اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۹۷

 2 اثر نفیس دوره صفوی اردبیل در معرض دید عموم قرار گرفت

اردبیل| سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دو اثر نفیس دوره صفوی اردبیل برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این دو اثر نفیس همزمان با مراسم تجلیل از میراث‌داران فرهنگی اردبیل معرفی شد. یکی از این دو اثر شامل خنجر شاه عباس صفوی منقوش به جمله «جهان منتظر توست یا مهدی (عج)» است. اثر دیگر قرآن خطی بود که هر دو به گنجینه شیخ صفی‌الدین اردبیلی وقف شدند. به گفته فلاحی این اقدام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است و می‌تواند به بازیابی هویت تاریخی منجر شود.

  بازداشت جمعی از مدیران پیشین شهرداری و شورای شیراز

شیراز| تعدادی از مدیران پیشین شهرداری و برخی اعضای شورای شهر سابق شیراز بازداشت شدند.

منابع آگاه اعلام کردند: این افراد به اتهامات مالی بازداشت شده‌اند. از هویت بازداشت‌شدگان و جزئیات اتهامات اطلاعی در دست نیست. اغلب اعضای شورای شهر پیشین شیراز اصولگرا بودند.

 در همین حال در هفته‌های اخیر شماری از اعضای سابق شورای شهر جهرم نیز به اتهامات مالی بازداشت شده‌اند. برخی اعضای شورای کنونی مرودشت هم به اتهامات مشابه از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

 دستگیری عوامل فروش حیوانات در فضای مجازی

اهواز| رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: چهار نفر از عوامل فروش پرندگان و بزکوهی در فضای مجازی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه این افراد در فضای مجازی آگهی فروش بزکوهی یا پاژن از گونه‌های حفاظت شده و بومی منطقه و نیز پرندگان منتشر کرده بودند، افزود: تاکنون چهار نفر از عوامل خرید و فروش پرندگان، پستانداران و سایر حیوانات در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند که 2 نفر آگهی فروش پرندگان و 2 نفر دیگر نیز آگهی فروش بز کوهی منتشر کرده بودند.

او با اشاره به اینکه در این سایت‌ها حیواناتی چون بز کوهی با قیمت 12میلیون ریال در معرض فروش گذاشته شده بود، گفت: ارزش واقعی یک راس بزکوهی 100میلیون ریال است که با توجه به کمیابی این‌گونه جانوری در طبیعت باید برای حفاظت از آن تلاش بیشتری از سوی همه مردم صورت گیرد.

رییس اداره حفاطت محیط زیست دزفول از شهروندان خواست از خرید حیوانات به صورت اینترنتی خودداری کرده و شهروندی که علاقه‌مند به نگهداری از پرنده و حیوان در باغ و منزل است از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کند.

 افزایش صادرات، اولویت‌های ذوب‌آهن

اصفهان | صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از برنامه‌های شرکت برای افزایش تولید و صادرات در سال جاری خبر داد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سال گذشته با همت تلاشگران خود موفق شد ضمن افزایش میزان تولید و افزایش تنوع محصولات، جهش قابل توجهی در صادرات داشته باشد.

او افزود: صادرات شرکت در سال گذشته به لحاظ حجم ۷۹ درصد و به لحاظ ارزش ۱۲۰درصد افزایش داشت و به رقم بی‌سابقه یک‌میلیون و ۱۵۰هزار تن رسید که حدود ۵۰درصد کل تولیدات این شرکت است. مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: در سال گذشته، ذوب آهن با انجام فعالیت‌های مختلف در راستای کاهش قیمت تمام شده و همچنین با توجه به افزایش جهانی قیمت محصولات فولادی از زیان خارج شد و امسال نیز با تلاش پولادمردان ذوب آهنی، شرایط خوبی را پیش‌رو داریم.

 

ارسال نظر