اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۴۷

 وعده اتمام پروژه مترو تبریز

تبریز| رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: با تمام محدودیت‌های مالی، قول پیگیری پروژه مترو تبریز را می‌دهم و امیدواریم مترو تبریز با قوت خود پیش رود.محمود واعظی در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: آذربایجان‌‌شرقی همواره مورد توجه دولت و شخص رییس‌جمهور بوده، همچنین دکتر روحانی توجه جدی به توسعه استان و معیشت مردم دارد تا برنامه‌های این استان در شأن مردم فهیم آذربایجان‌‌شرقی باشد.  او ادامه داد: در جریان سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی شاهد افتتاح پروژه‌های جدیدی در استان خواهیم شد که بودجه قابل‌توجهی برای افتتاح این پروژه‌ها اختصاص یافته است. رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه مادامی که فداکاری و ایثارگری‌ها باشد، از تمام مشکلات عبور خواهیم کرد، عنوان کرد: امیدواریم نظام ما به پاس خون شهدا و ایثارگری رزمندگان بتواند موانع و توطئه‌های داخلی و خارجی را برطرف کند.

 تسهیلات ۶ میلیاردی برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم

تبریز| معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی تا ۶ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.  سیدابوالفضل رضوی در نشست شورای اداری کلیبر افزود: این تسهیلات تا ۶ میلیارد تومان با کارمزد ۶ و ۴درصد در مناطق روستایی، مرزی و عشایری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود و سند محل اجرای طرح و در صورت کافی نبودن، سفته یا سند روستایی و عشایری به‌عنوان ضامن تسهیلات بانکی به رهن بانک عامل (کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید) می‌رود. وی در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری کلیبر به‌عنوان ثروت بزرگ این شهرستان اشاره کرد و گفت: به یقین مدیریت صحیح و بهره‌برداری بهینه از این ظرفیت‌ها، گام بزرگی برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد بود. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری همچنین درخصوص تکمیل سد پیغام چایی که به حل بحران آب در شهرستان کلیبر کمک شایانی خواهد کرد، قول مساعد داد تا علاوه بر اعتبارات مصوب، اعتبارات مازادی هم به آن اختصاص داده شود.

 تجلیل از جانبازان و خانواده معزز شهدای

راه و شهرسازی مازندران

ساری| همزمان با سالروز ولادت سراسر سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، ولادت

امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) نشست صمیمی مدیرکل راه و شهرسازی استان با جانبازان سرافراز و خانواده معزز شهدا برگزار و از این عزیزان تجلیل به‌ عمل آمد. عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست گفت: حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان بهترین الگو برای پایمردی و رشادت بوده و امروزه تمام انسان‌های کره خاکی در هر کیش و زبانی ارادت خالصانه و خاضعانه‌یی به ایشان دارند.  او ولایت‌پذیری و اطلاعات از ولی فقیه حضرت عباس(ع) را مهم‌ترین درس و الگو از ایشان دانست و تصریح کرد: الگو‌پذیری از رفتار و منش بزرگان دین و شریعت می‌تواند همه ما را در راه سعادت و نیک‌بختی رهنمون سازد. مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به اهمیت نقش جانبازان سر‌فراز اشاره و اظهار داشت: به بار نشستن انقلاب اسلامی مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان بوده و همه آحاد مردم باید مفاهیم والایی همچون ایثار، از‌خود‌گذشتگی و ایمان قوی به یک آرمان متعالی را از این بزرگ‌مردان 8 سال دفاع و حماسه بیاموزند. گفتنی است در این مراسم از تمام جانبازان، فرزندان و همسران شهدای شاغل در مجموعه راه و شهرسازی مازندران از سوی مدیرکل تقدیر و قدردانی صورت پذیرفت.

 قراردادها و برگه‌های سفید امضا ترکه‌ای بر بالای سر کارگران

سمنان| دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان از قراردادها و تسویه‌حساب‌های سفید امضا ترکه‌یی بر بالای سر کارگران نام برد و گفت: کارفرماها با گرفتن این برگه‌های سفید امضا شرایطی ایجاد می‌کنند تا کارگر جرات حرف زدن و دفاع از خود را پیدا نکند. حبیب‌الله محقق در آستانه هفته کارگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حقوق‌های عقب‌افتاده، اخراج از کار، مشکلات معیشتی، تسویه‌حساب قبل از کار و... از مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری در کشور و استان است که باید برای رهایی از آن چاره‌یی اندیشیده شود. وی با بیان اینکه قوانین کشور، صراحتا اجازه انعقاد قرارداد موقت برای مشاغل با ماهیت کار دایم را نمی‌دهد، افزود: با وجود این برخی کارفرمایان با سوءاستفاده از عدم نظارت دستگاه‌های مسوول در حق جامعه زحمتکش کارگری جفا می‌کنند.

 لغو قانون اسقاط خودرو برای خودروهای وارداتی مناطق آزاد

آبادان| مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با پیگیری‌های به‌عمل ‌آمده قانون اسقاط خودرو برای خودروهای وارداتی مناطق آزاد در کمیسیون زیربنایی دولت لغو شد. اسماعیل زمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل‌ آمده از طرف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس قانون اسقاط خودرو برای خودروهای وارداتی مناطق آزاد در کمیسیون زیربنایی دولت لغو شد. وی با بیان اینکه این مصوبه پس از تصویب در جلسه هیات‌وزیران و ابلاغ، لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: پس ‌از آن نیازی به اسقاط خودرو در مناطق آزاد براساس این قانون وجود ندارد.

 اختصاص 400 میلیارد تومان برای افزایش تولید گوشت قرمز

یاسوج| رییس سازمان عشایری گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از درآمد‌های حاصله از مالیات برای کمک به رونق تولید، اشتغال و معیشت خانواده‌های عشایری اختصاص می‌یابد. رییس سازمان عشایری کشور در حاشیه نشست شورای ساماندهی عشایر استان در یاسوج گفت: براساس برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۵۰میلیارد تومان از درآمد‌های حاصله از مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به رونق تولید اشتغال و معیشت خانواد‌ه‌های عشایری اختصاص می‌یابد. وی افزود: همچنین برای کمک به رونق تولید و اشتغال در جامعه عشایر هم یک‌درصد از درآمد‌های ورودی به صندوق توسعه ملی برای تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص یافته که با این اقدام در همین ابتدای کار بیش از ۴ میلیون دام وارد چرخه تولید قرار گرفته است. قندالی بیان کرد: با تقویت زنجیره تولید در یک دوره ۱۲۰ روزه بین ۲۰ تا ۲۳ کیلوگرم بر ظرفیت گوشت در هر دام افزوده شده است.

 

ارسال نظر