اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۸۱
اخبار شهرستان‌ها

 فعالیت 117واحد صنعتی در ارس موفقیت بزرگی برای استان است؛تبریز|

استاندار آذربایجان‌شرقی در سومین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ارس گفت: فعالیت 117 واحد صنعتی در ارس موفقیت بزرگی برای استان است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید خدابخش با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از مزیت‌های مناطق آزاد در رونق اقتصاد استانی و ملی گفت: ارس طبق قوانین مناطق آزاد فعالیت می‌کند و هیچ منطقه آزادی این میزان واحد تولیدی ندارد. وی افزود: مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال و افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید از ضوابط قانونی و بروکراسی داخل کشور دور شوند. وی با بیان اینکه سایر مناطق آزاد بیشتر در حوزه تجاری و گردشگری فعال هستند، تصریح کرد: تفاوت عمده منطقه آزاد ارس با سایر مناطق، فعالیت ارس در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، تولید، تجارت، گردشگری و کشاورزی است. استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: هم‌اکنون جنگ اقتصادی به اوج رسیده است و تجار، بازرگانان و تولید‌کنندگان درخط مقدم این نبرد قرار دارند. خدابخش افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی و وابستگی کشور به خارج، هدف دشمن از تشدید تحریم‌هاست. وی خاطرنشان کرد: در این جنگ اقتصادی با محتکران و سوءاستفاده‌کنندگان برخورد جدی خواهد شد. خدابخش با اشاره به طرح‌های جدید برای استخدام فارغ‌التحصیلان عنوان کرد: امسال قانون کارورزی فرصت استخدام و کسب مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان در واحدهای تولیدی و قبول پرداخت حق بیمه تا دو سال توسط دولت را فراهم کرده است. وی در ادامه گفت: خوشبختانه واحدهای تولیدی با تکنولوژی مدرن و اشتغال‌زایی مناسب در استان در حال راه‌اندازی بوده و نخبگان دانشگاهی در این واحدها جذب شده‌اند. استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی برای ادامه حیات باید استانداردسازی کنند، گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی نوین و استفاده از مواد اولیه ایرانی در تولید باید سرلوحه سرمایه‌گذاری‌ها باشد. خدابخش با نام بردن از واحد تولیدی کفش دنیلی به عنوان یکی از شرکت‌های موفق ارس، خاطرنشان کرد: واحد تولیدی کفش دنیلی در منطقه آزاد ارس با بهره‌گیری از استاندارد و تکنولوژی روز دنیا و استفاده از چرم تبریز توانسته در راستای کمک به تولید ملی، اشتغال‌زایی و ایجاد رقابت در تولید گام موثری بردارد. وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس الهام‌بخش توسعه است، تصریح کرد: امیدواریم فضا برای بازدید میدانی دانشجویان، نخبگان، اساتید دانشگاهی و مسوولان از منطقه آزاد ارس فراهم شود. استاندار آذربایجان‌شرقی در راس هیاتی متشکل از کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندار شهرستان جلفا از واحدهای تولیدی و مراکز گردشگری ارس بازدید کرد.

 تولید ۳۴میلیون تنی فولاد در کشور؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از سال ۹۲ تا به امروز، تولید فولاد خام به ۳۴ میلیون تن در کشور رسیده است. به گزارش دنیای اسرار محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در آیین توسعه طرح فولادسازی و نورد فولاد سبا اظهار کرد: صنعت فولاد مبارکه به صنعت سنگ تا رنگ معروف است و زنجیره و چرخه تولید آن کامل است و وابستگی به خارج ندارد و امروز در فعالیت‌های صنعتی ۷ استان فعال است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: با وجود اینکه این شرکت خود از کم‌آبی رنج می‌برد اما در بحث‌های مربوط به آب منطقه نیز در حال کمک جدی است.

 ضرورت کاهش سن پروژه‌ها به کمتر از ۱۲ سال؛حمیدرضا آلادپوش دبیرکل کانون مهندسی هزینه ایران نیز در این نشست خبری این کانون را سازمانی مردم‌نهاد عنوان کرد که تلاش می‌کند ارتباط دولت با مردم در امور اجرایی نزدیک‌تر شود. وی با اشاره به وجود ۷۶ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور، گفت: دولت امکان جذب این حجم از بودجه برای اتمام این طرح‌ها را ندارد و به همین دلیل قصد دارد مدل مشارکت دولتی-خصوصی با اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه اجرایی کند. دبیرکل کانون مهندسی هزینه ایران با بیان اینکه انتظار داریم که این کانون بتواند این قانون را اجرا کند، اظهار داشت: بنا داریم سن اجرای طرح‌ها در کشور را که در حال حاضر بیش‌ای ۱۲ سال است را کاهش دهیم. آلادپوش ادامه داد: کانون مهندسی هزینه ایران آمادگی دارد تا متخصصان بازنشسته شده دولت را به همراه فارغ‌التحصیلان و کارشناسان جوان را جذب کرده و در راستای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به کار بگیرد.

  جهانگیری: راهکار مقابله با تحریم تولید با کیفیت است؛ معاون اول رییس‌جمهور اظهار داشت: راهکار مقابله با تحریم، کار جهادی و تولید با کیفیت و قیمت مناسب و جلوگیری از واردات کالاهایی است که در داخل ایجاد می‌کنیم. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در آیین افتتاح طرح توسعه مجتمع سبا در گروه فولاد مبارکه از اصفهان به عنوان کانون اصلی پیشرفت کشور در ادوار مختلف نام برد و گفت: هم‌اکنون استان اصفهان با استقرار صنایع بزرگ فولادی، معدنی، فلزی، پتروشیمی، پالایشگاه. صنایع کوچک و بزرگ مهم‌ترین استان صنعتی کشور است. وی افزود: کاهش ۷۵درصدی برداشت آب در فولاد مبارکه کار بسیار ستودنی است و من از تمام اقدامات و فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه به ویژه مدیریت شرکت جناب سبحانی تشکر می‌کنم. وی با درخواست از مردم، کشاورزان و صاحبان صنایع جهت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: اگر در بخش شرب، صنعت و کشاورزی که بیشترین مصرف آب را دارد، 10درصد صرفه‌جویی شود، کشور معضل آب را نخواهد داشت و دشت‌های کشور برای کشاورزی حاصلخیز خواهد بود.

 

ارسال نظر