازرسانی روستای کلات مطابق با آخرین تقسیم بندی‌های کشوری پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر 9 روستای کلات با ضریب نفوذ 59.6 گازدار هستند و ان‌شاءالله با بهره‌برداری از این 16 روستا با جمعیت 1800 خانوار به ضریب 94.4 خواهیم رسید. وی اضافه کرد: 130 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه درنظر گرفته شده است و با تعامل و همکاری مردم و مسوولان در زمان 365 روز موفق به بهره‌برداری از آن خواهیم شد. فانی همچنین از آمادگی شرکت گاز خراسان رضوی برای گازرسانی به دو روستای فاقد گاز «حمام قلعه» و «جلیل آباد» در کلات خبر داد و گفت: در صورت مساعدت مسوولان برای صدور مجوزهای لازم این دو روستا نیز گازرسانی شده و به ضریب 100درصد خواهیم رسید. در این جلسه، جمعی از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حضورداشتند. گفتنی است کلات در شمال‌ شرقی استان خراسان‌رضوی و در فاصله 145 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

 گونه جدید درنا در کشور ثبت شد

ارومیه| رییس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از مشاهده و ثبت گونه جدید درنا به نام درنای آناتولی برای نخستین بار در کشور و در منطقه چالدران خبر داد. امید یوسفی با بیان اینکه این پرنده نایاب که در دنیا در معرض انقراض است برای نخستین بار در کشور و در منطقه چالدران مشاهده شد، افزود: امسال این پرنده در تالاب پیراحمد ناتور شهرستان چالدران در استان آذربایجان غربی مشاهده شد. او با بیان اینکه به ندرت جمعیت از پرنده نادر در دنیا به ۳۰۰ بال می‌رسد، اظهار داشت: هفته جاری پنج بال از این پرنده در منطقه چالدران برای نخستین بار مشاهده و به اسم کشور ثبت شد. یوسفی با بیان اینکه درنای آناتولی هم‌اکنون در دنیا تنها در ترکیه، گرجستان، ارمنستان و بخشی از شمال‌غرب ایران موجود هست، گفت: به دلیل زیست این پرنده در این کشورها اسم آن را درنای آناتولی نامگذاری کرده‌اند.

 تاکسی موبایل‌ها در سمنان راه افتادند

سمنان|سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان از اجرای طرح تاکسی موبایل در شهر سمنان خبر داد. مجید کاشی اظهار کرد: طرح تاکسی‌های اینترنتی یا تاکسی موبایل که از اواخر سال 1396 به‌صورت آزمایشی در دستور کار قرار گرفته بود، در تیرماه سال جاری به مرحله اجرا در آمد. او با اشاره به طرح تاکسی اینترنتی یا تاکسی موبایل افزود: نرم‌افزار «فرتاکسی ویژه مسافران» برای جابه‌جایی شهروندان و خدمات‌رسانی آسان در زمان کمتر با کیفیت بهتر در عرصه حمل و نقل تهیه شده است. کاشی ادامه داد: در دوران آزمایشی نواقص و کاستی‌های طرح احصا برطرف شد تا این طرح در سال جدید به‌ صورت دایم خدمات اینترنتی به شهروندان ارائه کند.

  تصادف سردار آزمون جدی نیست

گرگان| داماد خانواده آزمون، ضمن تایید خبر تصادف سردار آزمون گفت که حادثه جزئی بوده و فقط چند خراش جزئی در صورت سردار ایجاد شده است. صبح یک‌شنبه خبر تصادف سردار آزمون در مسیر بازگشت به استان گلستان باعث نگرانی ورزش دوستان و هواداران او شد. با پیگیری انجام شده مشخص شد که این حادثه جزئی بوده و بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در سلامت به سر می‌برد. ایمان چرکزی، داماد خانواده سردار آزمون که همراه وی در این حادثه است، در تماس تلفنی با مهر ضمن تایید این حادثه اعلام کرد که تصادف در محدوده استان مازندران رخ داد و سردار غیر از چند خراش سطحی صدمه جدی ندیده است.

 

ارسال نظر