اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۳۹

 مرد روزهای سخت زلزله کرمانشاه، مدیر پخش اهواز شد؛ اهواز  نعمت‌الله نجفی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز شد. رضایت مردم درمناطق آسیب دیده از زلزله از نحوه توزیع نفت در آن روزهای سرد و سخت نشان از مدیریت مطلوبی داشت که نجفی در آن زمان عملیاتی کرده بود به گونه‌یی که نجفی تقریبا به صورت روزانه شخصا از نحوه توزیع سوخت در بین زلزله زده‌ها بازدید و نظارت می‌کرد. با یک چنین سابقه‌یی نجفی سکان‌دار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اهواز شده است تا در شکوفایی این بخش از صنعت بیش از بیش به هموطنان خونگرم جنوبی یاری برساند.

 خسارت 4000 واحد مسکونی شهرستان دنا در پی زلزله‌های اخیر؛ یاسوج  مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در پی زلزله‌های اخیر بیش از 4هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده در شهرها و روستاهای سی‌سخت و پاتاوه کارشناسی شده‌اند.  ابراهیم فرزانه افزود: 1250واحد مسکونی از این تعداد نیازمند تخریب و نوسازی هستند همچنین 1400واحد نیاز به تعمیرات دارند.  زلزله اخیر 5.3 درجه در مقیاس ریشتری که 12 اردیبهشت ماه 97 در شهرهای سی‌سخت، چیتاب و یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد بیش از 42 پس‌لرزه داشت. در این زمین لرزه‌ها حدود 278نفر مصدوم شدند و خسارات مالی زیادی به زیرساخت‌ها، ساختمان‌های دولتی و مناطق مسکونی شهری و روستایی وارد آمد.

 83 درصد سد زاینده ‌رود خالی است؛ اصفهان   معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌یی اصفهان با بیان اینکه تنها 17درصد حجم سد زاینده رود پر است، گفت: نیاز بخش شرب از منابع آب استان اصفهان به 400میلیون متر مکعب رسیده است.  سعید قدوسی‌پور در نشست با قائم‌مقام مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با تاکید بر نقش حساس روحانیون در انتقال صحبت‌های مسوولان به مردم اظهار کرد: فرهنگ‌سازی بخشی از فرهنگ دینی ماست و در بحران‌هایی مانند بحران آب روحانیون می‌توانند با انتقال مسائل به مردم در تشریح واقعی رخدادها نقشی مهم ایفا کنند. در ابتدای انقلاب در بخش شرب مصرف آب از حوضه زاینده رود تنها 30میلیون مترمکعب بود که امروز با افزایش جمعیت این مقدار به 400میلیون متر مکعب رسیده است. معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌یی اصفهان با اشاره به بارش‌های اخیر افزود: ذخیره حجم مخزن سد زاینده رود به حدود 250میلیون مترمکعب رسیده که فقط 17درصد حجم سد است.

 دولت ایران باید به تجار خود خدمات بدهد؛ بندرعباس  عضو هیات‌مدیره اتاق مشترک ایران و قطر گفت: در نشستی که چندی پیش با قطری‌ها در کشورشان داشتیم، عمده بحث قطری‌ها متفاوت بودن حرف تا عملکرد اقتصادی ایران در مباحث تجاری بود.

میلاد ملک‌پور در نشستی که با حضور تجار قطری در اتاق قطر برگزار شد، اظهار کرد: قطری‌ها تاکید فراوانی بر گسترش روابط تجاری با ایران دارند اما آنچه ارائه می‌شود با آنچه گفته می‌شود به قول آنها بسیار متفاوت است و همخوانی ندارد. او راه‌اندازی خطوط حمل‌ونقل منظم و حمایت دولت از تجار ایرانی را از خواسته‌های مسوولان قطری عنوان کرد و افزود: قطری‌ها به این نکته تاکید داشتند که دولت ایران باید به تجار خود خدمات بدهد و تا مدامی که این اتفاق نیفتد قاعدتا ایران نمی‌تواند سهمی از بازار قطر را به خود اختصاص دهد.

 کشف ۵ میلیارد کالای قاچاق در مرز‌های پاوه؛ کرمانشاه  جانشین فرماندهی مرزبانی کرمانشاه از کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های حوزه استحفاظی هنگ پاوه خبر داد.  سرهنگ «حسن طولابی» با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای طرح انسداد و کنترل نوار مرزی همچنین جلوگیری از ورود و خروج قاچاق، مرزداران هنگ مرزی پاوه با اجرای گشت‌های مستمر موفق به کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق شدند. او افزود: با تلاش مرزبانان یک میلیون و ۱۰۰هزار نخ سیگار، ۵۷۰ بسته توتون قلیان، ۶ هزار و ۶۰۰ ثوب البسه، ۱۲کارتن چای و ۱۲عدد زودپز برقی کشف شد.  جانشین فرماندهی مرزبانی کرمانشاه با اشاره به دستگیری ۸ قاچاقچی خاطرنشان کرد: با اعلام کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف شده از قاچاقچیان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

 133 چشمه و حلقه چاه در لرستان دچار مشکل شدند؛ خرم‌آباد  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از مشکل‌دار شدن 133حلقه چاه و چشمه استان خبر داد.  علیرضا کاکاوند اظهار کرد: امسال برخلاف سنوات گذشته بیشترین کاهش بارندگی را در شرق استان و به ویژه ازنا و الیگودرز داشتیم و این درحالی است که سال‌های قبل این شهرستان‌ها از پربارش‌ترین مناطق استان بوده‌اند.  او ادامه داد: به عنوان مثال چاه آب شرب روستای دولت‌آباد شهرستان ازنا 100درصد خشک شده و تقریبا اکثر چاه‌های این شهرستان‌ها با کاهش مواجه شده‌اند.  کاکاوند اضافه کرد: البته این مشکل را در بیشتر شهرستان‌ها داریم اما نمود آن بیشتر در شهرستان‌های شرق استان است.

 تجهیز ۱۳ هزار هکتار اراضی به آبیاری مکانیزه؛ ارومیه  امسال 13هزار هکتار اراضی کشاورزی پیرانشهر به سامانه آبیاری نوین تجهیز می‌شود.  به گفته ترابی، فرماندار پیرانشهر برای اجرای این طرح‌ها 4هزار و 200میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته و تاکنون 3هزار و 500 میلیارد ریال از آن هزینه شده است.  او پیشرفت عملیاتی این طرح‌ها را 85درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد این طرح در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد. 47هزار هکتار اراضی دیم و آبی در پیرانشهر وجود دارد و با تکمیل شدن این طرح 38درصد از اراضی کشاورزی شهرستان به صورت مکانیزه آبیاری خواهد شد.

 

ارسال نظر