دستاوردها و موفقیت‌های گروه سایپا در 6 ماه گذشته

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۰۱
دستاوردها و موفقیت‌های گروه سایپا در 6 ماه گذشته

از آبان‌ ماه سال گذشته و پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در گروه خودروسازی سایپا، این مجموعه توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف تجربه کند. این گروه که پس از سال‌ها شاهد روی کار آمدن تیم مدیران خودرویی و آشنا به حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی است در چند ماه گذشته در زمینه‌های تولید، فروش، پرداخت تعهدات مالی و اقتصادی و پاسخ به تعهدات مالی و کیفیت توانسته دستاوردهای مهمی کسب کند که به آنها می‌پردازیم.

 موفقیت در تولید

سایپا تا پایان سال گذشته توانست با رشد 17درصدی نسبت به سال 95، 666 هزار و 666 دستگاه خودرو تولید کرده و برای نخستین ‌بار هدف تولید خود را محقق کند. این گروه از ابتدای سال جاری تا روز یک‌شنبه 27خرداد ماه هم توانسته 138هزار و 522 دستگاه خودرو تولید کند که این امر با توجه به تولید 113هزار و 274دستگاه خودرو در مدت مشابه پارسال، رشد 3/22درصدی را نشان می‌دهد.

 رشد فروش خودرو

در زمینه فروش هم، گروه خودروسازی سایپا در همین چند ماه گذشته توانست بیشترین سهم بازار را در حوزه خودرو از آن خود کند. این گروه علاوه بر آنکه در اسفند ماه سال گذشته با فروش 91هزار و 600 دستگاه خودرو توانست بیشترین میزان فروش ماهانه خودرو را در یک ماه به خود اختصاص دهد از ابتدای سال جاری تا تاریخ یک‌شنبه 27خرداد ماه تعداد 132هزار و 727دستگاه خودرو را در بازار عرضه کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد 97هزار و 618 حاکی از رشد 36درصدی است. همچنین از آبان‌ ماه سال گذشته تاکنون، فروش اینترنتی محصولات سایپا 22درصد افزایش یافته و زمینه کاهش هزینه 20میلیارد تومانی را فراهم کرده است.

 رشد ارزش فروش

با توجه به افزایش تولید خودرو در گروه سایپا بیشترین ارزش فروش محصول در 4سال گذشته نیز رقم خورده است. مقایسه ارزش فروش نسبت‌ به مدت مشابه سال‌های گذشته تا تاریخ یک‌شنبه 27خرداد ماه بیانگر افزایش 47درصدی ارزش فروش محصولات نسبت‌ به سال گذشته است. گروه خودروسازی سایپا در سال جاری 4707میلیارد تومان فروش انواع خودرو را تجربه کرده که این عدد افزایش 1511میلیارد تومانی فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 2279میلیارد تومانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ را نشان می‌دهد.

 

 پاسخ به تعهدات مالی

مدیریت فعلی گروه خودروسازی سایپا همچنین در زمینه پاسخ به تعهدات ایجاد شده توسط مدیریت گذشته هم توانسته برنامه خود را محقق کند. در زمینه طرح اتوخدمت این مجموعه توانسته تاکنون مطالبات بر جای مانده از قبل را به میزان چشمگیری پاسخ داده و معدود تعهدات باقیمانده را نیز در آینده نزدیک پاسخ خواهد داد.

 بهبود کیفیت محصولات

از آغاز فعالیت مدیران فعلی سایپا این گروه توانسته ضمن بالا بردن سطح کیفیت محصولات خود موفق به ارتقای یک ستاره کیفی برای محصولات خانواده تیبا و پراید ۱۳۱ سایپا در بهمن ماه ۹۶ شود. همچنین افزایش 5/1درصدی میانگین رضایت مشتریان در سال ۹۶ ازجمله دستاوردهای سایپا در حوزه کیفیت محصول است، افزون بر این شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نیز با رشدی حدود ۱۴درصد به نسبت 3ماهه پایانی سال 95 به عدد ۷۱۳ در 3ماهه چهارم سال ۹۶ رسیده است. سایپا همچنین توانسته زمان رسیدگی به درخواست‌های مشتریان را در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ به میزان ۱۵درصد بهبود دهد و این موضوع بیانگر کاهش ۴روزه زمان پاسخگویی از 1/26روز به 1/22روز در این گروه خودروساز است. همچنین پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با اولویت تولیدکنندگان ضعیف‌تر و کاهش مطالبات آنها، تامین کامل نقدینگی مورد نیاز از طریق فروش محصولات، ساماندهی شبکه نمایندگی‌های فروش، مذاکرات با برندهای برتر جهانی جهت تولید محصولات مشترک، شفاف‌سازی و تعامل مناسب با بورس و سهامداران، بازنگری در برنامه توسعه محصول گروه، تمرکز بر توسعه ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های موجود به جای خریدهای خارجی، تمرکز بر توسعه سیستم‌های فروش جهت از بین‌ بردن بی‌عدالتی و رانت و کرامت نیروی انسانی و پرداخت عدالت‌محور براساس شایستگی در عملکرد ازجمله مهم‌ترین دستاوردها و موفقیت‌های اخیر در سایپاست.

 

ارسال نظر