اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۱۴
اخبار شهرستان‌ها

 10 تیر سالروز آزاد‌سازی مهران؛ ایلام  

10تیر سالروز آزادسازی مهران از چنگال رژیم بعث صدام با رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام است. مهران همان شهری است که در دوران دفاع مقدس بارها توسط رژیم بعثی عراق به اشغال نقشه دفاع متحرکی که نقش بر آب شد، درآمد اما رزمندگان اسلام نگذاشتند یک وجب از خاک وطن در چنگال اشغالگران بعثی و حامیان استکباری آنها بیفتد.  نامش را استراتژی دفاع متحرک گذاشته بودند. پس از عملیات پیروزمندانه والفجر 8 و تصرف شهر فاو در عراق توسط رزمندگان اسلام در سال 64 رژیم بعث برای جبران این شکست به نزدیک‌ترین شهر در مرز ایران یعنی شهر مهران حمله کرد و استراتژی متفاوتی را اتخاذ کرد. استراتژی که از نظر صدام بعثی می‌توانست با استفاده از تسلیحات نظامی که شرق و غرب در اختیارش گذاشته بودند در جبهه زمینی، نیروهای ایرانی را غافلگیر کند و به همین دلیل به لاک دفاعی رفته بود.

 عکس بوعلی سینا دوباره روی دفترچه‌های درمانی؛ همدان| معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از مسوولان تامین اجتماعی خواسته‌ایم درباره حذف عکس بوعلی سینا از دفترچه‌های درمانی توضیح دهند.  نمکی در ادامه گفت: شخصیت و جایگاه بوعلی سینا، نه برای مردم ایران زمین که برای مردم جهان دارای جایگاهی عظیم است.  او افزود: حذف عکس بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تامین اجتماعی آن طور که این سازمان اعلام کرده برای تغییر به عکسی بسیار زیباتر است.

 خسارتی از اغتشاشات شب گذشته خرمشهر وارد نشد؛ خرمشهر| فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تجمعات شب گذشته در خرمشهر هیچ کشته‌یی در پی نداشت، تصریح کرد: هیچ خسارت خاصی در این اغتشاشات به شهر وارد نشد و تنها شیشه‌های اموال عمومی شکسته شد همچنین تنها یک مجروح حاصل این تجمعات بود که جراحت وی سطحی بود. ولی‌الله حیاتی با اشاره به برقراری امنیت کامل در خرمشهر اظهار کرد: شب گذشته تجمعاتی در خیابان‌های شهر در اعتراض به شوری آب انجام شد که عده‌یی اخلالگر موجب بر هم زدن نظم عمومی شدند که با دخالت نیروی انتظامی، اوضاع کنترل و اخلالگران دستگیر شدند.  فرماندار خرمشهر درخصوص وضعیت کنونی آب شرب خرمشهر عنوان کرد: درحال حاضر شوری آب خرمشهر به 3000میکروموس رسیده و وضعیت کاملا مطلوب است.  او یادآور شد: شوری آب از بین رفته و اکنون آب شهرستان شیرین است.

 ایجاد جنگ روانی و اقتصادی توطئه دشمن است؛ سنندج| امام جمعه مریوان گفت: ایجاد جنگ روانی و اقتصادی در ایران توطئه دشمن است و باید دولت و ملت برای نجات کشور از این بحران اقتصادی وحدت خود را حفظ کنند. ماموستا مصطفی شیرزادی با اشاره به دسیسه‌های دشمن در طراحی و اجرای انواع نقشه‌های اقتصادی علیه ملت ایران اظهار کرد: برای اینکه از مشکلات اقتصادی کشور نجات پیدا کنیم باید دولت و ملت وحدت خود را حفظ کنند. وی گفت: باید همه مردم و مسوولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور دست به دست یکدیگر بدهیم و پشتیبان هم باشیم تا از نقشه‌ها توطئه‌های دشمنان نجات پیدا کنیم.

 زنان را به دلیل شایستگی انتخاب کردیم نه به‌دلیل زن بودن؛ اصفهان| نخستین نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری دیروز با حضور «معصومه ابتکار» معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، استاندار و شهردار اصفهان و رییس و اعضای شورای شهر اصفهان در تالار شهروند برگزار شد. شهردار اصفهان گفت: آنچه موجب سپردن پست‌های مدیریتی در این دوره مدیریت شهری به زنان شده، توانمندی و شایستگی آنهاست. زنان را به دلیل شایستگی انتخاب کردیم نه به دلیل زن بودن آنها و همین موضوع سبب شده، مدیریت شهری از توانمندی آنها دفاع کند.

 مشخص شدن تاریخ آزمون استانداردهای مهارتی؛ مشهد| آزمون استانداردهای مهارتی در خراسان رضوی روز جمعه 15تیر امسال برگزار می‌شود.  رییس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در باره مشخص شدن تاریخ آزمون استانداردهای مهارتی گفت: امسال حدود 3هزار نفر از این استان در آزمون استاندارد‌های مهارتی شرکت می‌کنند. محمدرضا محمدی افزود: این آزمون همزمان با مشهد در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد، کاشمر، قوچان، فریمان، سرخس، بردسکن، تایباد، کلات، چناران و خلیل آباد نیز برگزار می‌شود. او گفت: پذیرفته‌شدگان در این آزمون‌ها گواهی کسب مهارت در رشته مورد نظر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و می‌توانند در آن رشته مشغول به کار شوند.

 700 میلیارد تومان به اجرای پروژه‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت؛ رشت| مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت که حدود 700میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی کشور برای اجرای طرح‌های آبخیزداری سراسر کشور اختصاص یافت. هوشنگ جزی در حاشیه نشست هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری سال 97 که با حضور معاونان آبخیزداری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور در مرکز آموزشی جوانشیر واقع در کرج برگزار شد، افزود: امسال یکی از اولویت‌های کشور موضوع آبخیزداری است که به همین منظور برای نخستین‌ بار اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.  او با بیان اینکه اجرای طرح‌های موفق آبخیزداری نیازمند یک برنامه‌ریزی با طراحی مناسب است، اظهار کرد: باید در این برنامه‌ریزی‌ها برای هر کدام از حوزه‌های آبخیز کشور اقدامات مورد نیاز سنجیده شود و اعتبارات مربوطه متناسب با بحران‌های آبخیزداری در هر حوزه و استان اختصاص ‌یابد.

 

 

ارسال نظر