اشتغال 5 هزار نفر در صنعت نساجی زنجان

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۴۶۹
اشتغال 5 هزار نفر
در صنعت نساجی زنجان

زنجان|

 زنجان به‌عنوان قطب صنعت نساجی کشور 60درصد صنایع قدرتمند نساجی ایران را در خود جای داده و برای بیش از 5 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است. صنعت نساجی در زنجان قدرتمند است چون زنجیره تولید آن با فعالیت 80 واحد در این زمینه به‌طور کامل شکل گرفته است،  این سخن را ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌گوید و به آن اضافه می‌کند: از تولید انواع نخ پنبه، الیافت بی‌بافت، منسوج نبافته تا پوشاک و درنهایت صادرات محصول نهایی در این استان فعالیت می‌کنند.

فغفوری قدمت صنعت نساجی در زنجان را مربوط به اوایل دهه 70 و دوره سازندگی معرفی کرد و آن را صنعت جوانی می‌داند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه گفت که یکی از علت‌های حضور سرمایه‌گذاران صنعت نساجی در زنجان، شرایط آب و هوایی آن است، شرایط خوبی که شاید تامین آن در برخی استان‌ها نیازمند صرف هزینه‌های بیشتری باشد.

او افزود: ماشین‌آلات صنایع نساجی در زنجان بدون استثنا جدید هستند و روند نوسازی آنها هر ساله یا از هر 2 سال یک بار انجام می‌گیرد، اتفاقی که باعث شده این استان از آخرین تکنولوژی در این صنعت برخوردار باشد.

فغفوری تاکید می‌کند: اگر بنا باشد در کشور

10 واحد تولیدی قدرتمند نساجی نام برده شود، بی‌شک 6 واحد صنعتی آن در زنجان مستقر هستند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مهم‌ترین حسن صنعت نساجی را اشتغال‌زایی بالا و کم‌هزینه آن خواند و گفت: توسعه صنعت بخشی از نیاز کشور به اشتغال‌زایی را هم تامین می‌کند. فغفوری تاکید کرد: زنجیره تولید صنعت نساجی در زنجان همچون صنایع سنگ‌های تزیینی، سرب و روی و فولاد کامل است.

 

ارسال نظر