اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۰۱
اخبار شهرستان‌ها

 نظر پدر و مادر بیرانوند

درباره درخشش در جام جهانی

 خرم‌آباد   مادر علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد فرزندش در جام جهانی روسیه گفت: واقعا حس خیلی خوبی است که فرزندم برای ایران افتخار کسب کرده و باعث شادی هموطنانم شده است. سیمین هوشیار درباره بازی ایران و پرتغال اظهار کرد: من هرگز دیدارهای پخش زنده علیرضا را نگاه نمی‌کنم و بعد از بازی فیلم ضبط شده آن را می‌بینم که الان در حال دیدن بازی شب گذشته هستم. واقعا حس خیلی خوبی است که فرزندم برای ایران افتخار کسب کرده و باعث شادی هموطنانم شده است. عملکرد علیرضا در این سه بازی نشان می‌دهد که او به حقش رسیده و مقابل بهترین‌های جهان با شایستگی از دروازه کشورمان حفاظت کرده است. همچنین مرتضی صفر بیرانوند پدر علیرضا در این گفت‌وگو و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فکر می‌کرده پسرش پنالتی بهترین بازیکن جهان را بگیرد؟ گفت: بله، واقعا به دلم برات شده بود که علی می‌تواند پنالتی را بگیرد و خدا هم کمک کرد که ایران با دو گل عقب نیفتد و همچنان امید داشته باشد. خیلی خوشحالم که پسرم باعث شادی مردم ایران شده است و به او که افتخاری است برای ایران می‌بالم و امیدوارم در ادامه فوتبالش باز هم موفق شود و برای ایرانیان شادی بیاورد.

 آبیاری فضای سبز از طریق پساب‌های تصفیه شده؛ اصفهان| مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: آبیاری فضای سبز شهری از طریق پساب‌های تصفیه شده انجام می‌شود که با توجه به کم بودن میزان آن، فضای سبز اصفهان اوضاع خوبی ندارد. فروغ مرتضایی‌نژاد در سلسله نشست‌های «سه‌شنبه‌ها با رسانه» با اشاره به اینکه پیش از این، منبع تامین فضای سبز اصفهان، رودخانه زاینده‌رود، آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی بود، اظهار کرد: با خشک شدن فصلی و اخیرا خشک شدن دایمی رودخانه زاینده‌رود، به مرور چاه‌های زیرزمینی نیز خشک شد و اخیرا از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده می‌شود. او افزود: در موقعیت کنونی، از تصفیه پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده می‌شود که این پساب‌ها نیاز به تصفیه ثانویه و گندزدایی دارد.

 افزایش ۲۰درصدی قیمت مسکن در تبریز؛ تبریز| رییس اتحادیه مشاورین املاک تبریز گفت: بازار معاملات مسکن کلان‌شهر تبریز رونق یافته و در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته، معاملات بازار مسکن در کلان‌شهر تبریز؛ ۷۰ الی ۸۰ درصد افزایش یافته است.  اسماعیل نعمتی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بعد از 6سال رکود بازار مسکن، الحمدالله بازار معاملات مسکن کلان‌شهر تبریز رونق یافته و در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه گذشته، معاملات بازار مسکن در کلان‌شهر تبریز؛ ۷۰ الی ۸۰ درصد افزایش یافته است.  رییس اتحادیه مشاورین املاک تبریز با اشاره به افزایش ۲۰درصدی قیمت مسکن در تبریز تصریح کرد: امسال در برخی مناطق کلان‌شهر تبریز با افزایش ۲۰درصدی قیمت‌ها روبه‌رو بوده‌ایم ولی این افزایش در همه مناطق کلان‌شهر تبریز نبوده و تنها در برخی مناطق مشاهده شده است. نعمتی با اشاره به بازار رهن و اجاره در کلان‌شهر تبریز نیز اعلام کرد: در مقایسه با سایر شهرهای کشور در بازار رهن و اجاره، امسال افزایش آنچنانی قیمت نداریم و قیمت رهن و اجاره با کمترین افزایش بوده است.

 شروع بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان؛ تبریز| نماینده تبریز از بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.  زهرا ساعی در این رابطه با بیان اینکه با تلاش فراکسیون زنان، کمیسیون اجتماعی و برخی دیگر از کمیسیون‌های مربوطه، بررسی این لایحه بر اساس ماده ۱۰۴ آیین‌نامه تقاضا می‌شود، افزود: اگر نمایندگان به این لایحه رای مثبت بدهند قطعا بررسی‌های بهتر و تخصصی‌تری در این زمینه آغاز خواهیم کرد.

 خالی بودن 75 درصدی مخازن آبی خراسان‌جنوبی؛ بیرجند| مدیرعامل آب منطقه‌یی خراسان‌جنوبی گفت: 75 درصد 7 سد مخزنی خراسان جنوبی، خالی از آب است. امامی گفت: با توجه به خشکسالی‌های رخ داده از مجموع ظرفیت 67میلیون مترمکعبی آب در سدهای استان تنها 7 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که این میزان نشان‌دهنده وجود تنها 25درصد آب در سدهاست. او با بیان اینکه باروری ابرها نیز در سال گذشته به خاطر زمین‌گیر شدن 2 پرواز در هیچ جای کشور عملیاتی نشد، افزود: امسال براساس توافق با هوا فضای سپاه قرار است یک فروند هواپیما برای باروری ابرها در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد و امیدواریم این عملیات با همکاری هوا فضای سپاه در استان هم انجام شود.

 شهردار کرمانشاه استعفا کرد؛ کرمانشاه‌| آرش رضایی شهردار کرمانشاه دیروز (سه‌شنبه) استعفای خود را به شورای شهر تحویل داد.  شهردار کرمانشاه استعفای خود را صبح دیروز به شورای شهر تحویل و در دبیرخانه این شورا ثبت شده است.  قرار است، هفته آینده استعفای شهردار کرمانشاه در صحن شورای شهر بررسی شود.

 ریختن گازوییل در جاده کرج - چالوس صحت ندارد؛ کرج| دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه برای صحت ادعایی در مورد ریختن گازوییل در جاده چالوس تیمی تشکیل شد، گفت: بعد از بررسی‌ها مشخص شد، ریختن گازوییل در جاده کرج چالوس صحت ندارد.  حاجی رضا شاکرمی در مورد موضوع ریختن گازوییل در محور کرج - چالوس اظهار داشت: یکی از معاونان خود را به همراه افرادی از اداره راه و شهرسازی و پلیس راه جهت بررسی به محور کرج چالوس اعزام کرده‌ام.  او با بیان اینکه ریختن گازوییل در محور کرج چالوس صحت ندارد، افزود: سال 86 یک مورد اتفاق افتاده که با آن برخورد شده است.

 

ارسال نظر