اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۹۵
اخبار شهرستان‌ها

 مخالفت با پخش جام جهانی در پارک‌های کرج؛کرج|

عضو شورای شهر کرج گفت: با مخالفت شورای تامین استان امکان پخش بازی‌های جام جهانی از تلویزیون شهری مقدور نیست. اکبر سلیم‌نژاد اظهار کرد: با وجود دریافتِ مجوزهای لازم از نیروی انتظامی برای پخش بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه در پارک‌های کرج، شنیده شده که عصر روز گذشته (21 خرداد) شورای تامین استان در جلسه‌یی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده که در این صورت پخش بازی‌ها منتفی خواهد شد. او با اشاره به اینکه در صورت مخالفت شورای تامین امکان پخش بازی‌ها از تلویزیون شهری مقدور نخواهد بود، اظهار کرد: پیش از این با موافقت نیروی انتظامی و اخذ مجوزهای لازم قرار بود با نصب تلویزیون شهری این بازی‌ها در پارک‌های نبوت، ایران‌زمین، هامون و یکی دیگر از پارک‌ها برای شهروندان پخش شود. سلیم‌نژاد گفت: باوجود اخذ مجوزهای لازم تابعِ تصمیم شورای تامین خواهیم بود.

 استهلال ماه شوال توسط ۱۳۰ گروه رصد در سطح کشور؛قم| مسوول ستاد استهلال قم با بیان اینکه در کشور

۱۳۰ گروه رصد استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند، گفت: براساس محاسبات علمی به این نتیجه رسیدیم که روز جمعه عید فطر است اما پس از بحث‌های رویت و دریافت گزارشات به نتیجه قطعی در این زمینه می‌رسیم. حجت‌الاسلام سهرابی در نشست بررسی رویت‌پذیری هلال ماه شوال اظهار داشت: برخی اوقات هلال با تلسکوپ قابل رویت نیست اما با یک دستگاهی که متصل به تلسکوپ می‌شود و حکم دوربین را دارد، قابل مشاهده است اما برای مراجع شیعه قابل تایید نیست. رصد هلال ماه با هواپیما نیز از بحث‌هایی است که دارای اختلاف است، رویت هلال قبل از غروب خورشید نیز از جمله مسائل اختلافی است. سهرابی ادامه داد: گروه‌هایی که در سراسر کشور استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند نتایج آنها توسط مسوولان استان‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و پس از بررسی اینکه با موازین علمی منطبق است یا نه در اختیار ایشان قرار گرفته می‌شود و ایشان بر‌اساس ادله اعلام قطعی می‌کنند.

 اختلاس میلیاردی در یکی از ادارات قزوین؛قزوین| رییس پلیس آگاهی استان قزوین از اختلاس میلیاردی یکی از کارکنان ادارات دولتی و دستگیری وی در قزوین خبر داد. سرهنگ آرش مرادی رییس پلیس آگاهی استان گفت: در بازدید پلیس از محل کار متهم مشخص شد که تعدادی از پرونده‌ها فاقد فیش واریزی به حساب خزانه است که با استخراج و جمع‌بندی پرونده‌ها حدود ۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال کسری موجودی به دست آمد. سرهنگ مرادی افزود: متهم از سال ۹۲ تاکنون با شگرد‌های مختلف مبالغی را پس از دریافت از مراجعان در قبال ارائه خدمات به حساب شخصی خود منتقل می‌کرده است.  به گفته او، متهم در بازجویی کارآگاهان و مواجه شدن با ادله متقن به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 وجود 30 هزار خانه خالی در آذربایجان‌غربی؛ ارومیه| مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در استان در حدود 30 هزار واحد خالی از سکنه وجود دارد که عمدتا این خانه‌های خالی، نوساز هستند. جلال تقی‌دخت افزود: مسکن در کشور ما به‌عنوان یک کالای سرمایه‌یی است و وسیله‌یی برای سوددهی شده و عده‌یی نیز به سرمایه‌گذاری در این بخش پرداختند اما با رکود بازار مسکن به‌دلیل تورم نتوانستند مساکن ساخته شده خود را به‌فروش برسانند که سبب افزایش تعداد خانه‌های خالی شده است. تقی‌دخت، بستن مالیات بر خانه‌های خالی را راهکار مناسبی برای کاهش تعداد آنها ندانست و تصریح کرد: بهتر است به‌جای بستن مالیات که نتیجه معکوس دارد و سبب افزایش قیمت می‌شود از مشوق‌ها و تسهیلات کم‌بهره استفاده شود تا علاوه بر کاهش تعداد واحدهای خالی، زمینه خروج بازار مسکن از رکود نیز فراهم شود.

 تغییر سبک زندگی برای سازگاری با کم‌آبی؛ اصفهان| عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در دومین جلسه آموزشی اعضای سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات با بیان اینکه امروز جامعه با تاثیر از سبک زندگی غربی دچار مصرف‌زدگی و فردگرایی شده است، افزود: براساس آموزه‌های ایرانی و اسلامی، انسان در طول زندگی خود باید همواره به تامین منافع جمعی توجه داشته باشد. به‌طوری‌ که تغییر سبک زندگی برای سازگاری با کم‌آبی در اصفهان ضروری است. کوروش محمدی افزود: برای تغییر رفتار افراد، باید نگرش آنها را نسبت به مساله حیاتی آب عوض کرد و این کار جز با آموزش و ارتقای سطح دانش میسر نیست. او در عین حال بر استفاده از مربیان آموزش‌دیده و مورد اعتماد، انتخاب صحیح گروه‌های هدف، سرعت در ارائه پیام و ارائه روش‌های نوین و قابل اجرا برای آموزش شهروندان جهت استفاده درست از آب تاکید کرد.

 در آموزشگاه‌های فنی و مهارتی به تولید و اشتغال توجه شود؛زاهدان| حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش که به همراه امام‌جمعه، فرمانده سپاه، شهردار، مدیران جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش؛ آب شهری؛ برق و رییس دفتر نماینده مجلس از ظرفیت‌های هنرستان کشاورزی این شهرستان بازدید می‌کرد با تاکید بر اینکه در آموزشگاه‌های فنی و مهارتی باید به مباحث تولید و اشتغال اهمیت داده شود، افزود: مجموعه دولت برای رونق اقتصاد و تحول در این حوزه و استفاده بهینه از آب تلاش می‌کند و تسهیلات لازم را به فعالان بخش کشاورزی و دانش‌آموختگان و نیز مسوولان آموزشگاه‌ها اختصاص می‌دهد که با تشکیل تعاونی‌ها و رونق بخشیدن به فعالیت‌ها می‌توانند بخش بزرگی از نیازهای خود را تامین کنند.

 

ارسال نظر