سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی در مازندران درجا می‌زنند

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۴۴
سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی
در مازندران درجا می‌زنند

 مازندران|

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: گردشگری دریایی مازندران با افزایش تعامل استانی، ملی و از طریق شورای راهبری گردشگری دریایی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

سیف‌الله فرزانه با اشاره به برنامه‌های مورد نظر برای رفع چالش‌های حوزه گردشگری اظهار کرد: درحال حاضر مهم‌ترین انگیزه گردشگران استفاده از طبیعت و سواحل مازندران است. ساماندهی و معرفی فعالیت‌های تفریحی آبی که در چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری کوچک و بزرگ در سواحل شکل گرفته است، ایجاد اسکله‌های تفریحی، حمایت از سرمایه‌گذارانی که در این عرصه دچار مشکلات هستند و تعامل با دستگاه‌های مربوطه از برنامه‌های پیش رو این اداره کل برای رونق گردشگری است.

فرزانه با اشاره به اینکه با توجه به فرابخشی بودن گردشگری و برای رسیدن به اهداف حوزه گردشگری دریایی نیازمند به همکاری استانداری و اداراتی مانند بنادر و دریانوردی، دریابانی، منابع طبیعی، آب منطقه‌یی، محیط زیست و... هستیم، تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا علاوه بر تعامل استانی در سطح کلان و ملی از طریق شورای راهبردی گردشگری دریایی این ارتباطات را مستحکم‌تر کنیم. او خاطرنشان کرد: تعدد دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های صدور مجوز ابلاغ شده از سوی سازمان گردشگری، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل راه و شهرسازی که به ترتیب شامل فرآیند صدور موافقت اصولی، شیوه‌نامه صدور مجوز در قاب پنجره واحد سرمایه‌گذاری، شیوه‌نامه صدور مجوز در قاب سامانه مجازی پنجره واحد و شیوه‌نامه گردش کار تغییر کاربری اراضی می‌شوند، بخشی از بروکراسی موجود در زمینه گردشگری است.

 

ارسال نظر