مشکل عمده واحدهای صنعتی نبود بازار فروش است

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۵۷
مشکل عمده واحدهای صنعتی 
نبود بازار فروش است

مازندران|

رییس‌خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: مشکل عمده واحدهای صنعتی نبود بازار فروش است. مجتبی رضوی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه اقتصاد ما سال‌هاست حال خوبی ندارد و به تبع آن صنعت نیز با مشکل مواجه است، اظهار داشت: در چنین شرایطی واحدهای صنعتی فعال با شدت هر چه تمام‌تر در حال فعالیت هستند. او افزود: سال گذشته در شاخص‌های حوزه کسب و کار، در بین 160 کشور دنیا رتبه 120 را به دست آوردیم که بیانگر آن است فضای کسب و کار ما مطلوب نیست، وقتی فضای کسب و کار مناسب نباشد اصولا مابقی کارها که به‌ صورت زنجیره به آن وابسته است دچار مشکل خواهد شد.

او با یادآوری اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران سه سال متوالی در ستاد تسهیل استان حضور مستمر دارد، تصریح کرد: با آگاه بودن از وضعیت سیستم و بررسی مداوم این موضوع متوجه شدیم بیش از 85 درصد مشکلات مطروحه در این ستاد ناشی از مشکلات بانکی است و بعد از آن تامین اجتماعی و دارایی به ترتیب رتبه دوم و سوم را دارند و مابقی مشکلات متفرقه است.

وی افزود: وقتی شمار زیادی از مشکلات به حوزه بانکی برمی‌گردد، نشان‌دهنده این است که اساس و پایه اقتصاد ما بر حمایت بانکی استوار است که اتکا به آن اشتباه تلقی می‌شود.

 

ارسال نظر