اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۶۱
اخبار شهرستان‌ها

 کامیون سینمایی در پارک‌های بیرجند؛ بیرجند  

تعدادی از جوانان گروه اکران سیار پایگاه شهید هادی بیرجند در حرکتی خودجوش و فرهنگی، فیلم‌هایی در زمینه سبک زندگی و حمایت از کالای ایرانی را برای آگاهسازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مردم در پارک‌های سطح شهر به نمایش می‌گذارند. کامیون سینمایی در اکرانی متفاوت فیلم‌هایی در زمینه سبک زندگی و حمایت از کالای ایرانی را در پارک‌های سطح شهر بیرجند به نمایش می‌گذارد.

 دستور ساخت هزار زمین والیبال در فضای باز روستایی گیلان؛رشت| استاندار گیلان دستور ساخت هزار زمین والیبال در فضای باز روستایی و مناطق ساحلی گیلان تا پایان امسال را صادر کرد. مصطفی سالاری دیروز در دیدار با رییس فدراسیون والیبال با اشاره به شروع مقدمات ساخت زمین‌های والیبال در فضای باز روستایی استان گفت: در جانمایی زمین‌ها پیش‌بینی‌ها به نحوی است تا امکانات زیرساختی شامل برق و آب فراهم باشد.نماینده عالی دولت در گیلان رشته والیبال را دومین رشته مورد علاقه مردم گیلان پس از فوتبال عنوان و اظهار کرد: در گام دوم با شناسایی استعدادهای هر منطقه با اولویت‌بندی به سمت احداث سالن والیبال و تهیه امکانات بیشتر برویم.

 قول مساعد بازگشایی محور «زنجان – شمال»؛زنجان| نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم گفت: قول‌های مساعدی برای بازگشایی محور «زنجان- شمال» کشور داده شده است. «علی وقف‌چی» در نخستین جشنواره روستایی و عشایری شهرستان طارم اظهار کرد: در کشور باید شعار کنار گذاشته شود و به سوی عمل حرکت کنیم. او با بیان اینکه درد امروز کشور درد همه ماست، افزود: در منطقه چابهار ۸۰ درصد مردم آب، برق و گاز ندارند و این نشان از توجه و رویکرد ما به صورت منطقه‌یی بوده است. نماینده زنجان و طارم در مجلس یادآور شد: ۱۰کیلومتر از مسیر «زنجان- شمال» کشور در انتظار بازگشایی است و در جشنواره روستایی و عشایری طارم، از سوی مسوولان قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است.

 غنی‌سازی مراتع کردستان با گیاهان دارویی؛سنندج| رییس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: برای نخستین‌بار و برای احیا و غنی‌سازی مراتع این استان ۲۵هزار نشاء گیاهان دارویی و صنعتی تولید شده است. پیام شریفی افزود: این طرح در اجرای سیاست‌های حفاظت احیا، توسعه و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و با کشت نشاء گیاهان دارویی ازجمله گونه‌های آویشن، ختمی و زوفا تولید و در مراتع انجام می‌شود. او افزود: برای نخستین ‌بار است که این نشاء‌ها در طرح‌های احیا و غنی‌سازی مراتع استان کردستان با تعیین اولویت‌بندی و با روش‌های علمی و فنی تولید و مورد استفاده قرار گرفته و کاشته می‌شوند. شریفی تاکید کرد: با توجه به مرغوبیت خاک و شرایط آب و هوایی، مراتع این استان از غنی‌ترین مراتع کشور است و در مجموع یک هزار و ۸۳۰گونه گیاهی در آن رشد می‌کند.

 غیربومی‌ها مشکل اصلی توسعه محصولات آبدوست؛خرم‌آباد|  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی لرستان گفت: بیشترین مشکل درخصوص توسعه محصولات آبدوست از ناحیه غیربومی‎هاست. «رضا میرزایی» اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌‎یی لرستان با توجه به پیش‎ بینی‎های سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری (اوایل مهر ماه ۹۶) از طریق رسانه ملی، مطبوعات، فضای مجازی، نصب بنر و پلاکارد در سطح شهرها و روستاها و حتی دادن اخطار کتبی به افراد خاطی درخصوص وقوع بحران آب و عدم کاشت محصولات آبدوست با بهترین شیوه ممکن اطلاع‌رسانی کرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی لرستان ادامه داد: بیشترین مشکل در خصوص توسعه محصولات آبدوست از ناحیه غیربومی‎ها و همکاری تعدادی دلال بومی و افراد سودجو در استان ایجاد شده که لازم است با همکاری مردم این‌گونه افراد شناسایی تا با آنها برخورد قانونی شود.

 فارس دومین تولیدکننده نهال کشور؛شیراز| سالانه بیش از ۷میلیون نهال استاندارد در فارس تولید می‌شود. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با دارا بودن بیش از ۳۹۰ نهالستان از لحاظ تعداد اصله نهال و سطح زیرکشت دومین تولید‌کننده نهال کشور است. مجید رضا پاکاری افزود: از این تعداد ۴۵نهالستان دارای مجوز از موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور است که در این نهالستان‌ها، سالانه بیش از 5/۷میلیون نهال استاندارد تولید می‌شود. او اضافه کرد: گونه‌های سیب، گلابی، به، انگور، بادام، گردو، هلو، شلیل، زردآلو، آلو، گوجه باغی، گیلاس، آلبالو، پسته، انار، انجیر و انواع مرکبات از قبیل: پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیموترش و لیمو شیرین، و اقلامی، چون زیتون، گل‌محمدی، توت فرنگی و نشاء گیاهان دارویی از مهم‌ترین نهال‌های تولیدی فارس است.

 پساب تصفیه خانه‌ها آماده واگذاری به کشاورزان و صنایع کهگیلویه و بویراحمد؛یاسوج| پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد رایگان در اختیار کشاورزان و صنایع قرار می‌گیرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با بیان اینکه هم اینک 3 تصفیه‌ خانه فاضلاب فعال در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت وجود دارد گفت: روزانه افزون بر 14هزار مترمکعب فاضلاب در این شهرها تصفیه می‌شود. سیدعلی لدنی‌نژاد افزود: تصفیه‌ خانه فاضلاب شهری دارای مزایای متعددی ازجمله حفظ بهداشت عمومی و محیط زیست است که باید نوع نگاه مردم کهگیلویه و بویراحمد به پساب خروجی تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب شهری تغییر کند.

 

ارسال نظر