اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۴۶

    اجرای شبکه مدرن فاضلاب در 7 روستای گیلان؛ رشت   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با بیان اینکه شبکه مدرن فاضلاب در 7 روستای گیلان اجرا می شود، گفت: اعتباری بیش از 51میلیارد تومان برای اجرای طرح تصفیه فاضلاب این تعداد روستا پیش‌بینی شده است.  محبعلی رنج ور، با بیان اینکه شبکه مدرن فاضلاب در 7 روستای گیلان اجرا می شود، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب این روستاها با بهره‌مندی از اعتبارات بانک توسعه اسلامی در شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، بندرانزلی، رودسر و آستانه‌اشرفیه اجرا می‌شود.  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان،

با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات مطالعاتی و تحویل زمین طرح تصفیه فاضلاب این روستاها به اتمام رسیده و به‌زودی کار اجرایی این طرح آغاز می‌شود، تصریح کرد: اعتباری بیش از 51 میلیارد تومان برای اجرای طرح تصفیه فاضلاب این تعداد روستا پیش‌بینی شده است.

    کلنگ‌زنی تراموای ارومیه در هفته دولت؛ ارومیه  شهردار ارومیه گفت: تراموای ارومیه هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود. محمد حضرت‌پور با اشاره به راه‌اندازی تراموای شهری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری مدیریت شهری، بیان کرد: مطالعات اجرای تراموای شهری به اتمام رسیده و این پروژه در مرحله عقد قرارداد است و در هفته دولت با استفاده از منابع خارجی وارد فاز اجرایی می‌شود. او با بیان اینکه با کلنگ‌زنی تراموا، این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: بهترین راهکار برای توسعه حمل و نقل ریلی در ارومیه راه‌اندازی تراموای شهری است؛ تراموایی که هم‌اینک در ۶۷درصد شهرهای دنیا از آن استفاده می‌کنند. حضرت‌پور افزود: فاز اول تراموا 10 کیلومتر است که از مسیر خیابان‌های طالقانی، مدنی، پنج‌راه، فرهنگیان ایثار و بلوار شهید قاسمی عبور می‌کند و سمت غرب شهر را به قسمت شرقی شهر وصل می‌کند.

    حرفه‌آموزی حدود 100 هزار زندانی در کشور؛ بیرجند  مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: سالانه بین 70 هزار الی 100 هزار زندانی در کشور در

200 رشته فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند. ‌رحیم مطهرنژاد اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی زندانیان در دو موضوع فعالیت می‌کند. حرفه‌آموزی زندانیان یکی از فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان است که با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان زندان‌ها انجام می‌شود.  مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور بیان کرد: سالانه بین 70 هزار الی 100 هزار زندانی در

200 رشته فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

 حریق سنگین در مشهد مهار شد؛ مشهد  آتش‌سوزی سنگین در محدوده خیابان امام‌خمینی(ره) مشهد دیروز با تلاش گروه‌های آتش‌نشانی مهار شد. مدیر منطقه چهار عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: این آتش‌سوزی سنگین در مشهد دیروز به ستاد فرماندهی اعلام و آتش نشانان به سرعت به محل اعزام شدند.  حسین صالح نظرآباد با بیان اینکه کانون حریق یک مغازه پوشاک بود، گفت: آتش از طریق سقف به فروشگاه لوازم ورزشی در مجاورت کانون حریق نیز سرایت کرد و یک فروشگاه لوازم منزل نیز دچار دودگرفتگی شد.  او افزود: آتش‌نشانان، آتش را مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کردند. صالح نظرآباد با اشاره به اینکه این حریق سنگین خوشبختانه خسارت جانی نداشت، افزود: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

 اعلام قیمت کالاهای اساسی ماه رمضان؛ بیرجند   قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان در خراسان‌جنوبی اعلام شد. مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان با اشاره به برپایی نمایشگاه ضیافت از امروز در بیرجند، گفت: 10 غرفه برای عرضه کالاهای طرح تنظیم بازار در ماه رمضان در این نمایشگاه برپا شده که 3 غرفه مربوط به کشتارگاه‌ها است.  آقای بیجاری افزود: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه مرغ گرم به قیمت در کشتارگاه، مرغ منجمد در نمایشگاه به قیمت 6 هزار تومان عرضه می‌شود و این مرغ منجمد خارج از نمایشگاه در فروشگاه‌ها و مغازه‌های منتخب در بیرجند و قاین به قیمت 6 و 150 تومان و در سایر شهرستان‌ها به‌دلیل هزینه حمل، 6 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود.  او گفت: همچنین یک غرفه در نمایشگاه برای عرضه گوشت شترمرغ، بوقلمون و انواع گوشت ماهی با قیمت 5 تا 10درصد ارزان‌تر از سطح شهر برپا شده است.

 218 هزار دلار قاچاق در البرز کشف شد؛ کرج   فرمانده انتظامی البرز با اشاره به رصد شبانه‌روزی فعالیت‌های قاچاق در این استان گفت: 218 هزار و 60دلار، ارز قاچاق از صرافی در البرز کشف شد.  سردار عباسعلی محمدیان افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از اطلاع از خرید و فروش ارز قاچاق از یکی از صرافی‌های کرج موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.  او اضافه کرد: پس از محرز شدن محل موردنظر با اقدام‌های اطلاعاتی و فنی درستی موضوع مشخص شد و بیش از 218 هزار دلار به مبلغ 10 میلیارد و 445میلیون و 74 هزار ریال کشف شد. با کشف این ارز قاچاق، 2 نفر دستگیر و با وثیقه 30میلیارد ریالی روانه زندان شدند. محمدیان خاطرنشان کرد که این صرافی به سبب تمدید نکردن مجوز فعالیت به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کرده که پرونده آن نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

 لایروبی اروندرود باید انجام شود؛ آبادان  سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: لایروبی اروندرود باید طبق کار کارشناسی و مذاکرات فشرده بین ایران و عراق انجام شود.

سردار ‌صفوی دیروز در حاشیه بازدید از اروندرود در نوار مرزی خوزستان، که جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی نیز حضور داشتند به خبرنگاران گفت: در سال‌های گذشته خط تالوگ جابه‌جا و وارد خاک عراق شده است.  معاون دریایی بندر خرمشهر نیز گفت: لایروبی اروندرود باید به عمق هشت متر برسد تا کشتی‌های با تناژ بالا بتوانند در آن تردد کنند.  مهران میدری افزود: در صورت اجرایی شدن طرح لایروبی اروندرود حجم مبادلات تجاری و تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر با پنج برابر افزایش به پنج‌میلیون تن کالا خواهد رسید.

 

ارسال نظر