استراحت یک‌ساله در پرداخت دیون

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۲۰
استراحت یک‌ساله در پرداخت دیون

«مهم‌ترین خواسته صنعتگران استراحت یک‌ساله در پرداخت دیون است.» رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با این عبارات خواستار توقف فشار بانکی و مالیاتی به جامعه تولیدکنندگان شد و گفت: مهم‌ترین خواسته صنعتگران و معدنکاران ایران استراحت یک‌ساله در پرداخت دیون است.

در نشست مشترک هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت ایران و خراسان رضوی با قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت که با حضور مدیران کل تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، محیط زیست و جمعی از فعالان صنعتی پیشرو برگزار شد، تولیدکنندگان مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را به صورت صریح با رضا رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.

در این نشست ابتدا رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تعامل سازنده دستگاه قضایی استان با تولیدکنندگان خبر داد و گفت: نتیجه این تعامل و تلاش می‌تواند برای بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر الگو شود. حسن حسینی با بیان اینکه بخش عمده‌یی از مشکلات تولید با دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان است، تصریح کرد: مشکل تولید تحریم‌های دشمنان نیست، آنچه بیش از همه تولیدکنندگان را رنج می‌دهد، تحریم‌های داخلی است.

جای صنعتگر زندان نیست

در ادامه رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی بانک‌ها، تامین اجتماعی، نظام مالیاتی و دستگاه‌های خدمات‌رسان بایستی به کمک تولید بشتابند، گفت: در همین شرایط شاهدیم که در یکی از استان‌ها تامین اجتماعی علاوه بر اموال، برند یک کارخانه را توقیف کرده است یا گزارش‌های متعددی داریم که تامین اجتماعی دفترچه بیمه کارگران را تمدید نمی‌کند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی نیز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کنونی کارآفرینان مربوطه به شرایط «بیرونی» است و تولیدکنندگان در ایجاد آن نقشی ندارند.

او خواستار توقف فشار بانکی و مالیاتی به جامعه تولیدکنندگان شد و گفت: مهم‌ترین خواسته صنعتگران و معدنکاران ایران استراحت یک‌ساله در پرداخت دیون است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه جای صنعتگر زندان نیست، افزود: اگر حمایت‌های دستگاه‌های قضایی نبود، اکنون بسیاری از تولیدکنندگان با شکایت دستگاه‌های پول‌ستان در گوشه زندان بودند.

سهل‌آبادی با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عدم برون‌سپاری فعالیت‌ها گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با برون‌سپاری فعالیت‌ها از ظرفیت‌های خانه‌های صنعت، معدن و تجارت به نحو مطلوب‌تری استفاده کند.

وی روند کنونی اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را مناسب ندانست و گفت: سربازان تولید، پول و تسهیلات نمی‌خواهند، فقط دستگاه‌ها چوب لای چرخ تولید نگذارند، در همین موضوع تامین اجتماعی شاهدیم که حتی بخشنامه وزیر را هم اجرا نمی‌کنند.

 

ارسال نظر