اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۷۷

 هر ایرانی میزبان یک افطاری-ارومیه| کمیته امداد با اجرای طرح «هر ایرانی میزبان یک افطاری» با بجا آوردن سنت حسنه احسان در ماه مبارک رمضان پذیرای خانواده‌های تحت پوشش این نهاد خواهد بود. قائم‌مقام کمیته امداد استان در مصاحبه با صدا و سیما گفت: در طول ماه مبارک رمضان 125هزار خانواده تحت پوشش این نهاد با مشارکت خیران با سفره افطار پذیرایی خواهند شد. فرج اسلام افزود: سال گذشته 8میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک‌های‌های مردم جمع‌آوری شد و امسال قصد داریم این رقم را به 13میلیارد تومان افزایش دهیم. او تصریح کرد: 3هزار مددجو از محل وجوهات همکاران کمیته امداد در روز اول ماه مبارک رمضان اطعام می‌شوند. 11هزار و 700یتیم تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی‌ هستند.

 ظرفیت مناسب بندر دیر برای صادرات به قطر -بوشهر| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه «دیر» کوتاه‌ترین فاصله را با قطر در میان بندرهای کشور دارد، وجود زیرساخت‌های مناسب در آن ظرفیت خوبی برای صادرکنندگان است.  سیدحسین حسینی‌محمدی افزود: انتظار داریم، فعالان اقتصادی کشور به ویژه در استان‌های فارس و بوشهر از این ظرفیت صادراتی به درستی استفاده کنند. سال گذشته معادل 14میلیون دلار کالا از بندر دیر به خارج کشور صادر شد که با 25برابر رشد نسبت به سال 1395 بیانگر ظرفیت بسیار خوب صادراتی این بندر است. او در ادامه گفت: همچنین صنایع معدنی آهک و گچ با خلوص بالا و طرح پتروشیمی متانول کاوه با تولید سالانه 2میلیون و 300هزارتن متانول در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و طرح سیراف انرژی با تولید سالانه یک‌هزار و 650 تن در دیر در دست اجراست که از طرح‌های ملی و کلان کشور و از ظرفیت‌های خوب این شهرستان به شمار می‌رود.

 آغاز ثبت درخواست لوازم کاهنده مصرف آب-اصفهان | معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: شهروندان اصفهانی می‌توانند از این پس با تماس با سامانه تلفنی 1522 نسبت به ثبت درخواست لوازم کاهنده مصرف آب اقدام کنند. رضا رضایی افزود: پس از ثبت درخواست شهروندان، یک بسته لوازم کاهنده شامل سردوش و پرلاتور یا آبفشان تحویل شهروندان می‌شود که می‌تواند میزان مصرف هر خانواده را کاهش دهد. او گفت: هزینه این بسته لوازم کاهنده با بازپرداخت یک‌ساله روی قبوض آب شهروندان تقسیط می‌شود. معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان که در جمع مالکان و مدیران خوابگاه‌های دانشجویی شهر اصفهان سخن می‌گفت از مسوولان خوابگاه‌ها و مراکز مشابه خواست از این فرصت به وجود آمده استفاده کرده و میزان مصرف آب واحدهای خود را کاهش دهند.

 نشا 62درصد شالیزارهای گیلان-رشت| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 148هزار و 600هکتار از 238هزار هکتار شالیزار گیلان نشا شده است. حبیب جهانساز با بیان اینکه این میزان نشا معادل 62درصد شالیزارهای گیلان است، گفت: پارسال در همین زمان 70درصد شالیزارها نشا شده بود. او وضعیت نامناسب آب و هوایی و کم آبی را از دلایل مهم کاهش نشا شالیزارها نسبت به پارسال اعلام کرد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین تصریح کرد: تاکنون 71هزار هکتار از شالیزارهای استان ماشینی نشا شده است.

 بهره‌برداری طرح‌های نیروگاهی در سیستان و بلوچستان-زاهدان| سیستم خنک‌کننده نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به بهره‌برداری رسید. همایون حائری در مراسم افتتاح این طرح گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر با دو واحد گازى در منطقه‌یی گرم و خشک با میزان رطوبت پایین واقع است. او افزود: با هدف افزایش توان تولیدی توربین‌های این نیروگاه، سیستم خنک‌کننده یا همان مدیا راه‌اندازی شده است که با این سیستم توان خروجى هر واحد ١٠ تا ١٥درصد افزایش می‌یابد. حائری در خصوص روش کار این سیستم گفت: سیستم خنک‌کننده یا مدیا در فیلتر ورودی نیروگاه نصب شده است و کار خنک‌کاری هوای ورودی کمپرسور نیروگاه را انجام می‌دهد. معاون وزیر نیرو هزینه راه‌اندازی این طرح را 55 میلیارد ریال عنوان کرد.

  تولید سالانه 300هزار اصله نهال زیتون در دانشگاه زابل-زاهدان| رییس دانشگاه زابل گفت: فعالیت‌هایی که در دانشگاه زابل صورت می‌گیرد از دو جهت یعنی رسالت جهادی دانشگاه و دیگری گسترش مرزهای علمی، دارای اهمیت است‌. موسی بهلولی در نشست با اعضای هیات علمی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در این دانشگاه برای مبادلات علمی با 27کشور دنیا صورت گرفته است که منجر به بیش از 60 پروژه مشترک شده است، افزود: این دانشگاه تغییر الگوی کشت، حفظ ذخایر ژنتیکی و ترویج علم را همچنان در دستور کار خود قرار داده است‌. او ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و کمی آب رودخانه هیرمند، نهایتا منجر به این شد تا به سمت محصولات باغی برویم که یکی از این محصولات زیتون بوده و در گام اول صنایع تبدیلی آن که همان مرکز روغن‌گیری بود، راه‌اندازی شده است‌. وی با بیان اینکه مرکز تولید نهال زیتون با ظرفیت 300هزار اصله در منطقه راه‌اندازی شده و امسال بیش از 10هزار اصله در اختیار مردم قرار گرفته است، افزود: از دیگر اقدامات اثرگذار دانشگاه زابل، کار روی 200رقم از گیاهان دارویی منطقه بوده که از این تعداد 130رقم آن پس از ارزیابی به بار نشسته است.

  ۱۱۰ اتحادیه صنفی در استان قزوین به امور صنفی رسیدگی می‌کند-قزوین | رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از فعالیت بیش از ۳۵ هزار صنف در استان خبر داد. علی پرزحمت دیروز در همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان قزوین اظهار داشت: بر اساس آمارها 35هزار صنف در استان قزوین فعال بوده که 17هزار صنف در شهر قزوین و مابقی در سایر شهرستان‌های استان مستقر هستند. او بیان‌کرد: 110 اتحادیه صنفی و 5 اتاق اصناف در استان قزوین به امور صنفی رسیدگی می‌کنند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته 881میلیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفت که شامل 80درصد محصولات صنعتی، 15درصد کشاورزی و 5درصد محصولات باغی بود.

 

 

ارسال نظر