اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۰:۳۶:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۶۲۲

 هنوز مستندات اعتیاد یا بیماری پدر شکنجه‌گر به دست نیامده است-ماهشهر| معاون اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی خوزستان آخرین وضعیت پیگیری پرونده شکنجه سه کودک ماهشهری توسط والدین‌شان را تشریح کرد. حسن عباسی اظهار کرد: در پی تماس مددکار بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر با سامانه 123 اورژانس اجتماعی در دوم اردیبهشت ماه امسال و گزارش یک مورد کودک‌آزاری بلافاصله تیم اورژانس اجتماعی ماهشهر به این بیمارستان اعزام شد.

او ادامه داد: براساس اظهارات عموی کودکان آزاردیده؛ فاطمه 12 ساله، ام‌البنین 8 ساله و علی‌اکبر 5ساله در شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر از سوی پدر و نامادری‌شان از لحاظ روحی، روانی و جسمی شکنجه می‌شدند که آثار ضربات و جراحات وارده بر بدن این کودکان کاملا نمایان و مشخص است. معاون اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی خوزستان با اشاره به عدم رسیدگی به تغذیه و تحصیل این سه کودک آسیب‌دیده از سوی والدین آنها افزود: بلافاصله مددکاران بهزیستی، مداخلات تخصصی خود را آغاز کردند و با ورود دادستان ماهشهر به این موضوع، پیگیری‌ها برای دستگیری عوامل شکنجه این کودکان آغاز شد.

عباسی تصریح کرد: پدر این سه کودک هم‌اکنون دستگیر شده و در بازداشت به‌سر می‌برد .

 برگزاری مانور بزرگ سازگاری با کم‌آبی-اصفهان| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به برگزاری مانور بزرگ سازگاری با کم‌آبی، خودباوری و هم‌افزایی همزمان در 56 شهر و

300 روستا تحت آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: این روزها باید با رویکرد پذیرش شرایط موجود برنامه‌های خود را تدوین کنیم، تغییر شرایط آب و هوایی کشور امری غیرقابل انکار است که در این میان بخش فلات مرکزی بسیار تحت تغییر اقلیم قرار گرفت به‌طوری‌که شاهد نزدیک به یک دهه خشکسالی متوالی در شهرهایی که در فلات مرکزی کشور قرار دارند، هستیم پس باید ساکنان این منطقه با پذیرش تبعات خشکسالی سعی در سازگاری با کم‌آبی نمایند که در این راستا شرکت آبفا استان اصفهان اقدام به برگزاری مانور بزرگ سازگاری با کم‌آبی در شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ کرده است.

شهربازی معارفی در قم راه‌اندازی می‌شود-قم| راه‌اندازی شهربازی معارفی در شهر قم توسط جمعی از اعضای شورای اسلامی قم به تصویب رسید.

‌در چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، راه‌اندازی شهربازی معارفی در شهر قم توسط جمعی از اعضای شورای اسلامی قم به تصویب رسید.

در این جلسه حسن مالکی‌نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم با اشاره به قابلیت‌های این شهر بازی معارفی در قم عنوان کرد: در شهر بازی معارفی همچنین مباحث فرهنگی و دینی و موضوعات شهروندی به کودکان نیز آموزش داده می‌شود که می‌تواند به لحاظ فرهنگی اثرگذار باشد. رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باید این طرح فرهنگی که بازی‌های دینی در آن به خوبی دنبال می‌شود و به‌طور مدام نیز به‌روز‌رسانی می‌گردد؛ مورد حمایت جدی مسوولان در قم قرار گیرد.

شروع تحولی بزرگ در زیبا‌سازی شهری یزد-یزد| رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد درباره فعالیت‌های این سازمان، گفت: واکاری درختان سطح شهر را از مهرماه سال گذشته آغاز و کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در ۱۵۰ خیابان یزد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. محمد صفدرپور با بیان اینکه برای بهبود رشد و توسعه فضای سبز نیاز به استفاده از کود مرغوب است، اظهار کرد: دو هزار تن کود برای درختان سطح شهر یزد خریداری و بین مناطق فضای سبز توزیع شده است. او با اشاره به کاشت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار درختچه در سطح شهر، ‌افزود: رز مینیاتوری و نسترن ازجمله این درختچه‌ها هستند.

 گشایش بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی کشور در شیراز-شیراز| بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه صنعت کشاورزی کشور در شیراز گشایش یافت. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: این نمایشگاه در پنج سالن و در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع فضای مسقف و فضای باز نمایشگاهی و با حضور ۱۷۳ شرکت از سراسر نقاط ایران و ۲۵ شرکت بین‌المللی گشایش یافت.

سیدمحمود موسوی افزود: نمایندگانی از ۱۴ کشور دنیا از جمله آلمان، روسیه، فرانسه، هلند، لهستان، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، چین، ترکیه، یونان، دانمارک، عمان و قطر در این نمایشگاه حضور دارند. موسوی بیان کرد: شرکت DLG آلمان به‌عنوان شریک تجاری این نمایشگاه با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس همکاری داشته و در قالب یک پاویون بزرگ حضور ۱۲ شرکت آلمانی را در این نمایشگاه رقم زده است.

افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان-همدان| ۶۰طرح بهداشتی به‌صورت ویدیوکنفرانس در استان همدان افتتاح شد. این طرح‌ها در ۱۴ هزار و ۳۵۰ مترمربع مساحت ساخته شده و بیش از ۲۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. این طرح‌ها شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت شهری و روستایی، خانه پزشک، ستاد مرکز بهداشت و مرکز مشاوره است. معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: پزشک خانواده، نظام ارجاع، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و اقتصاد سلامت از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت کشور است. او افزود: در بروز بیماری سل که در جهان در هر صد هزار نفر جمعیت

۱۴۴ مورد مشاهده می‌شود در منطقه غرب آسیا و در افغانستان ۲۸۰ مورد است و این درحالی است که در ایران در هر یک میلیون نفر فقط ۱۴ نفر مبتلا دیده می‌شود که آنها هم وارداتی محسوب می‌شوند.

 

ارسال نظر