اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۱۵
اخبار شهرستان‌ها

 جای خالی بانوان در سه‌شنبه‌های بدون خودرو؛ کرج  رییس هیات دوچرخه‌سواری البرز درباره وضعیت حضور بانوان در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو خاطرنشان کرد: درحال حاضر حضور بانوان در این طرح محدود است چون محدودیت‌هایی به همراه دارد.  مجید سبزه‌پرور با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرستان‌های کرج، اشتهارد، فردیس و نظرآباد گفت: ما در این طرح هر هفته یک ارگان، نهاد یا سازمان را به شرکت در این طرح دعوت می‌کنیم. سبزه‌پرور افزود: ما به ‌شدت نیازمند همکاری مردم برای پیشبرد این طرح هستیم تا علاوه بر افزایش سلامت شخصی شاهد افزایش سلامت شهری نیز باشیم البته پذیرش این طرح توسط مردم و عمل به آن زمانبر است.  رییس هیات دوچرخه‌سواری درخصوص امنیت دوچرخه‌سواران در این طرح اظهار کرد: این موضوع مساله مهمی است و به همیاری شهرداری برای افزایش امنیت و احداث محل‌هایی برای استقرار دوچرخه نیاز دارد.

 علت جمع‌آوری تلویزیون شهری بر هم خوردن فضای تاریخی سنندج بود؛ سنندج  مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با بیان اینکه هیچگونه کارشکنی و سوءنیتی در جمع‌آوری تلویزیون شهری میدان امام خمینی سنندج در میان نبود، علت جمع‌آوری این تلویزیون را بر هم خوردن فضای تاریخی شهر سنندج عنوان کرد. به دنبال شکایت سازمان میراث فرهنگی و بعد از پیگیری‌های مستمر از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در نهایت تلویزیون شهری تبلیغات و اطلاع‌رسانی مرتبط با فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در خیابان امام خمینی(ره) سنندج جمع‌آوری شد.  سیدمحسن علوی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان تقریبا از یک سال پیش درحال پیگیری این موضوع است و با تنظیم شکایت‌نامه و ارجاع به دادگستری شهرستان سنندج رای موافق قضایی برای جمع‌آوری این تلویزیون شهری را به دست آورد.

 جشنواره فیلم کودک و نوجوان 8 تا 14 شهریور ماه در اصفهان؛ اصفهان  مقررات سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد. سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان 8 تا 14شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.  براساس توافقنامه سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا ۱۴شهریور ماه ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ آگوست تا ۵ سپتامبر ۲۰۱۸ در دو بخش ملی و بین‌المللی و براساس شرایط و مقررات اعلامی در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

 گلستان چهارمین تولیدکننده هلو در کشور؛ گرگان  برداشت محصول هلو از باغات گلستان از اواخر اردیبهشت تا اواسط مرداد ادامه دارد. گلستان رتبه چهارم تولید هلو در کشور را داراست و برداشت این محصول که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود تا اواسط مرداد ادامه دارد. استفاده از روش‌های نوین آبیاری و رعایت اصول کشاورزی علمی از عوامل اصلی افزایش تولید به حساب می‌آید به نحوی که پیش‌بینی می‌شود، برداشت محصول امسال به بیش از 30تن در هکتار برسد.

 خشکسالی در سرزمین آب‌؛ شهرکرد  حدود ۹۰درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با خشکسالی مواجه و از این سطح 8 درصد با خشکسالی بسیار شدید روبه‌روست. مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های موثر امسال با تاخیر حدود یک ماه برای مناطق غربی و جنوبی و حدود 3ماه برای مناطق شمال شرقی و شرق استان آغاز شد. شاهرخ پارسا افزود: با وجود بارش‌هایی در زمستان ۹۶و مدت سپری شده از بهار ۹۷ میانگین بارش در چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 60 درصد کاهش دارد. او اضافه کرد: در این مدت بارش‌ها در مناطق شرقی استان ازجمله شهرکرد، بروجن، بن و سامان نسبت به میانگین بلندمدت تا 68 درصد کاهش داشته است.

 اجرای طرح ملی احراز هویت بر خط در سیستان و بلوچستان؛ زاهدان  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح ملی احراز اصالت هویت بر خط در استان آماده است، گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان همزمان با سایر استان‌ها در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.  کالوندی افزود: براساس این طرح اخذ استعلام از شناسنامه و کارت ملی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ‌دولت انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به دریافت کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی از ارباب رجوع در قبال ارائه خدمات نیست.  معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تکریم ارباب رجوع و سهولت در خدمات‌رسانی به مردم و افزایش رضایت شهروندان و کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی و کمک به پیشگیری و مقابله با جعل اسناد هویتی ازجمله مزایای اجرای این طرح است.

 4 اثر طبیعی در اردبیل قابلیت ثبت ملی را دارد؛ اردبیل  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مطالعات نشان می‌دهد 4 اثر طبیعی در این استان قابلیت ثبت ملی را دارد. منصور عالیقدری با اعلام این خبر تصریح کرد: مطالعات جامعی از بقایای فسیلی درختان جنگلی روستای شیخ محمدلو مشگین‌شهر انجام شده و پرونده ثبت این اثر در فهرست آثار ملی تهیه و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

 

ارسال نظر