اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۲۵

 بازآفرینی خاطرات اصفهانی‌ها با نصب مجدد تندیس کاوه آهنگر

اصفهان| مدیریت شهری اصفهان پس از سال‌ها خواسته مردم، فعالان مدنی، اصفهان‌شناسان و دوستداران فرهنگ اصفهان را در خصوص نصب مجدد تندیس کاوه آهنگر در میدان آزادی محقق کرد؛ اتفاقی که شب گذشته با دستور شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر انجام شد و علاوه بر مردم، هنردوستان و فرهیختگان زیادی را خوشحال کرد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، تندیس کاوه آهنگر که به دلیل عملیات عمرانی مترو در میدان آزادی برچیده شده و سال‌ها به انبار رفته بود، با پایان عملیات احداث ایستگاه مترو دوباره در این میدان نصب شد تا شهروندان اصفهانی و گردشگران، پس از بیش از 10سال این تندیس که نماد آزادی‌خواهی ایرانیان است را در میدان آزادی مشاهده کنند. نصب این تندیس، شب گذشته موجی از بازآفرینی خاطرات و نوستالژی اصفهانی‌ها را به دنبال داشت و به همین دلیل از همان نیمه شب با استقبال شهروندان روبه‌رو شد. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه نصب تندیس کاوه آهنگر در میدان آزادی گفت: شهروندان اصفهانی از شب گذشته تاکنون استقبال پرشوری از این اقدام داشتند، با این تندیس عکس یادگاری می‌گرفتند و از مدیران شهری بابت این اقدام تشکر می‌کردند.

 کاهش 45درصدی حجم گاز تخلیه شده در سطح منطقه 9

ساری| رسول داودی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: حجم گاز تخلیه شده از خطوط لوله و تاسیسات منطقه حدود 14میلیون مترمکعب بود که در سال گذشته حجم آن به 7/7 میلیون مترمکعب رسیده است. او با بیان اینکه حجم گاز تخلیه شده از خطوط لوله و تاسیسات با کنترل امور هماهنگی و نظارت بر انتقال گاز منطقه و همچنین رعایت کامل الزامات HSE صورت گرفته است، افزود: این حجم گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 45درصد کاهش یافته است.  مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز، کاهش 45 درصدی حجم گاز تخلیه شده منطقه در سال گذشته را صرفه‌جویی اقتصاد مطلوبی در شبکه گاز کشور عنوان کرد و یادآور شد: از تلاش‌ها و اقدامات موثر تمام کارکنان منطقه 9 تشکر می‌کنم، امید است که با همت و تلاشی مضاعف در سال جدید نیز درراستای تحقق اهداف شرکت انتقال گاز ایران به صورت مستمر در انتقال گاز، گام‌های شایسته‌یی ‌برداریم.

 توزیع 59میلیون و ۷۰۰هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در اردبیل

اردبیل| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از توزیع ۵۹میلیون و ۷۰۰هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی طی فروردین ماه سال جاری در استان اردبیل خبر داد.  سید حجت مدنی مدیر منطقه اردبیل در خصوص تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی بیان کرد: بیش از ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان اردبیل در فروردین ماه سال جاری تامین و توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶,۶درصد رشد داشته است. وی در ادامه ابراز داشت: از مقدار آمار اشاره شده، ۳۶ میلیون لیتر بنزین با رشد ۲۰درصد و ۲میلیون لیتر با رشد منفی ۱۹درصد نفت سفید (به لحاظ توسعه خطوط لوله گاز در روستا‌ها) و همچنین مقدار ۲۱میلیون نفت گاز با رشد منفی ۵درصد در سطح استان اردبیل تامین و توزیع شده است.

 افزایش 50درصدی کشت گل‌محمدی

در همدان

همدان| مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افزایش 50درصدی کشت گل‌محمدی در این استان خبر داد و گفت: امسال 143هکتار گل‌محمدی در استان همدان کشت شده است که نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی دارد. حجت‌الله شهبازی با اشاره به اینکه سال گذشته 116 هکتار گل‌محمدی در استان همدان کشت شده بود، افزود: بیشترین سطح کشت این محصول در شهرستان ملایر با 80 هکتار سطح زیرکشت است. او با بیان اینکه سال گذشته 109تن گل‌محمدی در استان همدان تولید شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، میزان تولید این محصول در استان به 130 تن و سطح آن به 150هکتار برسد. شهبازی با اشاره به فرآوری سنتی گل‌محمدی در استان همدان خاطرنشان کرد: محصولات فرآوری شده گل‌محمدی شامل گلاب و گل خشک است و به علت اینکه فرآوری آن سنتی است، تولید اسانس از این محصول وجود ندارد.

 انهدام باند سرقت از مغازه‌ها در البرز

کرج| رییس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام یک باند سه نفره سرقت از مغازه‌ها خبر داد. سرهنگ جواد صفایی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره پلیس آگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: در پی وقوع و افزایش سرقت باتری خودرو در سطح استان و ایجاد ناامنی و نارضایتی شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این استان قرار گرفت. او در ادامه با بیان اینکه طبق اقدامات موشکافانه ماموران پلیس آگاهی استان البرز از دوربین‌های مداربسته موجود در محل‌های مورد سرقت قرار گرفته مشخص شد که سارقان سه نفر هستند، افزود: سارقان، سرقت‌ها را با استفاده از سه خودرو پژو پارس، زانتیا و پژو ۴۰۵ انجام می‌دادند اما پلاک‌های خودروها را به طرز ماهرانه‌یی با گل‌ولای استتار می‌کردند.

 کشت گیاهان دارویی در خراسان‌شمالی

بجنورد| گیاهان دارویی در هزار و 700هکتار از عرصه‌های طبیعی خراسان‌شمالی کشت شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: مساحت عرصه‌های طبیعی کشت گیاهان دارویی در هزار و 700هکتار از عرصه‌های طبیعی خراسان‌شمالی 2میلیون و 33هزار هکتار است که در هزار و 700 هکتار آن گیاه دارویی کشت شد. حسن وحید افزود: علاوه برآن تاکنون 390هزار اصله گیاهان درختی، درختچه‌یی و مرتعی نیز در طرح بیابان‌زدایی کاشته شد. او گفت: تا سال 96، 250هزار هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی خراسان‌شمالی به بخش خصوصی بازگردانده شد. استان خراسان‌شمالی 433هزار هکتار جنگل دارد که 25هزار هکتار آن بلوط و 418هزار هکتار نیز جنگل‌های اُرس است.

 

ارسال نظر