اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۲۵

 ۶۳۲ میلیون مترمکعب کسری داریم- اردبیل| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی اردبیل با اشاره به بحران شدید منابع آب زیرزمینی در منطقه تاکید کرد که در حال حاضر ذخایر آب پنج سال آینده دشت اردبیل مصرف شده است.  اصغر سلیمان‌زاده در دیدار ائمه‌جمعه استان از سد میل مغان و پایاب خداآفرین افزود: این میزان کسری موید این نکته است که اگر هم‌ اکنون به مدت پنج سال آب مصرف نکنیم، منابع آبی به وضعیت اولیه می‌رسد. او با اشاره به خطر فرونشست دشت اردبیل به دلیل مصرف بالای منابع زیرزمینی تصریح کرد: در حال حاضر دشت اردبیل ۶۳۲میلیون مترمکعب کسری منابع آب زیرزمینی دارد از این رو این دشت جزو ۳۵۵ دشت ممنوعه کشور عنوان شده است.

 برگزاری پنجمین مانور فراگیر مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در شهر ساوه-اراک | پنجمین مانور فراگیر مدیریت بحران با محوریت وقوع زلزله در شهر ساوه به میزبانی شرکت آب و فاضلاب ساوه و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های معین استان مرکزی برگزار شد.

عبدالرضا خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به حادثه‌خیز بودن شمال استان با توجه به شرایط توپوگرافی که مستعد سیل، زلزله، خشکسالی و... است، افزود: به همین دلیل باید با تجهیزات کامل آمادگی لازم برای مقابله با این حوادث را داشته باشیم و با انجام این مانورها می‌توان با پی بردن به نقاط قوت و ضعف آمادگی روبه‌رو شدن با شرایط بحرانی را داشته باشیم.

 صدور حکم ۹۳۰ میلیونی برای قاچاقچی ارز در آذربایجان غربی- ارومیه| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از محکومیت ۹۳۰میلیون ریالی قاچاق ارز خبر داد.

محمد اقوامی از کشف و محکومیت قاچاق ۹۶هزار و ۸۰۰ لیر ترکیه در شهرستان خوی خبر داد و گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خوی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسیر ماکو به ارومیه مشکوک و در بازرسی از آن مقدار ۹۶هزار و ۸۰۰ لیر ترکیه ارز قاچاق کشف و پرونده را به تعزیرات حکومتی شهرستان خوی ارسال کردند. او افزود: شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان مذکور پس از احراز تخلف، متهمان را به ضبط ارزهای مکشوفه و پرداخت ۹۳۰میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

 آنفلوآنزا 90 درصد واحدهای مرغداری قم را درگیر کرد- قم| معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از درگیری 90درصد از واحدهای مرغداری استان قم به بیماری آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان خبر داد. حسین علی‌بیگی گفت: استان قم به ‌واسطه موقعیت جغرافیایی که از گذشته تاکنون داشته در زمینه پرورش دام و طیور فعال بوده و به عنوان یک قطب در کشور مطرح است. او با بیان اینکه از 27 استان کشور، دام به شهر قم وارد و از این شهر به 24 استان صادر می‌شود، افزود: میدان دامی که در استان قم وجود دارد در کشور منحصر به ‌فرد است و همین مساله باعث می‌شود که تبادل دامی زیادی در استان داشته باشیم بر همین اساس جدیدترین سویه‌های بیماری دامی کشور در میدان دام قم مشاهده می‌شود.

 بی آبی نتیجه پرورش صنایع کارشناسی نشده است - یاسوج|  معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات تنوع زیستی شامل تخریب جنگل‌ها و مراتع، بیابان‌زایی و آلودگی آب، خاک و هوا اظهار کرد: همه این تهدیدها محصول بی‌تدبیری بشر در بهره‌برداری غیراصولی از طبیعت است. حمید ظهرابی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصول و ملاحظات زیست محیطی در ایران چندان رعایت نمی‌شود و باید برای احیای عرصه‌های تخریب شده در ایران تلاش کرد. او با اشاره به کمبود آب در کشور خاطرنشان کرد: این بحران ناشی از پرورش صنایعی است که بدون کار کارشناسی رشد کردند و بیشترین آسیب را نیز به حوزه محیط زیست وارد کرده است لذا باید پروژه‌هایی تعریف شود که تناسب مناسبی با محیط زیست داشته باشد.

 افزایش تعرفه عوارضی همدان - ساوه با وجود نارضایتی مردم- همدان| نماینده همدان و فامنین در مجلس دهم در نامه‌یی به وزرای اقتصاد و صنعت و معدن با اشاره به مبلغ بالای عوارضی اتوبان تهران- همدان یادآور شده است: این مساله همواره مورد اعتراض مردم بوده است. حاجی‌بابایی در این نامه تاکید کرده است: به علت قیمت بالای عوارض این اتوبان، رانندگان ناگزیر از جاده قدیم اقدام به تردد می‌کنند که این موضوع منجر به تصادفات شدید و آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده است. نماینده همدان در این نامه آورده است: مطلع شدیم در سال ۹۷ نیز با وجود نارضایتی مردم، این عوارضی اقدام به افزایش مبلغ عوارض کرده است لذا با عنایت به وضعیت کنونی اقتصادی کشور، اینگونه تصمیمات هیچ توجیهی ندارد.

 400 میلیارد تومان زکات در کشور - بیرجند| پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 400میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 400میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شود. انتظاری در همایش طلایه‌داران زکات در استان گفت: طبق آخرین آمار پارسال 370میلیارد تومان از محل دریافت زکات درآمد کسب شده است. مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور افزود: جهت‌گیری شورای سیاست‌گذاری زکات بدین صورت است که حداقل 60 درصد مصرف زکات به سمت نیازمندان برده شود که در سال 96 در کنار فعالیت‌های کمیته امداد بیش از 70درصد زکات صرف نیازمندان در موارد جهیزیه، مسکن و درمان نیازمندان شد. وی گفت: 40درصد زکات دریافت شده نیز به تشخیص ستاد زکات در پروژه‌های عام‌المنفعه مصرف شد. انتظاری یکی از ویژگی‌های مهم زکات را ایجاد وفاق و همدلی در کشور عنوان کرد و افزود: در استان‌هایی که مردم با مذاهب مختلف سکونت دارند، پرداخت زکات مورد توجه است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و رییس شورای زکات استان هم در این همایش گفت: پیش از اینکه زکات برای زکات‌گیرنده لازم باشد، تاثیر زکات و انفاق برای زکات‌دهنده مورد توجه است.

 

ارسال نظر