اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۱۲
اخبار شهرستان‌ها

 تراکتور مالک خود را شناخت

تبریز| باشگاه تراکتورسازی به تنها و پیگیرترین مشتری خود فروخته شد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تیم تراکتور‌سازی تبریز به تنها مشتری و بومی خود فروخته شد و شنیده می‌شود که تا روز دوشنبه انتقال مالکیت به نام محمدرضا زنوزی انجام خواهد پذیرفت تا مقدمات جذب مربی آنچنانی و چندین بازیکن بزرگ به این تیم فراهم شود.  زنوزی چندی پیش تمایل خود برای خرید تراکتور را اعلام کرد و با دادن هواپیمای اختصاصی به این باشگاه نیت خود برای مالکیت و فراهم کردن امکانات به بزرگ‌ترین تیم آذربایجان نشان داد. اما در این میان زنوزی تیمی را به مالکیت می‌گیرد که با بدهی دست و پنجه نرم می‌کند ‌و با کوله‌باری بدهی تیم را تحویل می‌گیرد. امیدواریم با حل شدن مشکلات مالی، زنوزی بتواند با حمایت‌های مالی خود تراکتور را به روزهای اوج خود بازگرداند.

 تصویب 1130 میلیارد تومان اعتبار برای سیستان‌وبلوچستان

زاهدان| رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان‌وبلوچستان گفت: براساس جدول 10 و یک قانون بودجه، هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار در سال 97 برای استان تعیین شده است که سه بند از آن شامل هزار و 130 میلیارد تومان تصویب شد. ‌غلامرضا مالکی در شورای برنامه‌ریزی استان افزود: این بودجه در قالب 32 فصل و 102 برنامه و حدود 4هزار پروژه توزیع اعتبار می‌شود که بعد از ابلاغ به کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان به استناد ماده 44 قانون تنظیم، پروژه‌ها مصوب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و موافقتنامه نیز مبادله می‌شود. او ادامه داد:

360 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌یی در قالب پنج دستگاه محلی برنامه‌ریزی و بر اساس شاخص‌ها تعیین شده و براساس بند (و) درباره افزایش

16 تا 19درصدی حقوق کارکنان که قسمتی از آن به رفاهیات و پاداش کارکنان مربوط می‌شود از طریق اعتبارات امسال پرداخت شود.

 تعویض کامل قطعات داخلی رآکتورها و کاتالیست واحد آیزوماکس

اصفهان| برای نخستین‌بار در کشور، قطعات داخلی و کاتالیست رآکتورهای واحد آیزوماکس شماره دو شرکت پالایش نفت اصفهان، به‌طور کامل تعویض شد و پس از آن، این واحد با افزایش چشمگیر کیفیت تولیدات، در مدار سرویس قرار گرفت.  مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان، در این زمینه افزود: در مرحله اول قطعات داخلی رآکتور خارج شد و انجام تعمیرات و آماده‌سازی برای نصب قطعات جدید پیگیری شد. در مرحله دوم قطعات ساخته و ارسال شده از کارخانه به پالایشگاه، وفق دستورالعمل اداره مهندسی عمومی و توسط پرسنل زحمتکش تعمیرات، نصب شد.  قزوینی‌زاده به مرحله سوم کار مبنی بر بارگیری کاتالیست‌های جدید در داخل رآکتور اشاره کرد و گفت: کاتالیست‌های مذکور طبق دستورالعمل اداره مهندسی پالایش در داخل رآکتور بارگیری شد.

  اختصاص 300 تابلوی تبلیغاتی به آب

اصفهان|  300 تابلوی تبلیغات شهری در مناطق 15گانه اصفهان، به موضوع آب اختصاص یافته و بحران کم‌آبی را به شهروندان گوشزد می‌کند.

اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به ارائه طرح‌های تبلیغات شهری با موضوع «آب» پرداخته است. صرفه‌جویی 90 لیتری آب با کاهش 5 دقیقه‌یی زمان استحمام، کمبود ذخیره پشت سدِ زاینده‌رود، استفاده از شیرهای اهرمی برای کاهش 40درصدی آب، عدم استفاده از آب شرب برای شستن خودرو، حیاط، معابر و ساخت و ساز از جمله مواردی است که در این تبلیغات به شهروندان گوشزد می‌شود تا با مشارکت آنان با بحران کم آبی مقابله شود. این طرح‌ها در سایت www.esfahanfarhang.ir قابل دانلود است.

 اجرای 2 پروژه آبخیزداری در شهرستان کوهدشت

خرم‌آباد| مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای عملیات مکانیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک، کنترل سیل و رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی به مساحت 17هزار و 860 مترمکعب در سطح شهرستان کوهدشت در حال اجراست. شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در

2 حوزه آبخیز، درب گنبد و تنگ قلعه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح‌ها در قالب طرح مکانیکی به صورت اجرای سازه‌های سنگی ملاتی و بند خاکی در مسیر سیلاب‌ها با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 350 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 75درصدی در حال اجراست. او ضمن تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگل‌ها در حفاظت از آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: توجه به عرصه‌های طبیعی در پیشگیری از سیل، خشکسالی و کم آبی تاثیر بسزایی دارد.

 خروج شترها از بستر تالاب هامون توسط محیط‌زیست زابل

زاهدان| فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان زابل تعداد 300 نفر شتر را از بستر تالاب هامون بیرون راند. حمید ریگی افزود: چرای دام در بستر تالاب هامون باعث نابودی پوشش گیاهی بستر تالاب و افزایش گردو غبار در منطقه می‌شود و حفظ و حراست از بستر تالاب و پوشش گیاهی آن در کنار ده‌ها طرح و برنامه جهت حفظ و احیای تالاب هامون از قبیل لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌ها، ایجاد دایک‌های نگهداری آب و... از اقدامات مهم و حایز اهمیت است. او گفت: همچنین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان زابل یک دستگاه لودر را که اقدام به خاکبرداری از بستر تالاب هامون کرده بود توقیف کرد.

 

ارسال نظر