اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۲۸
اخبار شهرستان‌ها

 از اصلاحات دفاع می‌کنم نه از اصلاح‌طلبان؛ یاسوج    معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت: در ایران هر اندیشه و حرکتی در جهت تضعیف حکومت بالقوه خطرناک است. به گزارش ایلنا، سیدمصطفی تاج‌زاده معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در جمع شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب استان کهگیلویه‌وبویراحمد با حساس خواندن شرایط کنونی کشور ایران در منطقه و دنیا، یادآور شد: ما در شرایط حساسی به‌سر می‌بریم. تاج‌زاده با طرح این سوال که آیا اصلاحات در ایران جواب می‌دهد؟ هم ادامه داد: ‌آنچه بنده از آن دفاع می‌کنم اصلاح‌طلبی است نه اصلاح‌طلبان. او گفت: اصلاح‌طلبی دارای تباری‌ است که از امیرکبیر و مصدق و... شروع می‌شود.  این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ایران، نخستین مولفه اصلاحات را نفی خشونت‌ورزی ذکر و یادآور شد: ‌بقیه مولفه‌ها در ذیل آن قرار می‌گیرند.

 تاکید استاندار اصفهان بر حل مشکلات و چالش‌ها؛ اصفهان    پس از آیین تکریم و معارفه رسمی منصور یزدی‌زاده مدیرعامل جدید ذوب‌آهن اصفهان که با حضور مقامات کشوری و محلی و جمعی از مدیران صنایع کشور برگزار شد، در جلسه ویژه‌یی با مهرعلیزاده استاندار اصفهان، مشکلات و چالش‌های ذوب‌آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه که جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و احمد زمانی مدیر شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز حضور داشتند، مهرعلیزاده طی سخنانی گفت: یکی از چالش‌های مهم صنعت، بحث آب است که صنایع باید در این زمینه صرفه‌جویی و همکاری جدی داشته باشند و به سمت استفاده بهینه از پساب فاضلاب حرکت کنند. وی با اشاره به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و تاکید بر افزایش تولید و صادرات، اظهار امیدواری کرد: امید است ذوب‌آهن بتواند با همت و تلاش کارکنان سختکوش خود به جایگاه واقعی در عرصه تولید دست یابد.

 طراحی و ساخت نمونه داخلی ویلچر هوشمند؛ تبریز    ویلچر هوشمند ویژه معلولان و جانبازان دفاع مقدس با تلاش محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی، در راستای حمایت از کالای ایرانی طراحی و ساخته شد. علیرضا پورمهدی سنگستانی مجری این طرح، ابراز داشت: به علت قیمت بالای آن کمتر مورد استقبال معلولان و جانبازان قرار گرفته است. او با اشاره به اینکه این طرح با هزینه بالغ بر

300 میلیون ریال در مدت 9 ماه تمام مراحل طراحی، شبیه‌سازی، سیمولوشن و ساخت قطعات و مونتاژ آن به اتمام رسیده، یادآور شد: در صورت حمایت مالی از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری می‌توان آن را به تولید انبوه رساند.

 نصب بزرگ‌ترین چرخ‌فلک خاورمیانه در شهربازی کوهسار؛ ساوجبلاغ   معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری ساوجبلاغ در بازدید از روند اجرایی شهربازی کوهسار از پیشرفت فیزیکی 90درصدی این مجموعه خبر داد و گفت: با شروع شهربازی، اشتغال صدها نفر فراهم می‌شود. محسن دهقان آزاد گفت: شهربازی ایثار که در حال اتمام است، یکی از بی‌نظیرترین واحدهای تفریحی و گردشگری استان البرز محسوب می‌شود و در آینده، اشتغال صدها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم می‌کند.

 افزایش 19.5درصدی حقوق کارگران؛ بندرعباس    نماینده بندرعباس در مجلس افزایش حقوق کارگران را حرکتی برای رفع مشکلات آنها عنوان کرد.  محمد آشوری در حاشیه نشست انجمن کارگری استان با استاندار افزود: امیدواریم با تداوم این حرکت طی سال‌های آینده بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری در کشور مرتفع شود.  استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی ۳۵۰ خانه بهداشت در استان به بهره‌برداری برسد.  فریدون همتی افزود: افزایش هزار و ۵۴۰ تخت بیمارستانی در استان از دیگر طرح‌هایی است که به سرعت در حال اجراست.

 جزئیات حرکت قطار مشهد- شلمچه؛ مشهد   مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: براساس تفاهمنامه میان یک شرکت خدمات زیارتی با یک شرکت حمل و نقل ریلی، قطار مشهد-شلمچه راه‌اندازی شد.  محمدهادی ضیایی‌مهر اظهار کرد: مسافرانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند طبق این قرارداد که به مدت یک سال اعتبار دارد، از ابتدای مردادماه سال جاری می‌توانند سفر ریلی به شلمچه داشته باشند.

او یادآور شد: باتوجه به این امر که از شلمچه تا بصره به میزان 30 کیلومتر امکان سفر ریلی وجود ندارد، مسافران قطعا باید از طریق جاده‌یی به خاک عراق وارد شوند و به بصره بروند، پس از آن از بصره تا کربلا یا بغداد را می‌توانند به صورت ریلی و جاده‌یی طی کنند.

 واکسینه شدن 560 هزار راس دام در زنجان؛ زنجان  560 هزار راس دام در زنجان علیه تب برفکی واکسینه شدند. مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 560هزار راس دام سبک و سنگین از اسفند سال گذشته تاکنون در این استان علیه بیماری دامی تب برفکی واکسینه شدند.  حاج کاظمی افزود: فاز نخست عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در سطح دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی مناطق روستایی استان زنجان اسفند سال گذشته انجام شد.  او، از آغاز فاز دوم عملیات واکسیناسیون در سطح دامداری‌های صنعتی استان زنجان خبر داد و افزود: این عملیات توسط 29 اکیپ دولتی و خصوصی به‌صورت رایگان در حال انجام است.

 

 

ارسال نظر