اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۷۲
اخبار شهرستان‌ها

 فرماندار مشهد، معاون سیاسی شد؛ مشهد  

به پیشنهاد استاندار خراسان‌رضوی و با حکم وزیر کشور، محمدرحیم نوروزیان به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی منصوب شد. در بخشی از این حکم آمده است: «امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری استان و بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق، دلسوز و کارآمد در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت متبوع و نیز خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید. توفیق روزافزونتان را در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» در جهت پیشبرد اهداف نظام از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.» نوروزیان پیش از این عملکرد مناسبی در قانونگرایی و اجرای برنامه‌های دولت در شهر مشهد از خود نشان داده بود.

 وزیر کشور با استعفای استاندار کرمان موافقت کرد؛ کرمان   نماینده کرمان در مجلس دهم با اشاره به اینکه ظاهرا استعفای رزم‌حسینی استاندار کرمان مورد موافقت شفاهی وزیر کشور قرار گرفته، گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان در رابطه با استعفای استاندار و آینده استان به زودی برگزار می‌شود.  محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: آنچه مشخص است، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان استعفای خود را به وزیر کشور ارائه کرده و به‌ صورت شفاهی نیز این استعفا مورد موافقت قرار گرفته است.  او در رابطه با دلایل استعفای رزم‌حسینی استاندار کرمان عنوان کرد: در صحبت‌هایی که با استاندار کرمان داشتم، رزم‌حسینی علت استعفای خود را مشکلات شخصی و خانوادگی عنوان کرده است.

 مرگ نوجوان سنندجی بر اثر سقوط از دستگاه‌ فرسوده شهربازی؛ سنندج   پسر نوجوان سنندجی حین بازی با دوستان خود در شهربازی از کار افتاده و فرسوده پارک کودک شهر سنندج، از یکی از دستگاه‌ها سقوط کرد که منجر به مرگ وی شد. سید محمد فتاحی نوجوان 16ساله سنندجی شامگاه روز یک‌شنبه (ششم خرداد) حین بازی با دوستان خود در شهربازی از کار افتاده و فرسوده پارک کودک شهر سنندج، از یکی از وسایل بازی سقوط کرد و در دم جان سپرد. پیکر این نوجوان سنندجی روز دوشنبه در زادگاه مادریش در منطقه شمشیر شهر پاوه کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد.

 تعاملات سازنده با محیط زیست نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دارد؛ اراک   مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: تعاملات و همکاری‌های مستمر نقش مهم و کلیدی در پیشبرد اهداف این مجموعه دارد. مصطفی آمره مدیرعامل در دیدار صمیمی با مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان افزود: در این جلسه که در فضای بسیار صمیمی برگزار شد، تعامل سازنده و دوسویه در پیشبرد اهداف توسعه‌یی استان مورد تاکید طرفین قرار گرفت. او اضافه کرد: بدون شک استقرار صنایع به ویژه مجموعه‌های تولیدی کوچک و متوسط منطبق بر ضوابط و معیارهای زیست محیطی و با نظارت دقیق کارشناسان این مجموعه صورت می‌گیرد.   آمره تاکید کرد: دقت در کاربری واحد‌های تولیدی، مدیریت پسماند و پساب‌های صنعتی و تجهیز تصفیه خانه‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی از اولویت‌های جدی مسوولان این شرکت است.

 نظارت آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها بر مزارع کلزا در آذربایجان‌غربی؛ ارومیه   معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: درسال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود در حدود ۱۰هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح 3600 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار است. صولت قلی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی، ساماندهی و هماهنگی خرید دانه روغنی کلزا اظهار کرد: در سال زراعی جاری در حدود 3934 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفته بود که به دلیل وقوع حوادث غیرمترقبه و خسارت وارده ناشی از سیل و تگرگ، این میزان سطح زیرکشت به 3600هکتار کاهش یافت.

  ساعت کار ادارات خوزستان تغییر کرد؛ اهواز   ساعت اداری در خوزستان از ۱۹خردادماه تا ۱۵شهریورماه برای صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک مصرف تغییر کرد.  بر اساس بخشنامه صادره از سوی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ساعت اداری از 19 خردادماه تا 15شهریورماه برای صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک مصرف تغییر کرد.  در بخشی از این بخشنامه آمده: «با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و بروز گرمای شدید در استان و برای جلوگیری از قطعی احتمالی برق و رعایت حال شهروندان عزیز بدینوسیله تغییر ساعات کار از تاریخ 19/3/97 لغایت15/6/97 به شرح ذیل اعلام می‌شود: روزهای شنبه لغایت چهارشنبه 6:30 الی 12:30 است. ساعات کار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، خدماتی، امدادرسانی و آتش‌نشانی به روال سابق خواهد بود.

  افزایش قیمت لوازم بهداشتی؛ شهرکرد   رییس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی شهرستان شهرکرد از افزایش 15 تا 20درصدی قیمت لوازم بهداشتی وارداتی در استان خبر داد.  احمد بهمنی با اعلام این خبر اظهار کرد: از 15 اردیبهشت ماه سال جاری با اخذ مجوز، این افزایش قیمت برای کالای تولید کشور صورت گرفته است. اکثر تولیدکنندگان با این افزایش قیمت فعالیت می‌کنند اما برخی مخالفت هستند و دلیل را گران بودن مواد اولیه برای تولید کالا می‌دانند و معتقد هستند باید افزایش قیمت بیشتری اعمال شود.  او تصریح کرد: با اعتصاب کامیونداران تاکنون کمبود در لوازم بهداشتی و آرایشی در استان نداشته‌ایم و اگر این روند ادامه داد تا دو ماه آینده نیز کمبود نخواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر