افق‌های روشن توسعه در اراک

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۷۰
افق‌های روشن توسعه در اراک

نخستین جلسه هم‌اندیشی شهرداری با سرمایه‌گذاران شهر اراک با حضور آقازاده استاندار استان مرکزی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس و اعضای شورای شهر و شهردار اراک، مدیران و مسوولان استانی و جمعی از سرمایه‌گذاران شهر اراک در محل استانداری مرکزی برگزار شد.

آقازاده استاندار استان مرکزی با بیان اینکه در اراک به‌عنوان مرکز استان نیاز به تلاش و حرکت بیشتر از نظر سیما و منظر و فضای سبز شهری، المان‌ها و پروژه‌های عمرانی وجود دارد، بیان داشت: اعضای شورای شهر اراک از زمان شروع به‌کار در شورای دوره پنجم با دید مثبت در مسیر حرکت قرار گرفتند و در کمتر از یک از سال از فعالیت ایشان در پارلمان محلی شورای شهر شاهد افق‌های روشن برای شهر اراک هستیم و این نویدی است برای جبران عقب‌ماندگی‌ها که جای تشکر و قدردانی دارد.

آقازاده با اشاره به اینکه شهردار کلان‌شهر اراک فرد باتجربه‌یی در مدیریت شهری است، افزود: دیدگاه شورای شهر به سمت توسعه، عمران و آبادانی شهر اراک است. استاندار استان مرکزی گفت: شهر اراک به چندین کار بزرگ از جمله المان معرفی شهر اراک نیاز دارد و در چند ماه گذشته کارهایی که برای طرح امیرکبیر انجام شده طی 15 سال گذشته انجام نشده است و شورای شهر، شهرداری و استانداری برای اجرای این طرح نیاز به حمایت سرمایه‌گذاران دارد و با پشتیبانی استانداری، تمامی دستگاه‌های دولتی به حمایت اجرای این طرح برمی‌خیزند و درست که کار بسیار مشکل است اما در سایه تعامل و همکاری قابل اجراست. آقازاده خاطرنشان کرد: همچنین پروژه امیرکبیر به‌عنوان بافت فرسوده شهری مصوب شده که این امر دارای امتیازها و تخفیف‌های بسیار خوبی است و به‌عنوان مشوق اجرای طرح است.

او با اشاره به اینکه سود اجرای پروژه امیرکبیر تضمین شده است، بیان داشت: اگر سرمایه‌گذاران در کنار مجموعه مدیریت ارشد استان و شهرداری قرار بگیرند، شهر اراک باتوجه به عقب‌افتادگی‌ها می‌تواند بسیار رشد کند. شهردار اراک نیز در این نشست گفت: شهرداری اراک به‌دنبال این است که در سایه تعامل و همکاری عقب‌ماندگی‌های شهر اراک را در مدت کوتاه جبران کند. تاجران شهردار کلان‌شهر اراک بیان داشت: در شهرداری اراک با رویکرد جدیدی که اعضای شورای شهر مبنی بر شکستن چارچوب و قالب‌های گذشته داشتند، کار شروع شد و در ابتدای امر مدیریت شهری به‌دنبال دلجویی از شهروندان اراکی بابت سختی‌ها و دست‌اندازهای اداری بود و تلاش شد

تا حد امکان جهت تسریع امور شهروندان تحولاتی ایجاد شود. تاجران با اشاره به اینکه شهرداری به‌دنبال سهولت در انجام امور است، بیان داشت: در روزهای پایانی سال همکاران شهرداری تا پاسی از صبح در خدمت شهروندان بودند و باید گفت که حال و هوای امروز شهرداری اراک حال و هوای کار و سهولت در انجام امور است و حاصل این تلاش‌ها، جدیت و تسریع در عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح، روان نمودن ترافیک پنج‌شنبه آخر سال، سرعت‌بخشی در عملیات اجرایی بوستان بانوان و آغاز عملیات اجرایی مناطق گردشگری شهر اراک و کاشت 1000 اصله درخت در منطقه گردشگری سیبک است. شهردار اراک گفت: پروژه 58 متری که نزدیک به

15 سال رها شده بود با برگزاری جلسات متعدد در شهر اراک و تهران، بانک‌ها و مسوولان استانی، شهرداری به دنبال تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر آن بود و درنهایت حاصل این جلسات برگزاری جلسه هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران است و سعی داریم ابتدا از توان سرمایه‌گذاران داخل استان، بعد در کشور و سپس خارج از کشور جهت اجرای این پروژه استفاده کنیم.

تاجران شهردار کلان‌شهر اراک با بیان اینکه شهرداری به‌دنبال استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران است، گفت: تسهیلات لازم برای اجرای پروژه 58متری ازجمله اینکه پروانه 51 بلوک واقع شده در مسیر صادر شده، شیوه‌نامه‌های دهگانه آماده شده که گزینه‌های مختلفی برای انجام کار است و همچنین معافیت‌های خوبی با مصوبه شورای شهر از 40 تا 50درصد عوارض برای این پروژه درنظر گرفته، همچنین مزایای خوبی برای سرمایه‌گذاران دیده شده است از جمله اینکه وام‌ها کم‌سود و تسهیلات بافت‌های فرسوده دراختیار ایشان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است توجه به سود برای شهروندان نیز لحاظ شده است.

 

ارسال نظر