اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۹۶

 راه‌اندازی 80 دکل مخابراتی در کرمانشاه

کرمانشاه| وزیر ارتباطات گفت: جهت رفع مشکلات ارتباطی استان کرمانشاه، امسال 80 دکل مخابراتی دیگر در این استان راه‌اندازی می‌شود. محمدجواد آذری‌جهرمی، در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در شهرستان ثلاث‌باباجانی برگزار شد، با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در مناطق زلزله‌زده گفت: متاسفانه حجم خسارت‌ها بالاست و بازسازی این مناطق تلاش بیشتری می‌طلبد. او به وعده رییس‌جمهور مبنی بر اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی تا پایان شهریور اشاره کرد و گفت: آنچه امروز مشاهده کردم نشان می‌دهد که برای تحقق این وعده باید تلاش‌ها بیشتر شود. جهرمی به گلایه زلزله‌زدگان و فرمانداران از عملکرد بانک‌ها اشاره کرد و افزود: قطعا این گلایه‌ها در جلسات هیات دولت مطرح و پیگیری خواهد شد. مشکلات بانک‌ها را منعکس خواهیم کرد و در این زمینه قطعا تصمیم‌گیری خواهد شد.

 جریمه ۱۰۰ میلیارد ریالی یک واحد تولیدی آرد در گلستان

گرگان| رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از جریمه ۱۰۰ میلیارد ریالی یک واحد تولیدی آرد استان در پی شناسایی تخلف عرضه خارج از شبکه توسط بازرسان این سازمان استان خبر داد. علی‌اصغر اصغری اظهار داشت: پس از بررسی‌های به‌عمل آمده و احراز تخلف عرضه خارج از شبکه 4هزار و 333 تن گندم امانی دولت، پرونده تخلف این واحد به ارزش ریالی 57 میلیارد و 641میلیون و 376هزار ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد که پس از رسیدگی نهایی و صدور حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر واحد متخلف به مبلغ 115 میلیارد و 752میلیون و 282 هزار ریال جریمه شد. او همچنین با بیان اهمیت این موضوع از مدیران واحدهای تهیه و توزیع آرد در سراسر استان خواست با رعایت موضوعات بهداشتی و سلامت محصول نهایی در تولید آرد مناسب و با کیفیت که رابطه مستقیم با تهیه نان مرغوب به‌عنوان قوت اصلی مردم را دارد، کوشا بوده و شرکت‌های تهیه و توزیع‌کننده گندم را موظف به رعایت چارچوب موازین قانونی دانست.

 لاهیجان؛ پایلوت طرح کاداستر در کشور

لاهیجان| لاهیجان، پایلوت اجرای طرح اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی در کشور شد. مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: برای اجرای این طرح که در 43هزار هکتار اراضی لاهیجان اجرا خواهد شد، در مرحله اول یک میلیارد تومان اختصاص یافته است.  صفدر نیازی از اجرای طرح کاداستر در دو و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور خبر داد و افزود: اگرچه این طرح به‌صورت پراکنده در مناطق مختلف کشور و گیلان در حال اجراست اما لاهیجان به علت داشتن موقعیت منحصر به فرد کشاورزی و دارا بودن اراضی زیر کشت دو محصول برنج و چای به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است. با ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه اطلاعات مکانی، اصلاح هندسی نقشه‌های اراضی کشاورزی و ملی، مشخص شدن حدود اراضی برای تسریع در دریافت سند، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، ایجاد بستر پایش زمین و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

 وعده استاندار کردستان برای حل مشکل مرزنشینان

سنندج| استاندار کردستان گفت: معیشت بسیاری از مرزنشینان استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد و همه یکدل و یکصدا درصدد حل مشکل هستیم. بهمن مرادنیا به رایزنی و گفت‌وگو پیرامون مسائل و مشکلات مرز اشاره کرد و اظهار داشت: در چند روز اخیر دیدارهای خوب و ثمربخشی جهت رفع موانع موجود و حل معضلات مرزی انجام شده است که ان‌‌شاء‌الله به‌زودی به سمع و نظر مردم عزیز کردستان خواهد رسید. استاندار کردستان تصریح کرد: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به‌عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده است، دلیل تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست و ما با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالفیم.

 گسترش بیمه مسکن روستایی در قزوین

قزوین| مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: ۷۰هزار واحد مسکونی روستایی بیمه می‌شوند. اکرم نجفی پیش‌بینی کرد این تعداد واحد روستایی ظرف دو سال بیمه شوند. به گفته نجفی، در این طرح ۲۰درصد حق بیمه را روستاییان و ۸۰درصد را نیز دهیاری‌ها پرداخت می‌کنند. مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: خانه‌های خشت و گلی در صورت تخریب کامل تا ۳۵۰میلیون ریال و خانه‌های آجری و بتنی نیز تا ۵۰۰میلیون ریال خسارت دریافت خواهند کرد و امکان بیمه تا سقف بیشتر نیز وجود دارد. به گفته نجفی برای ثبت‌نام روستاییان در این طرح قرار است یک سامانه در این خصوص طراحی و راه‌اندازی شود.

 تولید بیش از هزار و ۷۰۰ تن عسل در لرستان

خرم‌آباد| معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان از تولید هزار و ۷۲۰ تن عسل در این استان خبر داد. ناصر نجیب‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان دارای منابع طبیعی و مرتعی خوبی از جمله ارتفاعات گرین، هشتاد پهلو، قالیکوه و ارتفاعات حوزه اشترانکوه است و همچنین وجود مناطق بکر و مستعد و توسعه کشت دانه‌های روغنی مانند کلزا این دیار را مستعد پرورش زنبور عسل نموده است. او با اعلام اینکه عسل لرستان دارای کیفیت خوبی است، افزود: بازار عسل لرستان در سایر استان‌ها دارای مشتری و پررونق است و همواره در آزمایش‌های کیفی که توسط صندوق حمایت از زنبورداری کشور انجام می‌شود، مورد تایید قرار گرفته بر همین اساس توجه ما بیشتر روی تولید کیفی عسل است.

 احداث نخستین تقاطع غیرهمسطح شاهرود از اوایل تیرماه

سمنان| شهردار شاهرود گفت: اجرای نخستین تقاطع غیرهمسطح شهر شاهرود در میدان ولایت اوایل تیرماه آغاز می‌شود. محسن احمدی شهردار شاهرود با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در مرحله مطالعات زمین‌شناسی قرار دارد، گفت: اجرای این طرح با اعتبار 15میلیارد تومان در مدت 18 ماه پیش‌بینی شده است. این طرح در قالب زیرگذر یا روگذر در امتداد بلوار 48متری علامه مجلسی برای هدایت ترددهای حاشیه‌یی شهری و برون‌شهری، دسترسی‌های آسان در ناحیه غرب و شمال و هدایت خودروهای سنگین اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر