اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۰۳
اخبار شهرستان‌ها

 مشخص شدن زیباترین اسب‌های ایرانی؛ یزد  

در گروه اسب‌های خالص ایرانی در بخش نریان نخجوان اسد و مادیان بنت خز علیه و در خون خارجی در بخش مادیان اووکیو و نریان ماهان به عنوان زیباترین اسب‌های ایرانی انتخاب شدند.

در پایان بیست و چهارمین جشنواره سراسری اسب اصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر یزد 120 راس اسب در دو گروه اسب‌های خالص ایرانی و خون خارجی وارد میدان شدند که داوران a جهانی از کشورهای سوییس و فنلاند طی دو روز زیبا‌ترین اسب‌های ایرانی را انتخاب کردند. این جشنواره زیرنظر سازمان جهانی سوارکاری و در رده c هرساله در یزد برگزار می‌شود.

   دستگیری عامل توزیع چک پول‌های «تقلبی» در کرمانشاه؛ کرمانشاه  فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عامل توزیع چک‌پول‌های تقلبی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.  سرهنگ حسین براری اظهار کرد: به دنبال کسب اطلاع مبنی‌بر اینکه یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل تعدادی چک پول تقلبی است، توقیف خودرو در دستور کار ماموران پاسگاه ماهیدشت قرار گرفت.  او افزود: ماموران پاسگاه این شهر در مسیر تردد خودروها به سمت کرمانشاه، خودرو مذکور را مشاهده و متوقف کردند که پس از بازدید از آن تعداد 12 قطعه ایران چک 500هزار ریالی جمعا به ارزش 6میلیون ریال کشف شد.  براری ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود افراد بیشتری در رابطه با توزیع این چک پول‌ها دخیل باشند، کار اطلاعاتی برای دستگیری سایر افراد مرتبط با این موضوع همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

 پدر شکنجه‌گر کودک معلول در کرج دستگیر شد؛ کرج  دادستان کرج از دستگیری پدر سنگدلی که در خانه با قمه به سر و صورت طفل معلول زده و کودک را شکنجه می‌کرده خبر داد.  حاجی‌رضا شاکرمی با اشاره به رسیدگی به پرونده ضرب و شتم کودک معلول در کرج توسط پدرش اظهار داشت: پدر این طفل دستگیر و روانه زندان شده است. این کودک دارای معلولیت جسمی و ذهنی بوده و مادر این کودک به دلیل مشکلاتی که با همسرش داشته، خانه را ترک کرده است.  دادستان کرج با بیان اینکه پدر با سوء‌استفاده از نبود همسرش در خانه با قمه به سر و صورت طفل زده و فیلمی را از شکنجه‌های کودک معلول تهیه و برای مادر طفل ارسال می‌کند، افزود: با ارسال شکایت مادر این طفل به دادسرا، پرونده کودک‌آزاری تشکیل و صحت موضوع کودک‌آزاری با حضور بازپرس ویژه دادسرای مربوط به جرایم جنایی مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد و پس از بررسی‌های لازم پدر طفل بازداشت و روانه زندان شده است.

 تامین برق نهاوند توسط نیروگاه‌های خورشیدی؛ نهاوند  رییس اداره برق نهاوند گفت: از اولویت‌های این اداره ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق شهرستان است و تاکنون برای ایجاد چهار نیروگاه خورشیدی در شهرستان سرمایه‌گذارانی متقاضی شده‌اند. رضا شیردره اظهار داشت: فرهنگ پرداخت بدهی خدمات همچنان ضعفی برای ‌این موضوع به شمار می‌رود که همین تعلل و موانع در ارائه خدمات با کیفیت‌تر و به موقع تاثیرات منفی دارد.

 گله کارگران زمستان یورت از پرداخت نشدن حقوق‌شان؛ گرگان  با وجود حمایت‌های دولت برخی کارگران معدن زمستان یورت از پرداخت نشدن حقوق‌شان گله‌مند هستند. کارگران معدن زمستان یورت می‌گویند: از بهمن ماه حقوق نگرفته‌اند و بعضا هنوز عیدی‌شان را هم دریافت نکرده‌اند.  یکی از کارگران در همین زمینه می‌گوید: از این بابت بسیار در مضیقه هستیم و از مسوولان خواهش می‌کنیم، پیگیر این وضعیت باشند تا هر چه سریع‌تر حقوق‌مان پرداخت شود.

 بهره‌برداری از نخستین پایانه صادراتی پخش گاز مایع در دوغارون؛ مشهد  مدیرعامل منطقه اقتصادی دوغارون گفت: پایانه صادراتی پخش گاز مایع در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به بهره‌برداری رسید.  ناصرالدین گرامی اظهار داشت: شرکت پخش گاز مایع با تجربه‌یی نزدیک به 6دهه توزیع گاز مایع در ایران و برای ورود به صادرات گاز مایع به کشور همسایه افغانستان در سال 1395 قراردادی را برای ایجاد نخستین ترمینال صادراتی گاز مایع با استانداردهای بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منعقد کرد.  مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: این پایانه صادراتی در زمینی به مساحت 2200 مترمربع احداث شده که دارای ذخیره‌سازی ظرفیت سالانه اسمی 350هزار تن در یک شیفت کاری و ظرفیت ذخیره‌سازی 600 تن گاز مایع است. همچنین دارای 6ترمینال تخلیه و بارگیری است که به صورت اتوماتیک و کاملا ایمن ساخته شده است.

 بررسی مسائل و مشکلات روستاهای دشت‌عباس؛ ایلام  با حضور نماینده شهرستان‌های دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس دهم مسائل و مشکلات روستاهای دهستان دشت عباس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  ضرورت تسریع در اجرای طرح هادی، توسعه زیرساخت‌ها از قبیل راه، آب، برق، گاز و تقویت بررسی مسائل و مشکلات روستاهای دشت عباس آنتن‌دهی تلفن همراه مهم‌ترین خواسته‌های مردم از شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بود.  رییس مجمع نمایندگان استان با تاکید بر تلاش همه‌جانبه مسوولان برای توسعه مناطق روستایی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در مجلس بخش مهمی از اعتبارات توسعه مناطق روستایی افزایش یافته است.  به گفته کاظم‌زاده در لایحه بودجه امسال توجه ویژه‌یی به تکمیل زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی و اجرای طرح هادی در استان شده است.

 

ارسال نظر