اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۴۶
اخبار شهرستان‌ها

 روستایی فداکار، کودک را نجات داد؛ خودش غرق شد

 سنندج| در جریان نجات یک کودک 5 ساله که در چشمه آب روستای باباگرگر سقوط کرده بود، مرد 45ساله‌یی غرق شد. ساعت ۱۱صبح جمعه(هشتم تیر) کودکی حدود 5 ساله مشغول آب‌بازی در حوضچه باباگرگر بود که به درون حوض سقوط می‌کند.

در همان حال مردی ۴۵ساله اهل روستای قروچیای خود را به آب می‌زند و کودک را نجات می‌دهد اما خودش سُر خورده و غرق می‌شود.

با تلاش اکیپ امداد و نجات حدود ساعت ۲۲ جمعه شب جنازه مرد غرق شده از آب بیرون کشیده شد. گفتنی است، روستای باباگرگر از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه در استان کردستان است. در روستای باباگرگر آرامگاه امام‌زاده‌یی به نام سیدجمال‌الدین و چند چشمه آب معدنی وجود دارد که سالانه توجه مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند را به خود جلب می‌کند.

 حضور ۱۵۰ سوارکار در دومین جشنواره ملی اسب کرد

سنندج| دومین دوره جشنواره ملی اسب کرد با حضور ۱۵۰سوارکار از ۱۰ استان سراسر کشور در سنندج آغاز شد. شرکت‌کنندگان در بخش زیبایی اسب در رده‌های سنی:(کره‌های زیر 6 ماه)، یک ساله‌ها (بالای 6 ماه تا یک سال)، ۱ تا ۲سال، ۲ تا ۳سال، ۳ تا ۴سال، ۴تا ۵ سال، ۵ تا ۷ سال و ۷سال به بالا در مدت 3روز به رقابت می‌پردازند. براساس این گزارش، در این جشنواره نیز سوارکاران در بخش شوسواره یا کردی سواری حرکات نمایشی با اسب را اجرا خواهند کرد همچنین برای ایجاد شور و نشاط در حاشیه جشنواره «هه لپه رکی، بازی‌های بومی محلی با اسب» نیز توسط هنرمندان و سوارکاران کردستانی انجام خواهد شد.

 شور هواداران تبریزی را در رئال مادرید ندیدم

تبریز| بعد از واگذاری تراکتورسازی تبریز به بخش خصوصی، برنامه‌های آنی تیم براساس برنامه‌های تنظیم شده دنبال می‌شود؛ جان توشاک، سرمربی ولزی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در یک نشست خبری گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم برایم افتخاری است که در باشگاه تراکتورسازی باشم. آنچه مشخص است، این است که ما نیاز به زمان داریم تا هماهنگی لازم را به دست آوریم. ۴روز است که در باشگاه حضور یافتم و باید همه بازیکنان را بیش از این بشناسم درحال حاضر نیاز به جذب چند بازیکن خوب و قوی داریم.

توشاک تصریح کرد: تا این لحظه از عملکرد بازیکنانم خوشحالم و از میهمان‌نوازی تبریزی‌ها باید قدردانی کنم. خیلی دوست داشتم از فرودگاه تا هتل را سریع‌تر می‌آمدم ولی ازدحام زیادی بود و شلوغی ما را خسته کرد. دو بار در رئال مادرید بودم و تا حالا هیچ جمعی پرشورتر از این جمع ندیدم و امیدوارم قدر محبت‌های مردم را بدانیم و عملکرد خوبی داشته باشیم.

 تولید سالانه 17 هزار تن گوشت سفید مرغ در شهرستان اردبیل

اردبیل| مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از تولید سالانه 17هزار تن گوشت سفید مرغ در شهرستان اردبیل خبر داد. بهروز آقازاده افزود: در سال گذشته در واحدهای مرغ گوشتی فعال این شهرستان بیش از 61 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و گوشت سفید تولیدی روانه بازار مصرف داخل و خارج استان شده است. او افزود: این میزان تولید نزدیک به 30درصد تولید استان را شامل می‌شود و رتبه دوم را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

 لزوم برخورد جدی با عاملین کشت محصولات آبدوست در لرستان

خرم آباد| مدیرعامل آب منطقه‌یی لرستان گفت: افراد بحران‌ساز که ‌عامل ورود غیربومی‌ها به استان جهت توسعه کاشت محصولات آب دوست بوده‌اند باید شناسایی و با آنها برخورد شود.

رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها ازجمله اطلاع‌رسانی و توجیه کشاورزان درخصوص بحران آب، اخطاریه برخورد قضایی و برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب برای جلوگیری از کاشت محصولات آبدوست استفاده کرده‌ایم ولی متاسفانه تعدادی از کشاورزان تمکین نمی‌کنند. او افزود: بیشترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست مربوط به پل هرو تا بخش چغلوندی و بیرانشهر و شهرستان‌های دورود، نورآباد و چگنی است. میرزایی همچنین کمترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست را مربوط به شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر بیان کرد.

 تولید تختال با ضخامت ۲۵۰میلیمتر

در فولادمبارکه

 اصفهان| کارکنان فولادمبارکه در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مـــداوم در راستای عمــــل به راهبــــردهای شــــرکت مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نصب شده، توسعه سبد محصولات شرکت و تامین حداکثری نیاز کشور به انواع محصولات فولادی برای نخستین بار موفق به تولید تختال با ضخامت۲۵۰میلیمتر با گریدAPI 5LX60 (MS) شدند. محمدرضا بناییان‌مفرد مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه ضمن تایید این خبر گفت: برای تولید این گرید باید ذوب اولیه در کوره‌های قوس الکتریکی، پس از طی کردن فرآیند واحدهای متالورژی ثانویه (LF) و سولفورزدایی (DS) و گاززدایی (RH) به ریخته‌گری مداوم ارسال شود که در واحد متالورژی ثانویه به حدود ۵تن افزودنی‌ها و فروآلیاژها نیاز است.

 

ارسال نظر