اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۶۰

 تولید 60 درصد کنسرو ماهی کشور در شهرک‌های شیلاتی چابهار- زاهدان| رییس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید مهندس صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و اعضای سندیکای کنسرو کشور از پتانسیل‌های صنایع شیلاتی چابهار ‌و کنارک گفت: 2شهرک صنعتی و 3ناحیه صنعتی در شهرستان‌های چابهار و کنارک فعال هستند.

نادر میرشکار افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای 28شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی است که یک شهرک صنعتی در چابهار و یک شهرک صنعتی در کنارک و نواحی صنعتی نگور‌، بریس و پسابندر نیز در چابهار و کنارک فعال هستند. او ادامه داد: عمده صنایع مستقر در این شهرک‌ها شیلاتی و 60 درصد کنسرو ماهی کشور در همین مناطق تولید ‌و این منطقه به عنوان قطب اصلی صنایع شیلاتی کشور محسوب می‌شود. میرشکار افزود: خوشه صنعتی شیلات در استان ایجاد شده و با افتتاح کارخانه بزرگ تولید قوطی کنسرو این زنجیره تکمیل و نگاه‌ها نیز به سمت صادرات بیش از پیش محصولات شیلاتی به ویژه به روسیه معطوف خواهد شد‌.

 انتقال شبانه درختان قطع شده زعفرانیه به پارک عباس میرزا- تبریز| نایب رییس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز از انتقال شبانه درختان قطع شده زعفرانیه به پارک عباس میرزا خبر داد. «سونیا اندیش» با اشاره به قطع چندین درخت در منطقه زعفرانیه تبریز در پی عملیات ساخت‌وساز اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع، هماهنگی و پیگیری‌های لازم توسط مسوولان مربوطه و شهردار منطقه 2 انجام گرفت. او با تاکید بر اهمیت صیانت از درختان خاطرنشان کرد: به‌ علت اهمیت موضوع و پرهیز از نابودی درختان، موضوع در دستور کار شهرداری منطقه 2 تبریز قرار گرفته و درختان مذکور توسط پرسنل زحمت‌کش معاونت خدمات شهری منطقه 2 به پارک عباس میرزا منتقل شدند. نایب رییس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با بیان اینکه فضای سبز برای شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، یادآور شد: فضای سبز تضمین‌کننده حیات نسل‌های بعدی است.

 چهارمحال و بختیاری؛ تنها تولید‌کننده نیترات پتاسیم صنعتی کشور- شهرکرد| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال اخیر چهارمحال و بختیاری تنها تولید‌کننده نیترات پتاسیم صنعتی کشور معرفی شده است. سیدنعیم امامی اظهار کرد: کارخانه تولید نیترات پتاسیم در شهرک صنعتی شهرکرد جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های خاورمیانه است. او با بیان اینکه هم‌اکنون یک واحد تولید نیترات پتاسیم در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، افزود: به طور متوسط سالانه حدود 8 هزار و 400تن نیترات پتاسیم در این کارخانه تولید می‌شود که پیش‌بینی شده امسال تا 30هزار تن افزایش یابد. امامی با اشاره به انعقاد قراردادهای صادراتی این واحدهای تولیدی با شرکت‌های خارجی گفت: در نخستین گام، قرارداد 20میلیون دلاری برای ارسال نیترات پتاسیم به کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان منعقد شده است.

 افزایش 237 درصدی صادرات سفال از گمرک همدان- همدان| مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش 237درصدی صادرات سفال در فروردین امسال خبر داد و گفت: در فروردین امسال یک میلیون و 117هزار دلار سفال از گمرک استان صادر شده است. جمال خشوعی با اشاره به اینکه در این ایام 107تن سفال از استان همدان صادر شده است، افزود: صادرات سفال در فروردین امسال به رتبه اول و عمده‌ترین صادرات استان رسیده است. او با بیان اینکه صادرات کشمش در فروردین امسال 71درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در فروردین امسال 913تن کشمش به ارزش یک میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که با 71درصد کاهش به ردیف سوم جدول صادرات استان تنزل کرده است. خشوعی از کاهش 71درصدی صادرات سیمان خبر داد و یادآور شد: صادرات سیمان نیز در فروردین امسال با کاهش روبه‌رو شده به طوری که در این مدت 8000 تن از این محصول به ارزش 432هزار دلار از گمرک استان صادر شده است.

  تگرگ بیش از 50 میلیارد ریال خسارت به روانسر وارد کرد- کرمانشاه| فرماندار روانسر اعلام کرد که بارش تگرگ در روز جمعه(هفتم اردیبهشت) بیش از 50 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد کرده است. حسین ویس‌مرادی افزود: روز گذشته شاهد بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل در سطح شهر روانسر بودیم که خسارت‌هایی را به اموال عمومی و مردم وارد کرد. او اضافه کرد: بارش تگرگ خسارت‌های بسیاری به خودروها، شیشه‌های منازل و تجهیزات شهری همچون تیرهای چراغ برق وارد کرد. فرماندار روانسر با بیان اینکه اندازه تگرگ‌های باریده شده در روانسر از یک توپ پینگ‌پنگ بزرگ‌تر بود، گفت: بر اثر اصابت تگرگ 4 نفر از کودکان این شهرستان نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. ویس‌مرادی ادامه داد: همچنین جاری شدن سیل در سطح شهر روانسر بخشی از معابر و گذرگاه‌های شهری را تخریب کرده است.

 خسارت ۷۷ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به کشاورزان- کرمانشاه| ۷۷میلیارد و ۱۴۱میلیون تومان در اثر حوادثی همچون سیل، تگرگ و سرمازدگی به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بر اثر بارش‌های خسارت ۷۷میلیارد تومانی سیل، تگرگ و سرمازدگی به بخش کشاورزی استان کرمانشاه و وقوع سیل، تگرگ و سرمازدگی ۱۵۲هزار و ۸۰۵ هکتار زراعت، هزار و ۵۶۳ هکتار باغ، 30راس دام سبک و ۹هزار و ۸۵۱کیلوگرم ماهی به تعداد ۶۰ هزار قطعه در استان دچار خسارت شده است. خسرو شهبازی افزود: خسارت بخش زراعت هم بیش از ۳۸میلیارد و ۲۷میلیون تومان بوده که شامل خسارت به ۱۰۸هزار و ۷۷۵هکتار گندم، ۳۹هزار و ۴۹۵هکتار جو، ۳هزار و ۲۵۰هکتار چغندر قند، هزار و ۱۴هکتار دانه‌های روغنی و ۲۷۰هکتار حبوبات است.

 تقدیر از مدیرعامل سابق شرکت گاز مرکزی-روابط عمومی شرکت گاز مرکزی| حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی گازایران با ارسال لوح تقدیرازجواد مهندس که به افتخاربازنشستگی نائل آمده‌اند، تقدیربه عمل آورد.  برپایه این گزارش در لوح تقدیمی چنین آمده است: اکنون که پس از 37سال خدمت صادقانه در راه توسعه وتعالی صنعت نفت وگاز کشوربه افتخار بازنشستگی نائل شده‌اید، بدینوسیله از تلاش‌ها ومساعی بی‌دریغ جنابعالی در گسترش وپیشرفت این صنعت عظیم، تشکر وقدردانی می‌کنیم. بدون تردید مردمان این سرزمین، تلاش‌های ایثارگرانه وشبانه روزی جنابعالی در راه پیشرفت واعتلای میهن عزیزوخدمت به مردم شهیدپرور را فراموش نکرده، همواره دعای خیر ایشان وهمکاران شرکت بدرقه راهتان خواهد بود. فرصت را مغتنم شمرده، ازدرگاه احدیت دوران بازنشستگی توام با سعادت، سلامت وموفقیت برای جنابعالی وخانواده محترمتان آرزومندم.

 

 

ارسال نظر