برداشت از کوه‌های جزیره هرمز متوقف شد؛بندرعباس

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۵۷
برداشت از کوه‌های جزیره هرمز متوقف شد؛بندرعباس

تیتر «برداشت از کوه‌های جزیره هرمز» دیروز به یکی از جنجالی‌ترین مطالب موجود در فضای مجازی تبدیل شد، به‌گونه‌یی که واکنش مدیران دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط استان هرمزگان را به دنبال داشت. امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در واکنش به این اخبار در خصوص اقدام افرادی مبنی بر برداشت از کوه‌های جزیره هرمز اظهار کرد: متاسفانه عده‌یی از فرصت تعطیلات استفاده کرده و بدون دریافت هیچ‌گونه مجوزی از سازمان صنعت و معدن و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اقدام به برداشت از معادن کوه‌های جزیره هرمز کردند. او ادامه داد: به‌ محض اطلاع از این موضوع در فضای مجازی با پیگیری‌های بنده و آقای قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیروهایی از شهرستان قشم به محل برداشت در جزیره هرمز اعزام و کار را متوقف کردند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این افراد در صورت تمایل به ادامه اقدامات خود باید مجوزهای لازم از این اداره کل و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان را اخذ کنند. لازم به ذکر است، مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان در نشستی خبری تاکید کرد: هیچ مجوزی از این اداره کل در خصوص برداشت از کوه‌های جزیره هرمز گرفته نشده است، با همه این موارد بنده نسبت به برداشت از منابع جزیره هرمز نظر مثبتی ندارم.

 بستنی مازندران به امریکا رسید؛ساری| اداره کل دامپزشکی مازندران اعلام کرد که یکی از واحدهای تولید لبنیات استان امسال تاکنون حدود سه هزار کیلوگرم بستنی به امریکا صادر کرده است. کد صادراتی برای این مقدار بستنی را کارشناسان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی مازندران با انجام نمونه‌برداری و آزمایشات لازم بر اساس ضوابط کشور مقصد صادر کردند. این محموله لبنی از طریق مرز آبی بندر شهید رجایی برای شرکت متقاضی امریکایی ارسال شده است. مازندران پیش از این هم در سال گذشته چند محموله مواد لبنی به امریکا صادر کرده بود. صادرات بستنی از ایران در سال‌های اخیر افزایش داشته ولی این نخستین‌باری است که بستنی ایرانی به خارج از قاره آسیا صادر می‌شود. بر اساس گزارش گمرک ایران، پارسال بستنی ایرانی به کشور‌های بحرین، پاکستان، عراق، کویت و گرجستان صادر شد. پاکستان بزرگ‌ترین وارد‌کننده بستنی ایرانی محسوب می‌شود.

 99 درصد سد کرج پر شده است؛کرج| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان البرز از رفع نگرانی‌ها نسبت به ذخیره سد کرج خبر داد. داوود نجفیان گفت: اگرچه ورودی سد کرج به دلیل کمبود ذخایر برفی کاهش خواهد یافت اما طبق برنامه‌ریزی مشکلی در تامین آب شرب از سد کرج تا پایان فصل گرما نخواهیم داشت. او در خصوص میانگین بارش‌ها در استان البرز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهر 96) تاکنون در البرز 350 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. نجفیان افزود: این رقم در مقایسه با میانگین بارش در مدت مشابه سال گذشته (404 میلیمتر) 13.5درصد منفی است. او در خصوص آخرین وضعیت ذخایر دو سد امیرکبیر (کرج) و طالقان نیز اعلام کرد: وضعیت کنونی سد کرج تقریبا مشابه سال گذشته است؛ این سد در حال حاضر 180میلیون مترمکعب ذخیره دارد؛ یعنی 98 تا 99 درصد از ظرفیت آن پر است.

 مساله قدس فراموش‌نشدنی است؛خرم‌آباد| حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین در راهیپمایی روز قدس با اشاره به اینکه روز قدس، متعلق به همه جهان اسلام است، روز اسلام است، اظهار داشت: روز قدس، روز همبستگی و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است. او تصریح کرد: امت اسلامی باید همدیگر را پیدا کنند و حق از دست رفته امت اسلامی و قبله اول مسلمین را خواستار شوند. مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم نشانگر این است که قدس مساله فراموش نشدنی است، افزود: با هر حرکت و هر برنامه دشمن، امت اسلامی بیشتر و بهتر به میدان می‌آید. حجت‌الاسلام مهدوی‌امین با اشاره به اینکه نگاه تیزبین امام راحل بود که در ماه مبارک رمضان، این فضای معنوی با مسائل سیاسی جهان اسلام گره بخورد، یادآور شد: این جریان آزادی‌خواهی به پیش خواهد رفت و فرمایش رهبری محقق خواهد شد و اثری از رژیم سفاک اسراییل باقی نخواهد ماند.

 دستگیری سارقان صندوق‌های صدقات حاشیه مشهد؛مشهد| فرمانده انتظامی مشهد مقدس دیروز از دستگیری گردانندگان باند سرقت‌های شبانه با محوریت سرقت از صندوق‌های صدقات در مشهد خبر داد. سرهنگ اکبر آقا‌بیگی با بیان این مطلب گفت: در پی دریافت گزارش سرقت‌ها دستورات لازم به سر کلانتری‌ها برای بررسی این موضوع داده شد. تیم تجسس کلانتری سیدی با در دست داشتن مشخصات ظاهری متهمان طرح کنترل نامحسوس را در حوزه استحفاظی خود اجرا کردند. سرهنگ آقابیگی افزود: در نهایت 2 متهم اصلی این پرونده را در حال سرقت از صندوق صدقات دستگیر کردند.

 حذف 2 رام قطار به خاطر کمبود مسافر؛زنجان| کمبود مسافر موجب حذف 2 رام قطار در زنجان شد. مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: کمبود مسافر در ماه رمضان و کاهش ضریب اشغال قطارهای مسافری این منطقه موجب شد تا 2 رام از این قطارها به‌طور موقت حذف شود. خدایی افزود: با توجه به کم شدن آمار تردد مسافران در ماه مبارک رمضان و از طرفی کاهش ضریب اشغال قطارهای مسافری موجب شد تا قطارهای صبح ریل باس و ظهر جوپار زنجان - تهران به‌طور موقت حذف شود. به گفته او این قطارها روزانه از مسیر زنجان به تهران در تردد بودند.

 

ارسال نظر