اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۷۷
اخبار شهرستان‌ها

 پنجمین نشست کمیته دایمی ایران و پاکستان؛ زاهدان  پنجمین نشست کمیته دایمی مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان برگزار شد.  سرپرست اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری، محور مذاکرات صورت گرفته بین دو هیات را موضوعات مشترک امنیتی، مرزی، اقتصادی و اجتماعی بیان کرد. غلامرضا گنجی افزود: افزایش اقدامات مشترک امنیتی برای تامین امنیت و پیشگیری از تردد و فعالیت گروه‌های تروریستی و باندهای شرارت، اجرای طرح‌های عمرانی از قبیل برق‌دار کردن 6 روستای منطقه ماشکیل، تامین امنیت بازارچه‌های مرزی، تسهیل و افزایش مراودات اقتصادی و مرزی از مهم‌ترین موضوعات مورد مذاکره هیات ایرانی و پاکستانی در این کمیته است.  رییس هیات ایرانی با اشاره به حادثه تروریستی ۱۴ماه گذشته مرز میرجاوه که منجر به شهادت ۹مرزبان ایرانی و اسارت سرباز وظیفه به نام سعید براتی شده بود، اظهار کرد: برخورد جدی و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری و باند‌های شرارت یکی از مهم‌ترین محورهای مورد تاکید از سوی هیات ایرانی بود که از طرف پاکستانی خواسته شد در اسرع وقت نسبت به آزادسازی و بازگرداندن وی اقدام کنند. هیات پاکستانی به ریاست طریق رحمان، رییس نیروی لویز ایالت بلوچستان پاکستان از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند و مورد استقبال مسوولان هم‌تراز ایرانی قرار گرفتند.

 صیادان آزاد شده از زندان سومالی وارد کنارک شدند؛ زاهدان  سرپرست فرمانداری کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 17صیاد زندانی در بند دزدان دریایی سومالی روز جمعه وارد فرودگاه کنارک شده و مورد استقبال گرم خانواده‌ها و مسوولان محلی قرار گرفتند. «ابوبکر بلوچ» در این باره افزود: این صیادان با تلاش وزارت امور خارجه، سفارت ایران در کنیا و پیگیری استانداری آزاد شدند.  سرپرست فرمانداری کنارک گفت: 17ملوان دستگیر شده توسط یک دادگاه در کشور سومالی محکوم به 2سال زندان و پرداخت جریمه نقدی شدند.  او از پیگیری و تلاش‌های استانداری سیستان و بلوچستان، اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، سفارت ایران در کنیا و سفارت ایران در نایروبی برای آزادی صیادان زندانی قدردانی کرد.

  فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در گمرک رازی-کاپی‌کوی؛ ارومیه   در نشست مشترک سرکنسول ترکیه در ارومیه با بخشدار بخش قطور خوی، روند آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مرز رازی و کاپی کوی بررسی شد.  شکورلو، بخشدار قطور در این نشست از برگزاری مناقصه طرح تعریض جاده خوی به قطور و رازی خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده با تعیین پیمانکار مربوطه، عملیات اجرایی تعریض این جاده مرزی آغاز می‌شود. او اعتبارات این طرح را 450میلیارد ریال اعلام و افزود: مرحله اول احداث پایانه رازی تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود. عثمان پشمن، سرکنسول ترکیه در ارومیه هم در این نشست از پایان ساخت پایانه کاپی کوی ترکیه تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پایانه و آماده شدن زیرساخت‌ها در طرف ایران، فعالیت شبانه‌روزی در مرز رازی- کاپی کوی فراهم می‌شود. او همچنین با اشاره به علاقه‌مندی تجار و بازرگانان استان وان ترکیه برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی و شرقی خواستار برنامه‌ریزی دو طرف برای تحقق این امر شد.

 رفع نشتی از ایستگاه‌های شیر بین راهی گرگان؛ ساری   مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: نشتی گاز از ایستگاه شیر بین راهی گرگان رفع شد. رسول داودی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از اعلام گزارش نشتی درجه یک در ایستگاه شیر بین راهی گرگان توسط گروه نشت‌یاب، کارکنان واحد عملیات خطوط لوله به محل مورد نظر اعزام شدند. او بیان کرد: پس از هماهنگی‌های مورد نظر جهت تعیین حداکثر فشار ایمنی روی خط لوله گازدار همچنین اخذ مجوزهای لازم با حضور نماینده HSE در اطراف شیر بلودان حفاری شد. مدیر منطقه 9 در ادامه افزود: پس از حفاری و مشخص شدن محل نشتی در یکی از جوش‌های مربوط به سه راهی بلودان و ضرورت تعویض آن، مونتاژ بلودان که شامل جوشکاری سه راهی، کپ، فلنج و لوله 10 اینچ براساس WPS ارسالی از واحد مهندسی با حضور نماینده بازرسی فنی منطقه انجام شد.

 قیمت تضمینی جو ابلاغ شد؛ کرج   سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز از ابلاغ قیمت تضمینی جو خبر داد. کیوان حاجیان گفت: قیمت خرید تضمینی جو از قرار هر کیلوگرم 10هزار و 300ریال است که در هیات دولت تصویب و برای اجرا به شرکت پشتیبانی امور دام کشور ابلاغ شد.  سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز افزود: خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی، ایجاد تعادل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان انجام می‌شود.

 اجرای جنگل‌کاری اقتصادی در 1400 هکتار از اراضی لرستان؛ خرم‌آباد   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، جنگل‌کاری اقتصادی را راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی دانست.  «شیرزاد نجفی» با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی اظهار کرد: تاکنون در 1400هکتار از اراضی لرستان جنگل‌کاری اقتصادی انجام‌ شده است.  او خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 2۵۰۰هکتار از اراضی ملی در قالب طرح جنگل‌کاری اقتصادی قرار می‌گیرد.  نجفی سیاست‌های سازمان جنگل‌ها را بر مبنای حفاظت از سرمایه‌های ملی و مشارکت‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: تخصیص زمین، تامین نهاده‌های بذر و نهال از وظایف این اداره‌کل و تامین هزینه‌های اجرایی برعهده مردم است.

 

ارسال نظر