واگذاری تولید و ساخت کشتی‌های کشور به هرمزگان

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۵۶
واگذاری تولید و ساخت کشتی‌های کشور 
به هرمزگان

هرمزگان|

استاندار هرمزگان حوزه کشتی‌سازی را در ایجاد اشتغال پایدار بسیار مهم دانست و گفت: نمایندگان مجلس برای واگذاری کار تولید و ساخت کشتی‌های کشور در استان هرمزگان حمایت لازم را داشته باشند.

‌به گزارش ایسنا، فریدون همتی در نشست شورای اشتغال هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان ظرفیت تولید کشتی کشور را دارد و می‌تواند با مشارکت کشتی‌سازی‌های معروف دنیا نیاز کشور را در این بخش تامین کند.

او افزود: اگر این کار در استان محقق شود در این صنعت می‌توان برای افزون بر 6 هزار نفر از مهندسان و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با صنعت کشتی‌سازی شغل ایجاد کرد. همتی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با تولید 24میلیون لیتر بنزین یورو پنج برای نخستین‌بار در کشور اردیبهشت‌ماه امسال با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود. نماینده عالی دولت در هرمزگان، ظرفیت کنونی تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه نفت بندرعباس را 12 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: به دنبال این هستیم که 50درصد سوخت کشور در استان هرمزگان تولید شود. او وجود هفت پالایشگاه در استان هرمزگان را بخش مهمی از ظرفیت‌های مهم اشتغال در حوزه نفت و گاز برشمرد و عنوان کرد: به دنبال این هستیم که این استان قطب تولید فرآورده‌های نفتی در کشور باشد. همتی با اشاره به ظرفیت منطقه انرژی بر پارسیان و توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: جایگاه استان هرمزگان در توسعه اقتصاد ملی و بودجه‌های عمومی بالاتر از سایر استان‌هاست. او اضافه کرد: در سال 19 هزار میلیارد تومان درآمد نفت این استان به خزانه کشور واریز شد در حالی که بسیاری از روستاهای هرمزگان در بخش‌های مهمی ازجمله زیرساخت‌های روستایی و درمان وضعیت خوبی ندارند.

 

ارسال نظر