فولاد مبارکه ۴ برابر میانگین بازار سرمایه کشور بازدهی داشته است

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۷۴
فولاد مبارکه ۴ برابر میانگین بازار سرمایه کشور 
بازدهی داشته است

 اصفهان|

همزمان با رشد سودآوری فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶ سهام این شرکت نیز با استقبال بالای سهامداران در بورس مواجه شد؛ به گونه‌یی که از قیمت ثبت شده در ابتدای سال ۹۶ به رقم ۲۸۷۷ ریال در پایان سال دست یافت و ۱۰۴ درصد بازده قیمت به ثبت رسید که با توجه به تقسیم ۱۰۰ ریال سود جمعا ۱۱۱ درصد بازده برای سهامداران شرکت به ارمغان آورد. این در حالی است که بازده بورس در این سال ۲۵ درصد بوده است. به عبارت دیگر، فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار بازدهی داشته است.

این مطلب را امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت و ضمن تشریح دستاوردهای شرکت از نگاه بورس و بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶ و اهداف این شرکت در ۱۳۹۷ به آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت، چشم‌انداز تولید و فروش و وضعیت سودآوری شرکت در سال جاری اشاره کرد.

او در همین زمینه اظهار داشت: در سال گذشته، فولاد مبارکه با توجه به رشد قابل توجه سودآوری و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه، ازجمله طرح توسعه فولادسبا، گندله‌سازی سنگان و افزایش تولید کلاف و تختال، به رقم سود بالاتر از ۵هزار میلیارد تومان دست یافت که از زمان راه‌اندازی تاکنون، بالاترین رقم سود بوده است. نادری در ادامه افزود: در سال گذشته، سهام شرکت با میانگین ۶۱ میلیارد ریال ارزش روزانه معاملات، رتبه اول را در بین شرکت‌های بورس به خود اختصاص داد؛ ضمن اینکه نماد شرکت ۲۳۴ روز کاری باز بود که نشان از نقدشوندگی و سهولت در خریدوفروش سهام دارد.

 

ارسال نظر